Gjest Bolledeig Skrevet 10. juni 2009 #41 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg har rolige joggeturer og liknende så langt - jeg har søpledårlig kondis etter eksamensperioden og skynder meg sakte. Men jeg jobber sakte men sikkert med å tikke inn løpeformen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 10. juni 2009 #42 Del Skrevet 10. juni 2009 Fin tråd jeg ikke har sett før. Jeg er påmeldt halvmaraton, og joiner dere andre løpere her. Jeg har kun en distanse på drøye 10 km inne nå, men kjenner jeg har mer å gå på når jeg er ferdig med den runden. I tillegg har jeg jo ca 15 uker å trene meg opp på. Min plan er 3-4 treninger i uka, der den ene skal være stadig økende i antall km, én skal være intervalltrening og den siste (evt. de to siste) skal ligge på 5-10 km og/eller innebære sykling. I tillegg går jeg turer hver dag, og løper gjerne med en 25 kg barnevogn foran meg, det gir jo litt ekstra trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 11. juni 2009 #43 Del Skrevet 11. juni 2009 Ikke så bra - av samme grunner som deg. Legg til pollen og det er særdeles lite gøy å pese seg rundt på haugen her i Tigerstaden. 5 dager til og jeg er ferdig med eksamener for dette semesteret og har kanskje endelig sjans til å få tatt tak i meg selv igjen. Bare styrketrening hjelper -ikke- på kondisen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 11. juni 2009 #44 Del Skrevet 11. juni 2009 Om man gjør supersett når man styrketrener (altså at man tar en øvelse i pausene fra den andre) og trener forskjellige muskelgrupper - holder man pulsen oppe til en større grad, og musklene i seg selv får pause nok. Likevel vil det føles mer slitsomt. Pollen er forøvrig noe dritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 11. juni 2009 #45 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg har begynt å løpe litt - nye joggesko (på salg!) gjorde susen!! Legger inn 25 min 8-10 km/t samme dag som jeg har styrkeøkt. Løper vel mellom 3 og 4 km på en slik runde. Nå må jeg ta hvertfall 1 pause i løpet av de 25 min. Jeg er utrent i å løpe, så tar det med ro i starten. Men med tiden tror jeg nok at jeg skal klare å løpe 10 km sammenhengende. Men da går det ikke så fort, da. kanskje 7-8 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 11. juni 2009 #46 Del Skrevet 11. juni 2009 Bolledeig: jeg kjører supersett - hvis ikke tar det jo timesvis å trene, og det har jeg hverken tid eller ork til. Så det hjelper jo kanskje på, men det føles jo veldig utilfredsstillende kondismessig sett. Håper bare pollenet gir seg snart, sånn at jeg faktisk orker å løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 12. juni 2009 #47 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Oi - nå vurder jeg faktisk halvmaratonet seriøst!! I følge treningsopplegget på Oslo Maratons sider har jeg allerede fullført uke 1. Jeg har ikke 18 uker på meg, men 15, men likevel, jeg burde vel klare å trene meg opp til å klare 21 km? Om ikke det, hvertfall 10 km! I dag løp jeg 5 km på mølle i ett strekk, og det er faktisk det lengste jeg har løpt siden ungdomsskolen tror jeg Aldri vært noe utpreget løpemenneske, nei! Kondisjonen og pusten var forsåvidt ikke noe problem, men jeg ble sliten i beina. Og etter det jeg har lest er det det som tar på mest når man løper langt - vondt i ankler, legger, gnagsår. Men de nye skoene mine er fantastiske, og jeg fantaserer nå virkelig om å bruke disse den 27. september i år... Endret 12. juni 2009 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #48 Del Skrevet 13. juni 2009 Så bra at du også har lyst, Anniken! Men du burde virkelig løpe utendørs fremfor på mølle, jeg gidder sjelden mer enn et par km på mølle, men utendørs er det myyye lettere å løpe langt, synes jeg Jeg tok en treningstur i dag tidlig (oppe før klokken 5!), og løp en runde på ca 1,2 mil, med mye oppoverbakker (ble litt gåing i de bratteste partiene). Formen føles grei, og jeg oppdager at jeg motiveres av oppoverbakker, for når jeg endelig når toppen føles resten av løpeturen som en lek i forhold. Problemet er bare at når man har løpt oppover, må man også løpe ned igjen for å komme hjem, og da sliter knærne litt. Pulsen faller også veldig i nedoverbakker og jeg føler at det ikke er noen "vits" i å løpe... Slik at det bare blir halvparten av turen som føles effektiv. Burde finne en flatere løype til langkjøring kanskje, men da forsvinner "oppoverbakkemotivasjonsfaktoren". Jeg har nettopp sett på tvnorges gi-jernet- kampanje, og kommer nok til å følge med framover, håper på å plukke opp noen gode tips der også http://www.tvnorge.no/konsepter/gi_jernet/gi_jernet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 15. juni 2009 #49 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg gjorde det!!!! Jeg løp 7 km i dag!! Eller, jeg løp vel hvertfall 6,5 av dem - i ett strekk! Dette er by far det lengste jeg har løpt sammenhengende i hele mitt liv Trente styrke også, så i dag er jeg rimelig kjørt. Men kanskje jeg skal hoope til Grethe Waitz-opplegget uke 3? Jeg må innrømme at 7 km er langt... men det var ikke så anstrengende å løpe som jeg fryktet. Når jeg først kommer inn i det går det smooth. Men jeg sleit på siste kilometeren, det skal jeg innrømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 15. juni 2009 #50 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg gjorde det!!!! Jeg løp 7 km i dag!! Eller, jeg løp vel hvertfall 6,5 av dem - i ett strekk! Dette er by far det lengste jeg har løpt sammenhengende i hele mitt liv Trente styrke også, så i dag er jeg rimelig kjørt. Men kanskje jeg skal hoope til Grethe Waitz-opplegget uke 3? Jeg må innrømme at 7 km er langt... men det var ikke så anstrengende å løpe som jeg fryktet. Når jeg først kommer inn i det går det smooth. Men jeg sleit på siste kilometeren, det skal jeg innrømme Så bra, du kommer deg fort jo! Her går det litt nedover... Var helt innstilt på halvmataon, men får ingen venninner til å joine meg, og er litt "redd" for å løpe alene.. :S Så tenker å enten ta 10 km eller bare droppe det. Syntes ikke det virket like motiverende når min venninne plutselig droppa ut! Det med å løpe alene er ikke noe problem i seg selv, men nå tenker jeg mest på det praktiske. Hvor legger jeg fra meg lommebok osv når jeg skal løpe i oslo maraton, og ingen kan være med og holde det mens jeg løper? Er redd for å rote meg bort osv Noen som kan få opp motivasjonen min til å melde meg på? er godt i gang og i uke 6 på grete waitz-planen, så har jo jobbet for dette. Men plutselig ble jeg i tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. juni 2009 #51 Del Skrevet 16. juni 2009 Sekk merkes med lapp fra startnr ditt, og blir passet på, så lommebok ligger forholdsvis trygt, og at du er redd for å rote deg bort er en elendig unnskyldning med tanke på at løypa er merka og du aldri vil løpe aleine. Dermed er de praktiske tingene du drar fram som unnskyldning bare tull. Nå som du er så godt i gang er det jo dumt å trekke seg, synes du ikke? Særlig hvis du har meldt deg på allerede også. Har du ikke meldt deg på ville jeg faktisk meldt meg på til halvmaraton nå, så blir det vanskeligere å angre. Prøv å bli kjent med folk i tråden her da vel, så kanskje du slipper å løpe aleine til og med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 16. juni 2009 #52 Del Skrevet 16. juni 2009 Sekk merkes med lapp fra startnr ditt, og blir passet på, så lommebok ligger forholdsvis trygt, og at du er redd for å rote deg bort er en elendig unnskyldning med tanke på at løypa er merka og du aldri vil løpe aleine. Dermed er de praktiske tingene du drar fram som unnskyldning bare tull. Nå som du er så godt i gang er det jo dumt å trekke seg, synes du ikke? Særlig hvis du har meldt deg på allerede også. Har du ikke meldt deg på ville jeg faktisk meldt meg på til halvmaraton nå, så blir det vanskeligere å angre. Prøv å bli kjent med folk i tråden her da vel, så kanskje du slipper å løpe aleine til og med? Fillern, der ødela du alle unnskyldningene mine! hehe. Joa, jeg burde vel egentlig bare melde meg på og kjøre på videre. Kanskje jeg skal det!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. juni 2009 #53 Del Skrevet 16. juni 2009 Fillern, der ødela du alle unnskyldningene mine! hehe. Joa, jeg burde vel egentlig bare melde meg på og kjøre på videre. Kanskje jeg skal det!? Det synes jeg absolutt du skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. juni 2009 #54 Del Skrevet 18. juni 2009 Meld deg på, meld deg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 20. juli 2009 #55 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvordan går det med dere jenter?? Jeg vipper fremdeles mellom å velge 10-km eller halvmaraton, men har veeeeldig lyst å gå for halvmarton da! Som sagt, jeg klarer 10 km, men da er jo det bare halvveis... Og da er jeg sliten! Tror dere det er noe mulighet for meg å klare halvmaraton? Noen som har kommet "like langt" som meg som satser på å trene seg opp til 21 km i løpet av et par måneder. Er redd jeg skal bli skikkelig skuffa om jeg ikke klarer å fullføre. Og jeg løper sakte, så er redd jeg ikke "rekker" å fullføre! (er det 3 timer man har på seg). Meeen, i morgen skal jeg prøve meg på 11 km, og se hvordan jeg klarer det. Og øke med 1 km hver uke fram til maraton Er spent på å se hvordan det går! Og så er jeg spent på å høre hvordan det går/har gått med deres trening i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. juli 2009 #56 Del Skrevet 21. juli 2009 Løp 1 mil på 49 min i går. Har ikke løpt lenger enn mila på lenge nå og må virkelig snart komme i gang med de lange løpeturene mine snart. Har ferie neste uke og skal sannsynligvis bare være hjemme, så håper å komme i gang igjen da. Blir du helt utslitt av 10 km så får du prøve å senke tempoet og prøve å disponere kreftene bedre og forsøke å løpe lenger. Det kan tenkes at du starter for hardt, det er en veldig vanlig feil. Har du pulsklokke f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 21. juli 2009 #57 Del Skrevet 21. juli 2009 Løp 1 mil på 49 min i går. Har ikke løpt lenger enn mila på lenge nå og må virkelig snart komme i gang med de lange løpeturene mine snart. Har ferie neste uke og skal sannsynligvis bare være hjemme, så håper å komme i gang igjen da. Blir du helt utslitt av 10 km så får du prøve å senke tempoet og prøve å disponere kreftene bedre og forsøke å løpe lenger. Det kan tenkes at du starter for hardt, det er en veldig vanlig feil. Har du pulsklokke f.eks? Jeg løper allerede veldig sakte, vet ikke om det er mulig å løpe saktere uten at jeg ender med å gå :gjeiper: 1 mil på 49 min er jo kjempebra! Jeg bruker 1t 10 min på samme distansen... Men løper i ett strekk, bare veeeldig sakte. For jeg vet at hvis jeg løper fortere ender jeg med å gå de siste 2 km.. Pulsklokke har jeg desverre ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. juli 2009 #58 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg løper allerede veldig sakte, vet ikke om det er mulig å løpe saktere uten at jeg ender med å gå :gjeiper: 1 mil på 49 min er jo kjempebra! Jeg bruker 1t 10 min på samme distansen... Men løper i ett strekk, bare veeeldig sakte. For jeg vet at hvis jeg løper fortere ender jeg med å gå de siste 2 km.. Pulsklokke har jeg desverre ikke.. Da tror jeg jeg ville fortsatt å løpe 1 mil en liten stund til, men legge inn et par kortere løpeturer hver uke i tillegg der du kjører opp tempoet skikkelig. Vet ikke hvor mange ganger i uka du løper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 21. juli 2009 #59 Del Skrevet 21. juli 2009 Da tror jeg jeg ville fortsatt å løpe 1 mil en liten stund til, men legge inn et par kortere løpeturer hver uke i tillegg der du kjører opp tempoet skikkelig. Vet ikke hvor mange ganger i uka du løper? Ja, tror jeg skal holde meg til mila litt til, og se om jeg får opp tempoet litt. Prøver å få løpt 4 ganger i uka (og prøver å følge programmet til grethe waitz). Så er kommet omtrent midt i programmet, og der har det stagnert (på 10km). Prøvde 11 km i dag, og det gikk heller dårlig.. :S Så kanskje jeg skal satse på 1 mil i uka, + noen intervall- og hurtigturer? Vil jo ikke tralte sakte gjennom løypa heller, når folk lissom kan gå fort forbi meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 21. juli 2009 #60 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har blitt veldig pollenallergisk, så det har vært lite løping på meg siden tidlig i juni. Slet meg gjennom ruten min i dag, det gjorde mildt sagt vondt, hørtes ut som om jeg hadde astma, omtrent. Buhuu, ser utrolig dårlig ut for halvmaraton for min del. Klarer 10km uten problemer, men det var liksom halvmaratonen som var målet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå