Gå til innhold

Fuktighetskrem på "dagen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal gifte meg i utlandet og det er (forhåpentligvis) sol.

I og med at vi skal spise ute osv, så er det greit å beskytte seg litt mot solen så jeg slipper å se ut som Rudolf utover dagen :fnise:

Er det noen som vet om en god ansiktskrem som inneholder solfaktor?

Vanlig solkrem er uaktuelt å bruke som fuktighetskrem før sminken legges, for da blir man jo helt fet og ekkel..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært godt fornøyd med DayWear plus fra Estee Lauder. Den har solfaktor 15.

Jeg blir lett rød og brent, men denne har jeg brukt som eneste faktor i ansiktet med hell både i påskesolen på fjellet og i varmere strøk sist sommer.

Skrevet

Jeg har blitt veldig glad i MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF 20. Den er lett og fin, og jeg blir ikke blank eller noe av denne :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har et par stykker selv, og ved en hurtigtest fant jeg ut at Clinique superdefense funket best, da den trakk godt inn i huden og ikke ble liggende som en hinne. Og når man blir varm og svett, hjelper det jo ikke akkurat med krem i fjeset som som en til å føle at alt av makeup går sakte med sikkert i oppsløsning. Denne kremen har SPF 25.

Skrevet

Hvis du velger å bruke i.d. mineral foundation så er det solfaktor i denne :)

Skrevet

Jeg har ville ha brukt MD sin med solfaktor. I tillegg kan du også bruke ID Bare Minerals. Det har solfaktor 15, men for å få den solfaktoren må man ha på et lite lag og det ser ikke så pent ut :)

Derfor har jeg ikke ville brukt bare denne.

I.D har også kommet med en SPF30 som er i pulverform. Denne dekker ikke like godt som vanlig foundation, men er likevell fin å bruke over vanlig foundation.

Om du må smøre deg med ekstra solkrem utover dagen så finnes det f.eks. mattende kremer eller papir som kan fjerne noe av den glansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...