Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har rota med en mann i litt over en måned nå, vi har vært sammen hver helg og litt til. Har hatt deilig sex også... Men på fredag ble stemingen preget av usikkerheten min som jeg kjenner på i disse dager. De vonde følelsene la en demper på kvelden. Følelsene ligger i meg selv, men jeg tror at de utløses litt av ham også; han er ikke ute etter noe seriøst, han vil være fri, han gir meg ingen bekreftelse og dette gjør meg så usikker. Jeg vet han har lyst på meg, men sex er jo så mangt. Selv er jeg dødsforelsket, så det lyser lang vei. Det hadde vært så deilig å fått det verbalt, at "jeg liker deg" eller ett eller annet. Vet at han synes jeg er attraktiv, har pen kropp og er søt. Så hvorfor er jeg ikke fornøyd? Jeg savner gode ord når vi havner i senga, men kanskje han ikke er typen til det? Men poenget ja. Som sagt, så ble det kluss mellom oss på fredag...og dette gjorde han betenkt tror jeg. Han svarte ikke på sms i går, noe som er uvanlig, hvor jeg spurte hva som skjer. I dag er han fortsatt stille, og det klør i meg etter å sende en melding eller ringe han. Har så lyst å få en bekreftelse på at alt er ok, eller i verste fall, at jeg har skremt han. Fornuften sier "hold kjeft, vent i noen dager, gi han en sjanse". Men jeg er så trist og lei meg, og har så lyst å vite. What to do?
Bobeline Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Jeg ville holdt dette for meg selv, og vært stille. Jeg er ikke gald i å konfrontere noen med prat om følelser, så jeg ville valgt å la usikkerheten gnage en stund. Siden han ikke svarer på sms, og dette er uvanlig, kan det være at han bare trenger å ta en pust i bakken. da kan det også være greit å vente noen dager, slik at henvendelser ikke blir oppfattet som mas. Slik ville jeg tenkt, andre har kanskje andre meninger og bedre råd om dette.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Jeg ville holdt dette for meg selv, og vært stille. Jeg er ikke gald i å konfrontere noen med prat om følelser, så jeg ville valgt å la usikkerheten gnage en stund. Siden han ikke svarer på sms, og dette er uvanlig, kan det være at han bare trenger å ta en pust i bakken. da kan det også være greit å vente noen dager, slik at henvendelser ikke blir oppfattet som mas. Slik ville jeg tenkt, andre har kanskje andre meninger og bedre råd om dette. Takk for svar! Jeg tror du har rett, dette er noe jeg må deale med selv, men det er så sliiitsooomt. Jeg hintet frempå at jeg synes enkelte ting er vanskelig, så han skjønner jo at det er noe som plager meg, men ikke hva. Men jeg var veldig varm og kjælen mot han på morgenen før han dro(ikke sex), så han vet at jeg digger han. Håper og tror jeg i alle fall.
datajente Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Takk for svar! Jeg tror du har rett, dette er noe jeg må deale med selv, men det er så sliiitsooomt. Jeg hintet frempå at jeg synes enkelte ting er vanskelig, så han skjønner jo at det er noe som plager meg, men ikke hva. Men jeg var veldig varm og kjælen mot han på morgenen før han dro(ikke sex), så han vet at jeg digger han. Håper og tror jeg i alle fall. Ja, det vet han nok... på et vis føler jeg at du gir svaret du leter etter selv. Han er ikke ute etter noe seriøst og han vil være fri, samtidig som du ser ut til å være interessert i noe mer enn bare sex og å henge sammen. Når dere har forskjellige ønsker om hva forholdet skal være, er det jo ikke rart at du savner bekreftelse etc. Det beste for deg ville vel kanskje være om du fikk han til å innse hva han går glipp ved å ikke ha deg som dama si? Mitt beste råd er at du trekker deg litt unna og gir han muligheten til å savne deg. Gjør ting på egen hånd som får deg til å føle deg bra; f.eks. trening, treffe venninner etc. Da kanskje han våkner opp!
MissStiles Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Jeg ville også latt det ligge. Siden du sendte mld på fredag og han ikke har svart på den så ville jeg nok latt være å mase noe på han. Det kan hende han bare trenger litt tid til å tenke. Selvom jeg skjønner deg og, at du vil ha en bekreftelse. Prøv å finne på noe annet å gjøre sånn at du ikke tenker så mye på han.
Rexina Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Uff, er i samme situasjon! Dette skjedde på torsdag, bare uten sex.. Vi er et par da, men vet ikke hvor lenge dette varer.. han virker veldig kald på sms, tar ikke tlf eller ringer.. Han pleide å ringe hver dag, noen ganger flere ganger! Mitt tips er også å ikke mase. Bare lev livet og kos deg så lenge. Er han ikke så interessert, så er det ikke noe du kan gjøre med det. Føler han at du maser på han, trekker han seg nok i hvert fall unna.. Men det er vanskelig!
Gjest brutal_mann Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Hanb vil være fri, du vil ha et forhold. Mao du bør bryte ut før du dreper deg selv på dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Ja, det vet han nok... på et vis føler jeg at du gir svaret du leter etter selv. Han er ikke ute etter noe seriøst og han vil være fri, samtidig som du ser ut til å være interessert i noe mer enn bare sex og å henge sammen. Når dere har forskjellige ønsker om hva forholdet skal være, er det jo ikke rart at du savner bekreftelse etc. Det beste for deg ville vel kanskje være om du fikk han til å innse hva han går glipp ved å ikke ha deg som dama si? Mitt beste råd er at du trekker deg litt unna og gir han muligheten til å savne deg. Gjør ting på egen hånd som får deg til å føle deg bra; f.eks. trening, treffe venninner etc. Da kanskje han våkner opp! Ja, han merker vel at jeg liker han... Jeg trodde at jeg ville fikse å ha et forhold med sex og moro, uten den seriøse delen. Det har gått rimelig greit, vil jeg påstå. Men altså, forrige uke, noen dager før vi møttes, ble jeg rammet av vemod og tristhet. Og dette hang nok i. Han kan jo gi meg bekreftelse på at jeg er deilig, fin etc, selv om vi ikke er seriøs??!! Uff, er i samme situasjon! Dette skjedde på torsdag, bare uten sex.. Vi er et par da, men vet ikke hvor lenge dette varer.. han virker veldig kald på sms, tar ikke tlf eller ringer.. Han pleide å ringe hver dag, noen ganger flere ganger! Mitt tips er også å ikke mase. Bare lev livet og kos deg så lenge. Er han ikke så interessert, så er det ikke noe du kan gjøre med det. Føler han at du maser på han, trekker han seg nok i hvert fall unna.. Men det er vanskelig! Så kjedelig for deg, Rexina, håper det ordner seg! Hanb vil være fri, du vil ha et forhold. Mao du bør bryte ut før du dreper deg selv på dette. Du er inne på noe her ja... Jeg har sterke følelser for denne mannen. Om det er bare forelskelse, eller noe mer, det vet jeg ikke. Men jeg synes jo at han er helt fantastisk, så å bakke ut nå kjennes umulig...jeg vil ha mer av han. Det eneste måtte være å komme han i forkjøpet... Men apropos de som har useriøse forhold...det er ikke sikkert at han blir så skremt siden han bare vil ha meg til sex og moro??!!
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Jeg tror det er mye vanskeligere for kvinner enn menn å holde sex og følelser (over tid) adskilt. Den gangen jeg prøvde det gikk det hvertfall ekstremt dårlig, selvsagt ble jeg forelsket. Trodde jeg hadde kontroll og bare skulle "ha det gøy" men å dele en slik nærhet med en mann og ikke utvikle varme følelser for han. Jeg råder deg også til å ligge lavt en stund og gi han litt plass, men om du forstår at dette kun er sex for han så må du tenke nøye etter om sexen er verdt at du må leve med en ugjengjeldt forelskelse. Kommer det til å slite på selvtilliten at du har delt mange intime stunder med han og at han fortsatt ikke vil ha hele deg? Pass på så du ikke lar det gå for langt og blir såret. Lykke til
Gjest Gjest_SOfia_* Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Nå er tiden kommet for å gjøre seg litt kostbar...... IKKE send ham melding eller kontakt ham...... Kommer det en SMS fra ham så bare svar kort.... La ham kjempe litt for deg - hvis han vil ha deg. For du vil ikke fortsette å bare ha sex...eller ???
Gjest Nadia, 36 Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Jeg klarer heller ikke å skille "bare sex" og "noe mer på grensen til forhold". Tror menn at vi klarer det, eller vet de om at vi blander?
Gjest brutal_mann Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Jeg klarer heller ikke å skille "bare sex" og "noe mer på grensen til forhold". Tror menn at vi klarer det, eller vet de om at vi blander? Vi aner ikke, for vi tar ikke hint.
Gjest Nadia, 36 Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Da kan jeg informere om at svært, svært mange damer ikke klarer å skille mellom "bare sex" og "noe mer".
