Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hei, Det er jo vanlig å få hvite flekker på skulderbladene bl.annet når man tar solarium. Jeg skal gifte meg i sommer og skal derfor ta litt sol (siden jeg ikke tar sjansen på spray-tan), men vil jo unngå å få disse flekkene. Noen tips til å unngå disse? Skal man snu seg og ligge på magen de siste minuttene, eller hva fungerer?
Pemille Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Jeg er litt fersk i solariumsverden, så jeg leste gjennom et sånt hefte som lå fremme hos Brun og Blid i forrige uke. Der stod det man bare skulle flytte litt smått på seg for å unngå slike flekker, siden det ble slik fordi blodsirkulasjonen stoppet litt opp når man ligger lenge. Vet ikke om det fungerer?
En som vet Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Jeg byttet rett og slett på å ligge på ryggen og magen. Det syntes jeg funket veldig greit!
Gjest Gjest ikke TS Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Det kommer jo sol både oppe- og nedefra, så jeg ser ikke helt vitsen? :|
Gjest Christabelle Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Trykket er størst på de punktene og blodsirkulasjonen stopper opp. Du løser det ved å heise litt på rumpa og skuldrene hvert 4-5. minutt. Da strømmer blodet til igjen.
Gjest Christabelle Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Det kommer jo sol både oppe- og nedefra, så jeg ser ikke helt vitsen? :| Når du ligger på magen, blir ikke ryggen trykket mot glasset og omvendt.
En som vet Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Når du ligger på magen, blir ikke ryggen trykket mot glasset og omvendt. Nettopp, det var det jeg mente. Lyset kommer selvfølgelig både ovenfra og undenfra, men bytter du litt på hvordan du ligger slipper du hvite flekker!
Vulpes Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Jeg flytter også litt på meg med jevne mellomrom for å unngå de hvite flekkene. Bytter litt på liggestillingen og slikt. Vet ikke om det vil fungere da jeg er helt ny på det med solarium, men har ingen flekker hittil i hvert fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå