Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet at bading i svangerskapet ikke er farlig så lenge en har et normalt svangerskap, men det jeg lurer på er hvordan det er å bade siste del av svangerkapet.

Jeg er i uke 35 og har hørt at man skal være forsiktig med bading siste ukene før og etter fødsel.

Noen som har noen erfaring, eller er det bare å bade som normalt.

(Basseng, sjøen o.l.)

En plass leste jeg dette:

Hvis svangerskapet er normalt er det ingenting i veien for å ta et bad i sjøen eller i bassenget. Det kan være godt å avkjøle seg i varmen, enten man er gravid eller ei. På grunn av oppdriften i vannet kan den gravide oppleve dette som behagelig.

Mens en annen plass leste jeg dette:

Unngå svømming i offentlig basseng de siste ukene av svangerskapet og de første ukene etter fødselen. Infeksjonsfaren er i denne tiden større enn ellers, men du kan gjerne ta karbad hjemme

Så jeg blir litt i tvil.... :roll:*skal liksom vite dette jeg da*:o

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Spurte legen om jeg kunne bade i sjøen, jeg er i uke 37.

Svaret var kontant nei!, så jeg nøyer meg med å vasse i vannkanten for å kjøle meg ned litt. Tar ingen sjanser, men det frister veldig.

Skrevet

Så lenge du har et normalt forløpende svangerskap

og ikke har lekkasje av forstervann eller blødninger

er det ikke farlig å bade hverken her eller der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i uke 34 og har badet myye den siste uken (badet i vann). Jeg har skjønnt det sånn at det går fint så lenge slimproppen ikke har gått. Men jeg fikk en skremmende opplevelse med bekkenet, det sviktet totalt etter en lengre svømmetur... så etter det blir det bare vassing på meg!

Skrevet

Du kan bade så lenge slimproppen ikke har gått har jeg hørt.

Skrevet

Kanskje vanskelig å vite om det har begynt å blitt litt åpning, særlig hvis man ikke vet om slimproppen har gått...

Men infeksjonsfaren er ihvertfall grunnet åpning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...