Gå til innhold

Sovepose gjennomtrukket med parafin....hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest trude.lutt
Skrevet (endret)

Speidertur i helgen, og soveposen er gjennomtrukket av parafin..... Av gjør jeg? Vaske på 40 grader og så tørketrommel? Hjelp!!!!

Endret av trude.lutt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask den flere ganger, på temperaturen som står på vaskelappen, til lukten går bort rett og slett. Favorittjakken min fikk engang skikkelig søl av bensin på seg, og det tok vel tre runder i vaskemaskinen så var det borte.

Skrevet

Heia, et ikke hvor dyr den var men er den ikke så ille hadde jeg kastet den.Lukta vil sitte i uansett somregel..Vet det i forhold til klær som er blitt sølt sånn på.

Skrevet
Speidertur i helgen, og soveposen er gjennomtrukket av parafin..... Av gjør jeg? Vaske på 40 grader og så tørketrommel? Hjelp!!!!

Kommer selvsagt ann på mengden parafin, men er det snakk om mye så er nok soveposen din ødelagt. Du klarer ikke å få vasket det ut desverre.

Skrevet

Dersom du tar den i tørketrommel, husk å putte i en tennisball eller to for å få slått fyllet tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde kaste den og kjøpe deg en ny, de har fine og rimelige soveposer på biltema feks.

Skrevet

Hva med å rense den? Sekken stinker også....... Og vi har dårlig råd nå pga finasnskrisen......Mannen er uten jobb....

Gjest Gjest
Skrevet

Kast den! Soveposer koster ikke allverden! parafinlukta får du aldri ut.

Gjest antigartner
Skrevet
Du burde kaste den og kjøpe deg en ny, de har fine og rimelige soveposer på biltema feks.

Kast den! Soveposer koster ikke allverden! parafinlukta får du aldri ut.

Siden du skriver at du har vært på speidertur antar jeg at du er speider. Erfaringsmessig har mange speidere friluftsutstyr av en anne kvalitet enn Biltema kan tilby, så mitt videre svar er basert på dette.

Du har svært lite å tape på å prøve å vaske soveposen. Vask den gjerne flere ganger, og med forvask. Tørking gjør du i tørketrommel, sammen med en tennisball eller to, slik det ble foreslått over her.

Hvis lukta ikke er gått ut er det nok bare å kaste den.

Dersom den er luktfri kan det være at isolasjonsevnen er svekket, men da har du i alle fall en sommer-/reservepose i bakhånd.

• 2 uker senere...
Gjest ts her
Skrevet

Soveposen ble renset, og lukten forsvant. Sekken lå i grønnsåpebad i to dager, ble spylt med hageslangen. Hang til tørk ut, nå lukter den grønnsåpe. Tips til den som måtte trenge det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...