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Jeg tror det er mye vanskeligere for kvinner enn menn å holde sex og følelser (over tid) adskilt. Den gangen jeg prøvde det gikk det hvertfall ekstremt dårlig, selvsagt ble jeg forelsket. Trodde jeg hadde kontroll og bare skulle "ha det gøy" men å dele en slik nærhet med en mann og ikke utvikle varme følelser for han. Jeg råder deg også til å ligge lavt en stund og gi han litt plass, men om du forstår at dette kun er sex for han så må du tenke nøye etter om sexen er verdt at du må leve med en ugjengjeldt forelskelse. Kommer det til å slite på selvtilliten at du har delt mange intime stunder med han og at han fortsatt ikke vil ha hele deg? Pass på så du ikke lar det gå for langt og blir såret. Lykke til Takk for klem! Ja, vi kvinner utvikler jo "eiehormoner" når vi innleder et seksuelt forhold til en mann, så det er ikke så rart at vi ikke fikser det å skille sex og følelser helt. Joda, det er helt sikkert noen som klarer det. Men ja, du sier det: det sliter på selvtilliten min. Og den biten har jeg jobbet hardt med de siste åra, og har faktisk følt meg på topp i det siste. Inntil nå nylig... Det går greit når vi møtes til skravling og kaffe, men straks vi havner i bingen, vel, i helga da, så gnager usikkerheten på meg. Om sexen er verdt det...? Jeg tror den kan bli det. Eller kanskje jeg aldri klarer å slappe av med han...? Har vært uten sex i noen år nå, så det kjennes jobbigt ut å takke nei til en så herlig fyr. Nå er tiden kommet for å gjøre seg litt kostbar...... IKKE send ham melding eller kontakt ham...... Kommer det en SMS fra ham så bare svar kort.... La ham kjempe litt for deg - hvis han vil ha deg. For du vil ikke fortsette å bare ha sex...eller ??? Vet ikke. Kanskje jeg tar til takke med sex i første omgang..? Men jeg har vært flink, har ikke sendt sms siden lørdag kveld. Men jeg tror nok at jeg sender en sms når helgen kommer. Jeg klarer heller ikke å skille "bare sex" og "noe mer på grensen til forhold". Tror menn at vi klarer det, eller vet de om at vi blander? Det er sikkert noen opplyste menn der ute som faktisk vet at vi kvinner ikke klarer å skille mellom bare sex og et forhold.
Gjest "Helene" Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Takk for klem! Ja, vi kvinner utvikler jo "eiehormoner" når vi innleder et seksuelt forhold til en mann, så det er ikke så rart at vi ikke fikser det å skille sex og følelser helt. Joda, det er helt sikkert noen som klarer det. Men ja, du sier det: det sliter på selvtilliten min. Og den biten har jeg jobbet hardt med de siste åra, og har faktisk følt meg på topp i det siste. Inntil nå nylig... Det går greit når vi møtes til skravling og kaffe, men straks vi havner i bingen, vel, i helga da, så gnager usikkerheten på meg. Om sexen er verdt det...? Jeg tror den kan bli det. Eller kanskje jeg aldri klarer å slappe av med han...? Har vært uten sex i noen år nå, så det kjennes jobbigt ut å takke nei til en så herlig fyr. Vet ikke. Kanskje jeg tar til takke med sex i første omgang..? Men jeg har vært flink, har ikke sendt sms siden lørdag kveld. Men jeg tror nok at jeg sender en sms når helgen kommer. Det er sikkert noen opplyste menn der ute som faktisk vet at vi kvinner ikke klarer å skille mellom bare sex og et forhold. Åh, mange av de vet det nok. Spørsmålet er vel bare om de anser det som sitt problem? De kan jo ikke ta ansvaret for at kvinner sier takk til kun sex dersom det bare er det som er lovet? På den annen side, forteller det jo noe om mannen selv, dersom han sier ja takk samtidig som han vet at dette er vanskelig for deg... Men nå vet man jo ikke ha akkurat denne karen vet eller tenker da. Synes du skal tenke utelukkende på deg selv her jeg, - hva gjør deg lykkelig og hva gjør deg ikke lykkelig. Forhold deg til hva han har sagt, og tenk etter om du kan være lykkelig som en FF. Ikke tenk på hva han vil, men bare forhold deg til hva som er sagt, for mannfolk er generelt ærlige på sånne saker... Lykke til uansett.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 Åh, mange av de vet det nok. Spørsmålet er vel bare om de anser det som sitt problem? De kan jo ikke ta ansvaret for at kvinner sier takk til kun sex dersom det bare er det som er lovet? På den annen side, forteller det jo noe om mannen selv, dersom han sier ja takk samtidig som han vet at dette er vanskelig for deg... Men nå vet man jo ikke ha akkurat denne karen vet eller tenker da. Synes du skal tenke utelukkende på deg selv her jeg, - hva gjør deg lykkelig og hva gjør deg ikke lykkelig. Forhold deg til hva han har sagt, og tenk etter om du kan være lykkelig som en FF. Ikke tenk på hva han vil, men bare forhold deg til hva som er sagt, for mannfolk er generelt ærlige på sånne saker... Lykke til uansett. Nettopp. Som han sa en kveld her: det er DU som velger hva du vil gjøre i ventetiden. Da var det snakk om at han kanskje skulle komme en tur, og jeg ville ha et klart svar i stedet for å vente på at kanskje han kommer... (Uansett, han kom, droppa utelivet, og ble hos meg til neste morgen.) Han har sagt at han ikke ønsker et fast forhold. Det virker som om han tenker "sol, sommer og jenter i sleng"(altså mange jenter). Tenke på meg selv ja. Jeg er lykkelig når jeg er sammen med han. Han får meg til å le, til å tenke over livet på en annen måte, og ja...jeg bare digger å være sammen med han. Aahh... Kanskje jeg kan spørre han rett ut om hva han synes om meg? Vet ikke hvorfor det spiller noen rolle..men akkurat nå føles det greit om det blir et useriøst forhold, men da må jeg vite at han faktisk LIKER meg...ellers begynner paranoien å ri meg, desverre. Selv om ting han gjør og sier tilsier at han faktisk liker meg. Huff, skakke værra enkelt nei. Hvordan finner folk en partner egentlig??!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 Jepp, da er jeg her igjen. Hvor lenge må jeg ligge lavt da? Jeg har ikke sendt melding eller tatt kontakt siden lørdag, og har heller ikke hørt fra han. Noe som ikke er unormalt...vi er ofte stille hele uken, og så meldes og møtes vi til helgen. Men denne helgen tviler jeg om det blir noe... Føles så rart å vente i enda en uke, men to uker er vel ikke så lenge i en manns dateperspektiv? Jo, jeg kan jo holde kjeft, og se om det i det hele tatt kommer et pip fra han, men jeg synes det er så kjipt å vente og hvis han ikke tar kontakt så blir det sikkert så ubehagelig å tilfeldig møte han på gata. Greit å få en slags closure evt. Hjelp...?!
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jepp, da er jeg her igjen. Hvor lenge må jeg ligge lavt da? Til evig tid. Tar han ikke kontakt så var det det. Personlig vil jeg anbefale deg å se på dette som et avsluttet kapittel og komme deg videre i livet ditt. Closure er helt unødvendig. Endret 14. mai 2009 av brutal_mann
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Til evig tid. Tar han ikke kontakt så var det det. Personlig vil jeg anbefale deg å se på dette som et avsluttet kapittel og komme deg videre i livet ditt. Closure er helt unødvendig. Skjønner at du lever opp til nicket ditt! Ser poenget ditt, men det er jo ikke alltid sånn da. Det har vært stille før mellom oss, helt til jeg(eller han) har tatt kontakt, og da har alltid stemningen mellom oss vært god. Huff, blir ikke klok på dette jeg.
Piper Skrevet 14. mai 2009 #20 Skrevet 14. mai 2009 Skjønner at du lever opp til nicket ditt! Ser poenget ditt, men det er jo ikke alltid sånn da. Det har vært stille før mellom oss, helt til jeg(eller han) har tatt kontakt, og da har alltid stemningen mellom oss vært god. Huff, blir ikke klok på dette jeg. Jeg vil nå ikke kalle han en brutal mann, bare fordi han gr deg ett råd om å gå videre. Det er jo faktisk det beste du kan gjøre, selv om det er forferdelig vanskelig. Ønsker du å ha et slikt forhold du er i nå, eller ønsker du noe mer? Regner med at du ønsker noe mer, siden det er det denne tråden handler om. Han kommer helt sikker til å ta kontakt igjen, når sexlysten melder seg. Er jo tydeligvis det han er ute etter, siden han ikke ønsker noe seriøst med deg. Du er rett og slett ikke den rette for han, og de fleste bruker slike unnskyldninger når de bare vil ha seg noe. Vil forholdet deres bli bedre, om han sier til deg at du er fin, sexy, hot eller noe slikt? Eller vil forholdet være det samme, der han ikke er interessert i mere enn sex, mens du ønsker ett forhold med han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå