Gå til innhold

Lexington sengetøy - pris, sånn cirka...?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Jepp, tittelen forteller vel egentlig hva det er jeg lurer på. Har forelsket meg helt i disse sengeklærne, men har hittil ikke dristet meg inn i den fancy sengetøybutikken for å sjekke prisene.

Så er det noen som vet hvor stort skadeverk jeg må gjøre på kontoen for å få sånne? Vi har dobbeltdyne, men jeg er også interessert i å vite stykkpris på enkeltdynetrekk, hvis noen har peiling.

Blir veldig glad for hjelp!

;o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mener jeg har sett enkelt dynetrekk til ca 1200 og 400 for putevar...

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Whoa! Det er såpass, ja... Hmmmm.

Flere? Stemmer dette?

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Søk på nettet. Finner masse billig her. Prøv E-bay??

Gjest Gjest
Skrevet
Søk på nettet. Finner masse billig her. Prøv E-bay??

Og sjangsen for at det er fake er relativt stor og da har du ihvertfall kastet bort pengene dine...

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg synes også dette sengetøyet ser fint ut, men jammen var det svindyrt!

Til dere som har erfaring med Lexington sengetøy: er det virkelig verdt prisen, og i så tilfelle hvorfor?

Neste spørsmål blir selvsagt: Kjenner dere til outlets som har Lexington i inn- eller utland? (Eventuelt tidspunkter det kan være salg på utgående modeller e.l.)

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke kjøpt selv enda, men har en venninne som har jobbet på ROOM, som sier at de er definitivt verdt prisen. Har hørt at det er noe billigere i Sverige, (Lexington har svenske eiere) vet du har på NK i Gøteborg...

Skrevet

Jeg fikk et Lexington sengetøy som kostet ca 2500 i gave en gang. Jeg må innrømme at jeg ikke synes det var verdt prisen i det hele tatt og hadde aldri kjøpt det selv.

Det er helt greit sengetøy, ikke noe mer..

Gjest Gjest
Skrevet

Dynetrekk ca 2500 (pr stk) for de beste

Putetrekk ca 900 (pr stk)

Herlig kvalitet. Men Gant er enda bedre (høyere threadcount), og billigere.

= Luksus!

Anbefaler derimot ikke Lexington håndklær, har 5-6 stykker og 2 av dem har gått opp i kantsømmene etter et års bruk. Mye brukt og mange vasker riktignok, men jeg kjøper kvalitet for at det skal vare lenge (20 år +).

Skrevet

Jeg benytter anledningen til å anbefale Turiform sengetøy :)

Skrevet

Jeg slår også et slag for Gant - kjøpte meg mitt første sett for en måned siden (har siklet på dem lenge) og det er det herligste sengetøyet jeg noen gang har sovet i. Herlig lett og behagelig, og nesten kjølende mot huden når det er varmt faktisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva ligger prisen på Gant sengetøy da og hvor fås det kjøpt?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva ligger prisen på Gant sengetøy da og hvor fås det kjøpt?

Prisen ligger på FRA ca 400 for putevar og 1200 for dynetrekk.

Greier du å spørre her, greier du vel å google det selv?

Gjest Gjest
Skrevet

Gant fås bl.a kjøpt på Steen & Strøm, der har de også egen Lexington-avdeling. Gant-sengetøyet er helt nydelig å ligge i, kjølig om sommeren og varmt om vinteren. Trådtettheten er det som avgjør kvaliteten på sengetøy, og Gant er noe av det mest luksuriøse av sengetøy på markedet her i landet.

Lexington er et mer hypet merke, men det er også ganske god kvalitet. Men det kan ikke sammenliknes med Gant dersom det er kvaliteten man vil betale for. Turiform er helt ok. Har noe av det også, men kan heller ikke sammenliknes. (Er Gant-frelst kun når det gjelder sengetøyet, merket er litt for sossete forøvrig for min smak ellers, klær er uaktuelt fra Gant for min del.)

Skrevet

Jeg vil anbefale sengesett fra Maisy Bloom. Ligger nok på samme prishylle som Lexington. MEn det er det beste jeg har hatt!! Jeg gleeeder meg hver gang det er nyvasket og jeg skal legge meg! Det er helt nydelig:) Absolutt verdt pengene!

Men jeg vet ikke om de kanskje har sluttet med dem her i Norge..Noen som vet?

Gjest Gjest
Skrevet

Bomullssateng gir mye av samme følelsen nesten uansett prisklasse er min erfaring (kjølende om sommeren, varmere enn vanlig bomull om vinteren, veldig mykt), men selvsagt kan det være verdt å investere i noe som heller koster litt, men er holdbart. Vi har et satengsengesett fra Princess som har holdt seg mykt og fint i lang tid nå - jeg ønsker meg flere og kommer nok til å kikke på turiform o.l. før jeg kjøper Lexington i hvert fall (men det har jo også litt med både økonomi og smak å gjøre).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt to (x2) sett fra Turiform, jeg er super misfornøyd, det ene nupper, og begge settene har krympet 10-15 cm på lengden, ubrukelig i mine øyne!

Jeg har flere sett m Lexington, og er super fornøyd m det, tåler tørketrommel, og er like fint og krymper ikke De litt kraftig kvalitetene (m ruter bl.a) er de beste.

Har hatt Georg Jensen Damask, veldig fornøyd m det også. Ganske fornøyd m Lene Bjerre også. Har noen putevar m Gant, og ønsker meg et par sett også, tror ikke de krymper heller. Det er topp kvalitet. Yves Delornme er også helt flott, har hatt et par av det og...

Gjest antigartner
Skrevet
Bomullssateng gir mye av samme følelsen nesten uansett prisklasse er min erfaring (kjølende om sommeren, varmere enn vanlig bomull om vinteren, veldig mykt), men selvsagt kan det være verdt å investere i noe som heller koster litt, men er holdbart.

Jeg har også sengetøy i bomullssateng som jeg er veldig fornøyd med. Har hatt sengesettene i noen år og vasket dem mye på 60-90 grader (oftest 90) uten at de bærer preg av bruk.

Nå skal det sies at jeg også har flere helt ordinære bomulls-sengesett fra Høie og andre merker som jeg har brukt i 15 år og mer uten at de verken loer, rakner, har fått dårlige knapper eller har krympet. De er trolig blitt noe blassere i fargen sammenliknet med da de var helt nye, men er fremdeles pene.

Likevel, jeg er nysgjerrig på hvordan de veldig dyre sengesettene er, og kunne gjerne tenkt meg et sett eller to. Akkurat hva som gjør dem verdt 4-5 ganger mer enn "vanlig" sengetøy har jeg riktignok fremdeles ikke helt forstått.

Skrevet
Jeg har hatt to (x2) sett fra Turiform, jeg er super misfornøyd, det ene nupper, og begge settene har krympet 10-15 cm på lengden, ubrukelig i mine øyne!

Dette har jeg aldri opplevd... Skjønner jo du er misfornøyd da. Mine har holdt seg utmerket, er helt som nye, har ikke krympet eller fått nupper.

Skrevet
Likevel, jeg er nysgjerrig på hvordan de veldig dyre sengesettene er, og kunne gjerne tenkt meg et sett eller to. Akkurat hva som gjør dem verdt 4-5 ganger mer enn "vanlig" sengetøy har jeg riktignok fremdeles ikke helt forstått.

Anbefaler virkelig å prøve dyrere sengetøy. har både Billige, Høie, Lexington og Maisy Bloom. Maisy Bloom kan ikke sammenlignes med de andre, føles rett og slett fantastisk å sove i, og kvaliteten er utmerket. Når du har prøvd skjønner du at det er verdt det og vil helst ikke sove i annet. Når jeg legger på Høiesengesettet innimellom er jeg somregel rask til å bytte tilbake til Maisyèn. men så dyrt trenger det ikke å være, man trenger bare to sengesett mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...