Gjest Gjest_Kara_* Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Tenåringer utvikler seg jo i veldig forskjellig fart, det vet jeg. Men hvor gammel var ditt barn da han/hun fikk sin første kjæreste? (Da tenker jeg ikke på barnehagekjærester og slikt) Hva slags type forhold hadde de (holde hender, klem, kyss eller mer?)? Kjente de hverandre godt? Var begge på samme nivå modningsmessig? Jeg er litt bekymret for vår 15-åring som er ganske umoden for alderen. H*n har fått en kjæreste som h*n egentlig ikke kjenner. Det har vært litt sånn som jeg husker fra den gangen vi var rundt 10-12 år gamle og fikk en venninne til å spørre "Ole i 5B" om han ville være kjæresten min. Og så besto "forholdet" i sjenerte blikk på tvers av skolegården, og kanskje våget vi å holde hender eller gi hverandre en klønete klem når anledningen bød seg. Problemet er at kjæresten i dette tilfellet er eldre enn vår 15-åring, og vi vet ikke om modningsnivået er det samme. Her kan det fort bli utnytting, ser vi for oss. Så, hva er vanlig i den alderen der? Jeg ser for meg at 15-åringer har kommet litt lenger enn det jeg beskrev over her, og at det derfor vil bli forventet ting av vår 15-åring som h*n ikke er klar for.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Første kjæreste da ungdommen var 14 år. De var sammen i 1 år. Det var nok ikke bare kyss og klem der. De kjente hverandre ikke på forhånd. Var sammen 2-3 dager i uka, men det ble så lite pga avstand.
Monarabb Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 14, han var 13. Det gikk fort over til mer enn kyss, klapp og klem der ja! Og vi var ikke spesiellt modne heller sånn jeg husker. Skremmende å se på 14åringer nå for jeg syns de er alt for små til å holde på sånn så vi gjorde. hehe.. Jeg flyttet i tillegg inn til hans familie da jeg var nærmet meg 16.. så gikk fort i svingene!
Gjest Gjest_Susanne_* Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har ikke tenåringer selv, men kan jo bruke meg selv som eksempel.. Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 14, nesten 15 år. Han var på samme alder. Var sammen i nærmere et halvt år. Vi hadde aldri sex, tenkte ikke i de baner.. var skummelt nok å kline i starten :gjeiper: Vår fysiske kontakt gikk ut på å kysse/kline, holde rundt, gå hånd i hånd.. husker vi lå i senga hans å klinte noen få ganger, men aldri noe mer..
cilja Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 13, han var 15. Vi var sammen i over seks år. Vi hadde sex første gang etter å ha vært kjærester i ca seks måneder.
Rosalie Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde min første kjæreste da jeg var 14/15 år. Vi var vel sammen et halvt års tid. Hadde ikke sex. For det var uaktuelt for meg. Også påfølgende kjærester respekterte mitt valg om ikke å ha sex, og jeg debuterte faktisk ikke før jeg var 18.5 år.
Gjest Naria Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Fikk min første kjæreste da jeg var 14, han var like gammel. Hadde sex etter ca 3 måneder, noe både jeg og han følte oss klare for. Forholdet varte i 4 år, men det var endel på og av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå