Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #21 Del Skrevet 12. mai 2009 I Halden, der jeg er fra, pleier vi til og med å legge pølsa i vaffeljernet så vi får vaffelmønster på pølsa. Mye gøyære å spise da vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #22 Del Skrevet 12. mai 2009 I Halden, der jeg er fra, pleier vi til og med å legge pølsa i vaffeljernet så vi får vaffelmønster på pølsa. Mye gøyære å spise da vettu. He,he... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #23 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg har bodd i Østfold i 9 år og har aldri sett noen spise pølse med vaffel. Nå er ikke jeg på fotball eller ishockeykamper, mulig det er der det selges. Jeg synes det høres litt ekkelt ut, men jeg har aldri smakt, frister ikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 13. mai 2009 #24 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Kan egentlig tenke meg at det ikke er så verst (UTEN tilbehør). :klø: Søtt og salt er ofte en god kombinasjon. Jeg elsker salami på vaflene, så ... Endret 13. mai 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. mai 2009 #25 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg elsker salami på vaflene, så ... Søtt og salt ER godt! Tyttebør til kjøttkakene, chutney til indisk mat, smash-sjokoladen og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 #26 Del Skrevet 13. mai 2009 Vel, jeg har spist pølse i vaffel lenge før jeg flyttet til Norge. Spiser det fortsatt, kjempegodt:))) Der hvor jeg kommer fra var det vanlig å spise pølse i pannekake med gulost eller feta som tilbehør. Det er også godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 13. mai 2009 #27 Del Skrevet 13. mai 2009 Synes det høres helt greit ut, jeg. Har ikke smakt det, men kunne godt gjort det. Ville ikke hatt veldig søte vafler, tror jeg. Er det en hel vaffelplate rundt en pølse, eller hvordan gjøres det? Og altså vanlige, søte vafler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #28 Del Skrevet 8. januar 2010 De som så Østfold-nyhetene på NRK torsdag 7. januar la sikkert merke til innslaget der pølser i vaffel ble nevnt og avbildet. Dette er helt klart et Østfold-fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #29 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg er fra Fredrikstad, og har bodd her i 24 år. Jeg har aldri spist pølse i vaffel, eller sett noen gjøre det :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 8. januar 2010 #30 Del Skrevet 8. januar 2010 Det der er litt generasjonsbetinget tror jeg. Hos oss yngre sarpinger er det nok ikke SÅ utbredt, men foreldrene våre har nok mer forhold til det. Min stefar introduserte det for min mor som er Lofoting. Jeg er Lofoting at heart, men oppvokst her, og hadde aldri hørt om det før jeg var 11 år. Men synes det er godt da Jeg blir derimot sjokkert over min trønder-samboer... Han spiser pannekaker med smeltet smør og bacon?? WTF? Nei, det dær blir bare altfor gæli asså, hehe :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #31 Del Skrevet 8. januar 2010 Det der er litt generasjonsbetinget tror jeg. Hos oss yngre sarpinger er det nok ikke SÅ utbredt, men foreldrene våre har nok mer forhold til det. Min stefar introduserte det for min mor som er Lofoting. Jeg er Lofoting at heart, men oppvokst her, og hadde aldri hørt om det før jeg var 11 år. Men synes det er godt da Jeg blir derimot sjokkert over min trønder-samboer... Han spiser pannekaker med smeltet smør og bacon?? WTF? Nei, det dær blir bare altfor gæli asså, hehe :gjeiper: Bacon er nyyyydelig på pannekaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 8. januar 2010 #32 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, bacon på pannekaker trodde jeg var helt vanlig :klø: Det er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 8. januar 2010 #33 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå googla jeg det, og det er faktisk en hel vaffelplate rullet rundt ei pølse. Snedig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 8. januar 2010 #34 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) NRK melder at det kanskje blir slutt på dette, i og med at det ikke er særlig sunt. (Mulig det er denne nyheten gjest kl 01.12 refererer til.) Endret 8. januar 2010 av Meaty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #35 Del Skrevet 8. januar 2010 I Halden, der jeg er fra, pleier vi til og med å legge pølsa i vaffeljernet så vi får vaffelmønster på pølsa. Mye gøyære å spise da vettu. Men blir den ikke most da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 8. januar 2010 #36 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja søtt og salt er godt! Jeg spiser nøkkelost på vaffel, jeg - salami går nok også. Har dessverre ikke smakt pølse, men det skal rettes opp fortest mulig! Har jo vaffeljern, så hvorfor ikke. Og pannekaker med bacon - det er jo fleskepannekaker det. Har til og med møtt en trønder som spiste fleskepannekaker med bringebærsyltetøy, og det tvang han oss alle til også å smake. Og det var godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #37 Del Skrevet 8. januar 2010 I Halden, der jeg er fra, pleier vi til og med å legge pølsa i vaffeljernet så vi får vaffelmønster på pølsa. Mye gøyære å spise da vettu. Bjarne Håkon Hanssen, Pølseministeren som nå jobber med Gelmuyden Kiese-problemstillinger ( ), pleide å ha pølsene på termos og i vaffeljern i fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 8. januar 2010 #38 Del Skrevet 8. januar 2010 pølse i vaffel, ernte så ille gæli de.... Men litt mer seriøst, som noen sier, salt og søtt er godt sammen, vet om mange som spiser sylteøy på pølsa i vaffelen også, og om dere tenker dere om spiser vel flere av dere tyttebærsyltetøy til kjøttkaker etc. Jeg har stort sett møtt pølser i vafler på ishockekamper, har ikke sansen selv da, det må jeg innrømme, selv om jeg faktisk bor i østfold, og spilte ishockey i mange år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #39 Del Skrevet 8. januar 2010 Og det endelige svaret er at det er i fra MFK og Melløs Stadion i Moss... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6935714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. januar 2010 #40 Del Skrevet 9. januar 2010 Har til og med møtt en trønder som spiste fleskepannekaker med bringebærsyltetøy, og det tvang han oss alle til også å smake. Og det var godt! Ai. Som trønder selv tror jeg at jeg hadde slitt med den kombinasjonen. Jeg har spist vafler med skiver av kokt egg på, det var godt. Ikke så ekstremt kanskje det, da. Og det endelige svaret er at det er i fra MFK og Melløs Stadion i Moss... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6935714 Jeg vet ikke om jeg helt liker det der. Det er helt greit å fokusere på sunnere mat, for all del. Men folk i Østfold befinner seg da ikke på stadion hver dag..? Er det så farlig å beholde den gamle tradisjonen, egentlig? Det er da ikke sånn at man spiser pølse i vaffel til alle dagens måltider? Jeg mener det er helt i orden å innføre sunnere alternativer også på idrettsarenaer. Kanskje kan pølse i vaffel også gjøres sunnere? Det finnes massevis av pølsetyper og vaffeloppskrifter. Men da nettopp som alternativer, slik at voksne folk kan velge selv. Men dette er typisk mennesker, pendelen må svinge helt til den andre siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå