Gå til innhold

Sjekking på arbeidsplassen

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei

Er en mann på 20 år, med et utseende som er helt middels tenker jeg, (har virkelig ikke peiling på hva jenter tenker når de ser meg). SItter i kassa på rimi på kveldstid, og treffer på alle slags mennesker på jobb. Flesteparten av kundene vil såvidt ha øyekontakt med meg, og forsvinner forbi meg med en ganske nonchalant og overlegen holdning. Opplever meg selv som relativt utadvendt og alltid blid (ihvertfall på jobb), men har slått meg til ro med at folk flest kanskje ikke vil skravle med en gutt i "kassa på rimi".

Men uansett, så hender det da at det kommer jenter av varierende utseende (og alder for den saks skyld), og sier HEI, med et stort smil, blide øyne, og masser av utstrålig. Tenkte derfor jeg ville høre deres mening av hvordan man kan gå fram for å be ut ei jente fra baksiden av et kassa-apparat, kanskje også med flere personer i kø. Hvordan ville dere reagert?

Sitter hjemme og sturer, og både søndagen og singeltilværelsen begynner å gå litt i fletta på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt24

Jeg har deltid på bensinstasjon på kveldtid. Er endel søte jenter innom. Spesielt på søndagen når de single jentene skal kjøpe snop og film for kvelden. Er ikke så veldig utadvent jeg, men prøver å småflørte litt avogtil. Et par stamkunder har faktisk adda meg på facebook, så det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det kan jo gå, men det er vel mest naturlig om dere småprater litt først og at du får sondert terrenget på den måten? Personlig ville jeg syntes det var sjarmerende og ikek reagert negativt i det hele tatt. Det er selvfølgelig greit at det ikke er noen andre kunder i nærheten akkurat da, så slipper man flaue situasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TH_*

Hoho!

Jeg jobber også på butikk, har opplevd ved flere anledninger at *jah, hva skal man si* poiker prøver seg?

Er vel egentlig bare litt sjarmerende, men syns det hadde vært heller upassende fra min side viss jeg hadde begynt å flørte noe voldsomt igjen.

Noe som er heller flaut er når man treffer på kunder på byen, og så treffe dem på butikken noen dager sener :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*

jeg flørter stort sett med alle jeg synes er litt søte/kjekke. og så de som sitter i kasse på rimi. men det er mest et "krydder" i hverdagen, og jeg hadde blitt paff, ille berørt, synes det er utrolig sært hvis han i kasse spurte meg ut! Det hadde jeg synes hadde vært veldig frekt, og sannsynligvis aldri gått i den butikken igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
jeg flørter stort sett med alle jeg synes er litt søte/kjekke. og så de som sitter i kasse på rimi. men det er mest et "krydder" i hverdagen, og jeg hadde blitt paff, ille berørt, synes det er utrolig sært hvis han i kasse spurte meg ut! Det hadde jeg synes hadde vært veldig frekt, og sannsynligvis aldri gått i den butikken igjen!

Hvorfor det? Er du luremus eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TH_*

Var en gang en mann som kom å spurte "Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige kondomene dere selger?"

Kan vel si jeg ble temmelig paff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Går fint ann å flørte over disken :D gjort d noen ganger, men no er d jo ikkje sjekking på jobben en skal gjøre og noen vil nokk reagere negativt. Vært tidig å fått sparken pga av sjekking på jobben xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig!

Jeg er en av dem som sier HEI med blide øyne, stort smil, mye øyenkontakt. Har jobbet i butikk selv som var veldig serviceorientert, tror jeg har lagt til meg å være en hyggelig kunde siden jeg vet det settes litt pris på av de i kassa.

Av og til kan jeg gjerne glo 1 sekund ekstra på han i kassa på rimien fordi jeg synes han er litt søt, eller jeg merker han ble blid og ser på meg.

Men jeg hadde ikke likt det hvis han hadde gjort noe mer ut av det!

En på 7eleven nær meg er alltid blid og hyggelig, og jeg har alltid vært blid og hyggelig tilbake. Han dro av noen spøker av og til, det føltes litt flørtende men var helt OK og ikke over grensen. Men en dag dro han en spøk hvor han implisitt sa at jeg var veldig vakker, etter det gikk jeg konsekvent på Deli de Luca for å kjøpe kaffen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
En på 7eleven nær meg er alltid blid og hyggelig, og jeg har alltid vært blid og hyggelig tilbake. Han dro av noen spøker av og til, det føltes litt flørtende men var helt OK og ikke over grensen. Men en dag dro han en spøk hvor han implisitt sa at jeg var veldig vakker, etter det gikk jeg konsekvent på Deli de Luca for å kjøpe kaffen min.

Fordi....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fordi....???

Fordi jeg synes at det er greit å være hyggelig - til og med en smule flørtende - med butikkpersonale etc som et krydder i hverdagen, men ikke når det begynner å ligne på at de sjekker meg opp.

Det er faktisk ganske mange som synes det kan bli litt klamt når menn blir pågående eller virker interesserte, det er ikke alltid det man vil oppleve når man bare skal kjøpe morgenkaffen sin på 7eleven eller handle melk på Rimi.

Selv om jeg er blid, smiler og sier "hei" så betyr det slettes ikke at jeg er interessert i fyren på noe vis, jeg er like søt kunde selv når jeg har kjæreste. Det er bare en fin liten greie å gjøre i hverdagen, hvor det finnes grenser som bør overholdes.

Jeg beklager å knuse illusjonene til alle som mener at man absolutt skal prøve seg i enhver situasjon, "hvorfor ikke bare spør om nr til han du går forbi på gata eller hun som er stamkunde i butikken", men mange av oss synes sånt er plagsomt, hadde blitt pinlig berørte, følt at vi ble satt i en kjedelig situasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fordi jeg synes at det er greit å være hyggelig - til og med en smule flørtende - med butikkpersonale etc som et krydder i hverdagen, men ikke når det begynner å ligne på at de sjekker meg opp.

Det er faktisk ganske mange som synes det kan bli litt klamt når menn blir pågående eller virker interesserte, det er ikke alltid det man vil oppleve når man bare skal kjøpe morgenkaffen sin på 7eleven eller handle melk på Rimi.

Selv om jeg er blid, smiler og sier "hei" så betyr det slettes ikke at jeg er interessert i fyren på noe vis, jeg er like søt kunde selv når jeg har kjæreste. Det er bare en fin liten greie å gjøre i hverdagen, hvor det finnes grenser som bør overholdes.

Jeg beklager å knuse illusjonene til alle som mener at man absolutt skal prøve seg i enhver situasjon, "hvorfor ikke bare spør om nr til han du går forbi på gata eller hun som er stamkunde i butikken", men mange av oss synes sånt er plagsomt, hadde blitt pinlig berørte, følt at vi ble satt i en kjedelig situasjon osv.

Enten så har du et utrolig luksusproblem, eller så liker du å flørte slik at gutter skal tro at du er litt interesserte i dem, for så å stikke av med halen mellom beina når du får en positiv respons.

Det hadde vært mer realt å si det direkte som det var i steden for å flørte og så bare stikke av. Hvis du bare stikker så blir dere jo begge pinlig berørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Enten så har du et utrolig luksusproblem, eller så liker du å flørte slik at gutter skal tro at du er litt interesserte i dem, for så å stikke av med halen mellom beina når du får en positiv respons.

Det hadde vært mer realt å si det direkte som det var i steden for å flørte og så bare stikke av. Hvis du bare stikker så blir dere jo begge pinlig berørt.

Ærlig talt.

Poenget er at det er mange som er blide og sier hei i butikken, som ts spør om. Men vi er ikke på sjekkern alle i hop. Jeg er ikke luremus fordi jeg utveksler tre ord og et smil med fyren bak kassa, servitøren eller bussjåføren, det kalles for vanlig høflighet/vennlighet og i "verste" fall uskyldig hverdagsflørt.

Hvorfor skal han bli pinlig berørt av at jeg har sluttet å gå på 7eleven? Tror ikke dette nødvendigvis var noe stort for han, eller at han i det hele tatt merker at jeg ikke går der lengre. Han ba meg ikke ut på date liksom, han kom med en kommentar som fikk meg til å rødme litt.

Kall det luksusproblem om du vil, men det kan fremdeles være et problem å få for mye "positiv respons". Man vil ikke føle seg beglodd og begjæret av alle og enhver, og man vil iallefall ikke at fyren på den faste dagligvarebutikken skal be deg på date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_Mann_*
Hei

Er en mann på 20 år, med et utseende som er helt middels tenker jeg, (har virkelig ikke peiling på hva jenter tenker når de ser meg). SItter i kassa på rimi på kveldstid, og treffer på alle slags mennesker på jobb. Flesteparten av kundene vil såvidt ha øyekontakt med meg, og forsvinner forbi meg med en ganske nonchalant og overlegen holdning. Opplever meg selv som relativt utadvendt og alltid blid (ihvertfall på jobb), men har slått meg til ro med at folk flest kanskje ikke vil skravle med en gutt i "kassa på rimi".

Men uansett, så hender det da at det kommer jenter av varierende utseende (og alder for den saks skyld), og sier HEI, med et stort smil, blide øyne, og masser av utstrålig. Tenkte derfor jeg ville høre deres mening av hvordan man kan gå fram for å be ut ei jente fra baksiden av et kassa-apparat, kanskje også med flere personer i kø. Hvordan ville dere reagert?

Sitter hjemme og sturer, og både søndagen og singeltilværelsen begynner å gå litt i fletta på meg....

Gjør som meg, bestill visittkort fra vistaprint.no og gi det til damene du liker. garanterer at ca. 30% tar kontakt - om du leser dem godt og deler ut til de du virkelig tror er med på leken. Skrev vistaprint, fordi du kan få kortene gratis der. Si bare: "Ta og ring meg når det passer deg, jeg har fått nytt telefonummer". Ingen i kassakøen vil reagere, de vil tror dere er kjenninger. Dama vil derimot ikke tenke på annet enn dette i et par dager før hun sender deg SMS eller ringer. Mange sender SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her er det vel heller du som er utrolig sær.

Vil du ikke at gutter skal ta kontakt, så får du slutte å flørte.

Verre er det ikke.

Lurer på hva det er som egentlig foregår i hodene på enkelte jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her er det vel heller du som er utrolig sær.

Vil du ikke at gutter skal ta kontakt, så får du slutte å flørte.

Verre er det ikke.

Lurer på hva det er som egentlig foregår i hodene på enkelte jenter...

Kanskje best vi tar på oss burkaen og ikke prater med fremmede menn i det hele tatt. Stakkars mannfolk som er omgitt av masse fristerinner dagen lang. Flørting i hverdagen er jo helt forferdelig, og ingen liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...