Gå til innhold

Gutt på 6 år - forhud

Anbefalte innlegg

Gjest Doffen
Skrevet

Hei!

Har en sønn på seks år.

Noen har en gang sagt til meg at forhuden ikke skal dras tilbake før de blir fem år. Er det riktig?

På meg virker det som han har trang forhud. Jeg har aldri gjort noe forsøk på dette, men han får det ikke til selv.

Dette er kanskje ikke noe problem, men jeg tenker på renhold og sånn.

Noen som har erfaringer?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Har han fortalt at han syns det er et problem da? Hvis ikke kan det vel bare være sånn? Det er vel ikke så nøye, han dusjer vel selv?

Gjest Doffen
Skrevet
Har han fortalt at han syns det er et problem da? Hvis ikke kan det vel bare være sånn? Det er vel ikke så nøye, han dusjer vel selv?

Han klager ikke selv nei:)

Det er nok bare jeg som er hønemor!

Takk for innspill:)

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom det ikke er et reellt problem så la det være. Man hører jo alt maset om viktigheten av å dra forhuden tilbake og rengjøre så man lager lett problem av noe som ikke trenger å være et problem.

Jobber på sykehjem. Vi fikk inn en 85 år gammel mann hvor forhuden var særdeles trang og det ikke var mulig å dra forhuden tilbake for rengjøring, og saken ble fremlagt for legen. Legen var heldigvis utstyrt med en god porsjon sunn fornuft, og sa at om mannen hadde levd 85 år med trang forhud og fått 4 barn så var det ikke noe pleierne skulle bekymre seg for nå, bare gjøre rent så godt de kunne.

Utvikler han et problem så ta det opp med legen, ellers ikke bekymre deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...