Gjest Løve66 Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg vasker hvite sokker på 40 grader og bruker vanlig OMO for hvitt tøy. Jeg skulle ønske at de ble hvitere etter vask enn det de ofte gjør. Hender jeg tar de på 60 grader også uten at det hjelper stort. Særlig type sportssokker er vanskelig å få rene. Ikke det at vi skitner til sokker mer enn folk flest tror jeg, men er det noen som bruker andre vaskemidler og erfarer at sokkene faktisk blir rene/hvite etter vask? Eller har noen "triks".... (vaskemaskinen min er bare 1 år gammel og av relativt grei kvalitet så tror ikke det er den som er problemet)
Miel Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Vask dem bare sammen med annet tøy som er helt hvitt. Særlig sokker, truser og bher blir utrolig fort grålige dersom de vaskes sammen med andre farger, selv om det bare er lyse farger. Vanish for hvitt tøy er faktisk også ganske bra, til tross for de grusomme reklamene de har...
Gjest Løve66 Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Vask dem bare sammen med annet tøy som er helt hvitt. Særlig sokker, truser og bher blir utrolig fort grålige dersom de vaskes sammen med andre farger, selv om det bare er lyse farger. Vanish for hvitt tøy er faktisk også ganske bra, til tross for de grusomme reklamene de har... Jeg vasker dem egentlig bare med annet hvitt så den delen av sokken som før vask ikke var særlig skitten er forsåvidt hvit og fin, men under sokken - der den blir mest skitten - blir liksom ikke alltid hvit igjen. Vi tar nye sokker minst én gang om dagen, men at de blir litt møkkete under er likevel ikke til å unngå. Jeg skal prøve vanish også.
Miel Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hm... Vask joggeskoene oftere, bruk tøfler inne, kjøp sokker i andre farger...?
Gjest Løve66 Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Hm... Vask joggeskoene oftere, bruk tøfler inne, kjøp sokker i andre farger...? Ha-ha, ja har allerede vurdert å kjøpe i andre farger, men både jeg og minstemann vil helst ha hvite da. Tøfler tror jeg vi dropper - joggeskoene blir faktisk vasket ofte, men det som nok er den største synderen her er noen sko gutta har med sort skinn inni som kan se ut til å avgi litt farge. Prøver vanish jeg og ser om det funker :-)
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Man kan kanskje legge de i klorinvann av og til.
Miel Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Klor er ikke så bra på stoffer som ikke er 100 % bomull, enten har det ingen effekt, eller så kan misfargingen faktisk bli verre. (Har brent meg på det en gang...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå