Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når man skal legge på pudder, legger man da bare på i ansiktet, eller under haken og halsen også, og på ørene?

Det blir jo skille om det bare legges på i ansiktet. Jeg har prøvd å legge bare på ansiktet, før jeg prøver mer vil jeg bare høre hvordan man egentlig gjør dette.

Når man går med pudder, må man ofte ta nytt pudder på , eller holder det en hel dag / kveld uten å ta på mer pudder?

Hva om du svetter, forsvinner pudderet da?

Hilsen ei som vil begynne å bruke pudder :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Og, hva om jeg klør i ansiktet og tar å klør meg, må jeg pudre det området jeg klødde meg på nytt da?

Gjest Complex
Skrevet

Jeg bruker pudder som er veldig likt min egen farge. Bruker den bare for å få et jevnere resultat. Bruker i ansiktet og litt ned halsen, men ikke mye. Til meg blir det ikke skille fordi jeg bruker lite og i samme farge som huden min. Om jeg klør trenger jeg ikke mer pudder nei, men det spørs jo hvor mye pudder du har på og hvor mye du klør.

Om jeg svetter litt trenger jeg ikke mer pudder da det ikke blir skille mellom der jeg svettet og ikke. :ler:

Men er du på en konsert der du hopper og danser osv osv, så trenger du kanskje mer etterpå ja.. Vanskelig å forklare..

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Takk for svar. Jeg prøvde tidligere i dag, det ble nok mye pudder ja. Følte ikke det var så mye, men da jeg en stund etter såg meg selv i speilet var jeg jo mye mørkere enn der jeg ikke hadde tatt på pudder. Så skal prøve på nytt litt senere i kveld. Å prøve å bare ta litt. Så får jeg øve meg på det hjemme før jeg viser meg ute blant folk med det tror jeg, hehehehehe...

Følte det var uvant å gå med det også.

Gjest Complex
Skrevet

Etter du har tatt pudder å kosten, kakk litt av på kosten slik at det ikke er så mye løst pudder på kosten. Det kan hjelpe litt :)

Skrevet
Ok. Takk for svar. Jeg prøvde tidligere i dag, det ble nok mye pudder ja. Følte ikke det var så mye, men da jeg en stund etter såg meg selv i speilet var jeg jo mye mørkere enn der jeg ikke hadde tatt på pudder. Så skal prøve på nytt litt senere i kveld. Å prøve å bare ta litt. Så får jeg øve meg på det hjemme før jeg viser meg ute blant folk med det tror jeg, hehehehehe...

Følte det var uvant å gå med det også.

Bruk for guds skyld ikke foundation eller pudder som er mørkere enn din egen hudtone, jeg kan love deg at ALLE ser det, og det er ikke pent. Pudderet kan gjerne være en del lysere enn din naturlige farge faktisk, og føler du deg for blek kan du friske opp med litt rouge i kinnene. (Solpudder er et annet alternativ hvis du ikke har behov for å dekke over noe, men bare vil ha litt glød i ansiktet. Det er svært transparent, men gir et hint av glød og solbrun farge, i motsetning til vanlig pudder.)

Et godt tips er å sminke seg i tilnærmet likt lys som det du har tenkt å oppholde deg i etterpå. Skal du være ute, smink deg i dagslys - nå som det er så lyst om morgenen er det jo enkelt å få til. :) Det som ser fint ut inne på badet er ikke alltid like fint utendørs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...