Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 10. mai 2009 #1 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg bor i Tromsø, og er vant til at pølser hører sammen med brød eller lompe. Men så var jeg i Østfold i fjor sommer og så folk spise pølse i vaffel... Hva!?!! Jeg hadde aldri sett noe sånt før, og lurer litt på når dette ble vanlig, og HVOR er det vanlig? Og kan man ha ketchup på pølse i vaffel? Hm, rare greier! Er det sånn at hele resten av landet spiser sånt? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Del Skrevet 10. mai 2009 Aldri hørt om. Holder til i vestfold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Del Skrevet 10. mai 2009 Det er østfoldinger som gjør dette. Gjerne mens de råner over grensen med buksen på anklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2009 #4 Del Skrevet 10. mai 2009 Ja. Pølse i vaffel skal man få i østfold. Har ikke smakt det selv, men det sies å være godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #5 Del Skrevet 10. mai 2009 Hva blir det neste? Hamburger i vaffel? Nei, disse østfoldingene er jammen noe for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. mai 2009 #6 Del Skrevet 10. mai 2009 Østfold ja! Forøvrig krig om det var Moss eller Fredrikstad som kom på idéen. Er fra Østfold selv, og synes det er veldig godt, så lenge det er vafler som ikke er stappfulle av sukker. Det søte i vaflene fremhever smaken i pølsene og omvendt. De fleste har på ketchup/sennep, men de som kjører på med syltetøy i stedet har jeg altså NULL forståelse for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambine Skrevet 10. mai 2009 #7 Del Skrevet 10. mai 2009 Var på loppemarked i Oslo i helgen. Der så jeg det ble solgt flere pølser i vafler. Jeg ble ikke fristet av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #8 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg er ikke fra Østfold, men vet at det er et Østfoldsfenomen. Jeg synes det er godt, men som en nevner over så må ikke vaflene være for søte. Og tilbehør (ketsjup,sennep eller syltetøy), det har jeg ikke på. Verdt å prøve;) kjenner ei lita jente som fikk bestemme middag på bursdagen sin, og da ble det pølse i vaffel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 10. mai 2009 #9 Del Skrevet 10. mai 2009 Hehe, godt å høre at det ikke er veldig utbredt. Lurte på om vi var veldig treige her i Tromsø som ikke hadde fattet at pølse i vaffel var blitt det helt store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 10. mai 2009 #10 Del Skrevet 10. mai 2009 Det høres veldig kvalmt ut :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #11 Del Skrevet 10. mai 2009 østfold og østfold,jeg vil bestemt si det er et fenomen fra Moss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #12 Del Skrevet 10. mai 2009 østfold og østfold,jeg vil bestemt si det er et fenomen fra Moss. Jeg har vært på fotballkamp i Fredrikstad. Der spiste "alle" pølse i vaffel. Jeg ble vel nesten litt outsider siden jeg valgte pølse i brød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. mai 2009 #13 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har bodd i Fredrikstad i fem år, og har aldri sett noen spise dette her. Ikke har jeg sett at det har blitt solgt heller. Nå skal det sies at jeg ikke har vært på en eneste fotball- eller ishockeykamp på disse årene da. Kanskje det er et Mosse- og fotballfenomen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 10. mai 2009 #14 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg så en person som spiste det på 17. mai for noen år siden. Ble ikke fristet til å prøve det for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 10. mai 2009 #15 Del Skrevet 10. mai 2009 Yummy Må prøves før man sier det ikke er godt, jeg spiser det uten tilbehør. Salt og søtt er kjempegodt sammen. Kanskje jeg skal kjøpe vaffeljern til 17.mai Btw, jeg er ikke ekte trønder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kennep Skrevet 12. mai 2009 #16 Del Skrevet 12. mai 2009 Pørse i vaffel og til dessær, softis med sennep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 12. mai 2009 #17 Del Skrevet 12. mai 2009 Åi, hørtes tvilsomt ut. Bor i vestfold, aldri sett eller hørt om det før engang. Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #18 Del Skrevet 12. mai 2009 Pørse i vaffel og til dessær, softis med sennep. Aaaaaii! Syntes jeg kjente smaken av softis med sennep her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 12. mai 2009 #19 Del Skrevet 12. mai 2009 Prøvde det hjemme en gang, bare for å prøve. Det var slett ikke verst Har aldri sett det bli solgt, men så har jeg heller nesten ikke vært i Østfold bortsett fra en gang jeg kjørte feil. Jeg har sikkert mye til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #20 Del Skrevet 12. mai 2009 Er fra Østfold (Råde). Jeg har vokst opp med pølse i vaffel. For meg er det helt naturlig, men jeg vet det ikke er vanlig ellers i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå