Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal gifte meg i utlandet og det er (forhåpentligvis) sol.

I og med at vi skal spise ute osv, så er det greit å beskytte seg litt mot solen så jeg slipper å se ut som Rudolf utover dagen

Er det noen som vet om en god ansiktskrem som inneholder solfaktor?

Vanlig solkrem er uaktuelt å bruke som fuktighetskrem før sminken legges, for da blir man jo helt fet og ekkel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg giftet meg i 30 grader pluss og stekende sol, og brukte solkrem med spf50+ som underlag, og deretter sminke. Det gikk helt fint, men krever litt mer av sminken. Jeg brukte Doublewear Light fra Estee Lauder som foundation, og den satt bombefast. :)

Vanlig ansiktskrem med solfaktor beskytter ikke nok til å være ute i solen lenge; den er bare beregnet for tilfeldig soleksponering, så du kan risikere å bli temmelig brent hvis du satser på bare en slik dagkrem.

Endret av Honesty
Skrevet

Jeg kjøpte nettopp en dagkrem fra Vichy med solfaktor 15.

Har ikke testet den i sterk sol enda, men den er i alle fall ikke fet og ekkel. Denne selges på apoteket, kostet vel ca 200 kr.

Skrevet

Jeg har kjøpt en ansiktsolkrem fra biotherm med solfaktor 30, og den føles som min vanlige ansiktskrem. Går finfint å legge sminke oppå iallefall :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bruker la roche-posay spf 50, blander den med litt fuktighetskrem. Jeg kan fint bruke 2/3 av denne med 1/3 vanlig krem, for eksempel, uten at jeg synes den blir klissete, og jeg har kombinasjonshud. Er veldig sensitiv for sol, og denne gir bra beskyttelse for min lyse hud. Skal jeg være LENGE i solen, blander jeg den ikke, men synes da ikke den føles like lett og dagkremaktig. Du får den på apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...