Lykkelit1 Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hei. Nå nærmer det seg 50-årslaget til min svigermor, og jeg og svigerinna mi har veldig lyst til å gjøre noe morsomt, eller aktivisere enkelte av gjestene til noe morsomt. Helst førstnevnte. Har googlet litt på nett, men syns det er så vanskelig å finne relevante saker! Håper på noen gode ideer og forslag fra dere. Hvis noen har vært borti historien om den finske soldat kan det være en greie. Fant den ikke på nett. Så var jeg borti en "oversettelse" en gang som var kjempemorsom. Det handler om en amerikaner som kommer på besøk til bursdagen og snakker amerikansk, så har du partneren din da som skal oversette dette til norsk, og som overhode ikke kan engelsk. Det blir ganske morsomt etterhvert! Så fortalte min mor meg en gang at hun hadde vært på en firmafest hvor samtlige, eller enkelte hadde fått utdelt en historie i en konvolutt som de skulle lese opp. De fikk ikke vite innholdet før de begynte å lese, og det viste seg at historien var en beskrivelse av dem selv. Har noen vært borti det, eller har de historiene eller liknende ting. Da blir jeg sååå glad! Vennlig hilsen ei som er fortvilet over hvor vanskelig det skal være å finne slike ting på nett!
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Kanskje du får flere svar om du legger denne inn på hobby forumet
Arielle Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Hvis mammaen din har en mann, så kan denne leken være gøy. Paret sitter med ryggen til hverandre på hver sin stol. De tar av seg skoene, og beholder en selv og gir en til partneren, slik at begge har en av hver sin sko. Deretter blir de spurt spørsmål som "hvem er flinkest å lage mat, hvem har støv på hjernen, hvem er mest romantisk." Så skal de rekke opp sin sko hvis de mener de selv er mest romantisk, eller partneren sin sko dersom de selv mener parteneren er mest romantisk. de får ikke se hva den andre svarer, før etter de har rekt opp skoen. En annen morsom ting er at man arrangerer stolleken med 12 personer. Etterhvert som folk går ut av leken, får de et oppdrag. Feks: I januar skal du sende et postkort til vedkommende (i dette tilfellet mammaen din), i februar skal du invitere vedkommende på middag", i mars skal du sende en pakke til vedkommende osv. Hver person som går ut får et oppdrag i en bestemt måned. Da får hun jo noe å glede seg til hver måned i ett år NB: her er det lurt at dere bestemmer hvem som skal være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå