Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Vi har en trapp med stort mellomrom mellom gelenderet. Trappa er ned fra stua så derfor er vi nødt til å få noe barnesikring på en måte. Jeg mener å huske at jeg så noe som var beregna på det en gang. en grind eller et nett eller noe som man tredde rundt trappa. Noen som vet? (link?)
ViljaH Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Vi har en trapp med stort mellomrom mellom gelenderet. Trappa er ned fra stua så derfor er vi nødt til å få noe barnesikring på en måte. Jeg mener å huske at jeg så noe som var beregna på det en gang. en grind eller et nett eller noe som man tredde rundt trappa. Noen som vet? (link?) Har ikke noe tips til løsning, men det er regler for hvordan trapper skal utformes så de er sikre for barn og voksne. Ta et kjapt søk
Grooo Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Tror jeg ville gått for en permanent endring av trappa ja, for selv om dine barn blir større etter hvert og kanskje ikke har så stor fare for å falle ned så er det jo dere som er ansvarlige for andre småbarn som er på besøk senere også. Og i lengden kan det vel bli penere og enklere med en permanent løsning enn ett nett eller noe annet som er ment for å ha midlertidig.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 trådstarter her. Vi kan ikke gjøre noe med trappen, siden vi bare leier. Og vi holder på å bygge hus, så vi regner med å flytte inn i huset til høsten. Så derfor tenkte jeg på noe midlertidig grind eller nett, hvis det finnes.
Gjest Flode Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Hmm... Er det gelenderet i selve trappa eller gelenderet som skiller gulv og trapp (forsto du?)? Ei venninne trengte som dere en midlertidig løsning i en stue der det ikke var lov å skru noe til veggen, så hu fikk tak i ei trappegrind som sto i spenn istedenfor å være skrudd fast der trappa startet. I skillet mellom gulv og trappen delte hun lekegrinden og surret det fast til det ekisterende gelenderet. Ikke så pent, men det fungerte helt fint de månedene hun trengte det før de flyttet. Vil tro det går ann å feste det slik til gelenderet i trappa hvis ungen må opp og ned der uten tilsyn...
Gjest ts Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 det er snakk om stort mellomrom mellom sprinklene i rekkverket liksom:)
Hedda-78 Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Hva med å kjøpe sprinkelbskytter? Sånn som man bruker til sprinkelseng? Og så knyte den fast nederst på gelenderet?
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Men hvor gammelt er barnet da? Dere kan ikke bare ha trappegrind oppe og nede slik at barnet ikke fåt gått i trappa i det hele tatt alene da? Hvis det bare er snakk om over sommeren?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Tror ikke dere helt skjønner hva jeg mener I stua er det et stort hull, med trapp ned til kjeller. Rundt dette hullet er det da et gelender. Det er ganske stort mellomrom mellom sprinklene i gelenderet, og min kusine på 10 år satt faktisk fast hodet sitt da hun var på besøk en gang. Babyen skal altså ikke gå i trappa i det hele tatt, og vi vil selvfølgelig ha trappegrind. Jeg så et eller annet på en nettbutikk en gang som var ment for trapper som denne, men greier ikke å finne det igjen:( Babyen er 3 mnd, så ingen fare enda, men om noen mnd bør noe være på plass her!! iom at trappen er i stua der vi stort sett oppholder oss så blir det håpløst ellers.
Gjest *Frida* Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Det er altså veggene langs trappa som er problemet? Eg har googla litt, men finn berre trappegrinder meint på sjølve trappeopninga oppe og nede. De kan ikkje ommøblere litt då, og ha f.eks. bokhyller foran heile gelenderet? Ellers er vel sprinkelbeskyttere det beste forslaget, men det skal vel mange til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå