Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Æsj, dette var frustrerende. Var på fest i går, og spiste nydelig koldtbord med vin, og litt kaker. Jeg er på slanker'n, og er medlem av VGs vektklubb. Der har de veiedager hver mandag. Men for nysgjerrighetens skyld, veide jeg meg i går tidlig for å sjekke hva jeg skulle veie i dag tidlig. Vekta har økt med nesten 2kg. Dvs at jeg veier mer nå enn jeg gjorde ved veing på forrige mandag (4.mai). Noe jeg kan gjøre i dag for at vekta skal gå ned? Jeg har syklet 60 min på ergometersykkel med middels intensitet i dag, men føler at vekta kommer likevel til å være høyere i morgen enn forrige mandag. Æsj altså...
Sunshine Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 (endret) Kroppen går naturlig opp og ned i vekt. Du samler vann, tarmen er full av mat osv. Spis og tren som du normalt ville gjort så forsvinner det av seg selv. Jeg går gjerne opp 1-2 kg av å drikke alkohol men det går bort etter noen dager. Edit: Og så må jeg legge til at det er kjempeviktig å ikke henge seg opp i en ukes vekt!! Se på samlet nedgang over lengre tid. Endret 10. mai 2009 av Sunshine
LukaFrost Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Du må nok se vekta di i et større perspektiv enn fra en dag til den neste.
juliane Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Du kan glede deg over at du i alle fall ikke har gått opp to kilo i fett siden i går, det er plent umulig! Den ekstra vekten din er nok hovedsaklig vann, så ikke ta dette så tungt. Vekten din kommer til å gå litt opp og ned med sykluser uansett i løpet av slankekuren din, det er helt normalt.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Tusen takk for gode svar. Jeg ble nok litt opphengt i den vekta, men jeg vet jo at det er feil å beregne vekt fra dag til dag. Jeg har gått ned 10kg, og jeg vil gjerne gå ned 5kg til før sommeren. Derfor ble jeg litt frustrert da jeg oppdaget den store vektoppgaven. Men igjen, tusen takk for oppmuntrende svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå