Gå til innhold

Oslo Maraton 27. sept. 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kombinerer løping og styrketrening, for jeg klarer meg ikke uten styrke. Får bare være at man blir tregere av det, regner med at to ganger styrketrening i uken ikke ødelegger løpingen de resterende fire gangene.

Løp i går, litt fyllesyk og veldig, veldig sliten&trøtt - og det gjør jeg ikke igjen! Krampe og sting og tung&vond kropp. Godt etterpå, selvsagt, men ikke verdt smerten. I dag håper jeg at jeg får tid til en styrkeøkt, men ser at det kan holde hardt.

God trening da, Sally :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Abonnere*

Jeg har lyst til å løpe, men er bekymra for et kne, har en gammel kneskade. Jeg er i relativt grei form, men jeg er ingen sylfide, og grubler litt på dette med å skulle løpe lengre distanser flere ganger i uka. (Lengre distanser for meg er alt over 4 km.)

Men jeg har veldig lyst! Snart flytter jeg, og da har jeg bedre sjans til å finne bra steder å løpe. (Skal jeg løpe må jeg løpe ute, klarer ikke så lenge på mølla, blir for kjedelig...)

Må tenke litt på dette :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg er da også alt annet enn lett, men har tenkt å prøve å gjennomføre likevel ;) Blir uvant å løpe såpass mye og ofte, ja ;)

Skrevet
God trening da, Sally :)

Tusen takk! Ble ikke noe trening i går likevel, men jeg tar denne i dag i stedet :)

Jeg liker best å løpe når ingen ser meg, så det blir enten løping tidlig om morgenen, eller så har jeg lett for å ta sykkelen i stedet. Så nå kom jeg nettopp hjem fra sykkeltur igjen. Huff, må løpe i stedet! Men sykkeltur er nå i hvert fall bedre enn ingen trening.

Lurer på om jeg skulle kjøpe meg pulsklokke jeg også, men jeg ønsker meg en med GPS, men de er jo så dyre. Ikke er det bursdag eller jul snart, heller...

Skrevet

Jeg vurderer også å kjøpe meg noen nye, gode sko, som egner seg på asfalt (blir en del asfaltløping for meg.. :tristbla: )

Og så har jeg lyst til å kjøpe en ordentlig god pulsklokke, men er det noen som vet ca priser på dette? Da mener jeg en som ikke blir forstyrret av ipod-signalene, og som kan måle distanse ved siden av puls/tid osv..

Har hørt mye om Nike+ opplegget. Noen som har prøvd det? Virker ganske genialt, men er usikker på om det er så bra som det virker..?

Skrevet

Jeg vurderte Nike+, men ville ha pulsklokkefunksjonen, så da falt det alternativet ut.

Jeg har en Polar FT60 i rosa og er kjempefornøyd. Den har signallås til beltet og så er det mulighet til å koble på både distansemåler og GPS. Ligger på ca 2000kr i butikk, tror jeg?

Skrevet

Jeg har en Nike+ og er fornøyd hittil. Det sises vel at den er 92% nøyaktig ukalibrert og 97% nøyaktig kalibrert. Har bare brukt den en gang, så det er litt vanskelig å si enda, men den gav meg i alle fall ekstra løpemotivasjon! :D

Skrevet

Snikleser blander seg her... Jeg har Nike+ til å måle distanse og for å motivere meg + pulsklokke til å følge pulsen. Husker ikke modellen av pulsklokken, men er fra Polar og kostet rundt tusenlappen. Den er kodet, så den tar ikke inn signal fra andre på f.eks spinning når man sitter tett.

Holder på å trene meg opp for å løpe jeg. Foreløpig tillater ikke formen mer enn 10 minutters rolig jogg før pulsen flyr i været - men allerede etter 4 -5 økter merker jeg stor framgang :)

Skrevet

Da er jeg i gang! har skaffa nye sko, og nike+-utstyret. Prøvd det tre ganger nå, og funker fint :) skulle gjerne hatt en pulsmåler også da men..

Men løpinga blir mye gøyere når det er en som sier hvordan jeg ligger an, og så kan jeg se på resultatet etterpå :)

har lasta ned halvmaraton-program fra grete waitz, så nå er det bare å kjøre på! har et stort håp om at jeg skal klare å løpe fire ganger i uka fram til maraton. så får vi se da.. :P

Skrevet

Huff, der ga du meg dårlig samvitighet! Har gått heller dårlig med treningen i dat siste, eksamensspøkelset kom og tok meg... Vel, etter eksamnene er unnagjort regner jeg med å komme tilbake i god rutine igjen.

Bra at noen er godt i gang da!

Skrevet
Har gått heller dårlig med treningen i dat siste, eksamensspøkelset kom og tok meg... Vel, etter eksamnene er unnagjort regner jeg med å komme tilbake i god rutine igjen.

Må nok si meg enig i den jeg også:/ Men nå har jeg endelig ferie og masse tid til trening!!=)

Skrevet
Huff, der ga du meg dårlig samvitighet! Har gått heller dårlig med treningen i dat siste, eksamensspøkelset kom og tok meg... Vel, etter eksamnene er unnagjort regner jeg med å komme tilbake i god rutine igjen.

Bra at noen er godt i gang da!

Aldri for sent å sette i gang vettu ;)

Eksamensspøkelset henger over meg også, men får løpt litt fordet, samler tankene og blir mye mer opplagt etterpå :D genial eksamenslesing :P hihi.

Vet dere om det er noen maxgrense på hvor lang tid man kan bruke på halvmaraton? ;) sånn at jeg i det minste ikke blir diska! etter alt slitet.. hehe.

Skrevet (endret)
Aldri for sent å sette i gang vettu ;)

Eksamensspøkelset henger over meg også, men får løpt litt fordet, samler tankene og blir mye mer opplagt etterpå :D genial eksamenslesing :P hihi.

Vet dere om det er noen maxgrense på hvor lang tid man kan bruke på halvmaraton? ;) sånn at jeg i det minste ikke blir diska! etter alt slitet.. hehe.

Maxgrensen på maraton er 6 timer, så da regner jeg med at halvmaraton ligger på 3 timer? Det står inne på nettsidene deres et sted. Rom for en kaffe latte underveis, med andre ord :)

Endret av Fat Sally Lee
Skrevet (endret)

Jeg hiver meg på. Har meldt meg på halvmaraton-distansen, løp Sentrumsløpet tidligere i år. Foreløpig løper jeg 10-12 km 2-3 ganger i uka. 1-2 ganger kjører jeg langkjøring i 60-80 min, da kjører jeg rolig løping/jogging, og 1 dag i uka kjører jeg hard jogging/løping i 60-70 min. Jeg løper på tredemølle for tida, og varierer fart og stigning. Skal etterhvert ut og løpe min faste løperunde fra i fjor sommer på 13-14 km.

Akkurat sitter jeg riktignok og synes fryktelig synd på meg selv ettersom jeg skadet ankelen i går og all løping utgår resten av uken :ler: Målet mitt på halvmaraton er innenfor 2,5 t.

Endret av *Enigma*
Skrevet

God bedring, Enigma! Så kjedelig å skade seg når man er så godt i gang!

I dag løp jeg 5 km på en halvtime. Da er jeg i alle fall halveis til ti km. ;D Gleder meg til jeg er på det nivået at jeg kan løpe i 60-70 minutter. Er ikke heelt der nei. Men det viktigste er jo at det går fremover med kondisen! :D

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg er påmeldt OM. Følger treningsplanen til løplabbet (se loplabbet.no ) Har kjøpt meg pulsklokke med GPS. Veldig morsomt!! Motiverende å følge treningsresultatene mine på nett.

Skrevet

Jeg regner med at jeg kommer til å delta (på halvmaraton). Har løpt rundt 15-20km ca. tre ganger i uka en stund nå. Skal ut i morgen og løpe en løype opp til Holmenkollen og litt rundt. Har beregnet den totale distansen på løypa til ca. 22 km. Det blir litt mye oppoverbakke i begynnelsen, men håper det går bra :)

Skrevet

Oj, så flinke dere er! :jepp: og spreke!

Jeg har litt problemer med å holde farta oppe jeg da... Klarer greit å jogge en time i strekk, men da har jeg ikke løpt lenger enn 8-9 km.. :S løper jeg fortere blir jeg utslitt tidlig, så da går det heller sakte, jevnt og trutt. Hvordan klarer dere å løpe så fort!? 10 km/t er mye for meg, løper på ca. 8,5 km/t..

Har høyde noe å si her? Eller bygning? Eller går alt på kondisjon? Jeg løp 8 km i dag, brukte nesten en time, og da var jeg helt dau på slutten. Så blir jo litt usikker på om jeg noen gang kommer til å nå målet med halvmaraton.. :sukk:

Men vil, vil!

Skrevet (endret)
Oj, så flinke dere er! :jepp: og spreke!

Jeg har litt problemer med å holde farta oppe jeg da... Klarer greit å jogge en time i strekk, men da har jeg ikke løpt lenger enn 8-9 km.. :S løper jeg fortere blir jeg utslitt tidlig, så da går det heller sakte, jevnt og trutt. Hvordan klarer dere å løpe så fort!? 10 km/t er mye for meg, løper på ca. 8,5 km/t..

Har høyde noe å si her? Eller bygning? Eller går alt på kondisjon? Jeg løp 8 km i dag, brukte nesten en time, og da var jeg helt dau på slutten. Så blir jo litt usikker på om jeg noen gang kommer til å nå målet med halvmaraton.. :sukk:

Men vil, vil!

Høyde har lite å si. Jeg er 163 cm, altså ikke akkurat veldig høy, og har små problemer med å løpe i 10 km/t+ i 70-80 min. Du må bare gradvis trene deg opp til å holde et høyere tempo. Husk at du har god nok tid til å bli i form til halvmaraton enda, du må bare trene jevnt og trutt.

Jeg håper å få begynt å løpe igjen på onsdag. Da blir det i så fall langkjøring, i morgen står nemlig 2t spinning på programmet. Bare foten holder nå så.

Endret av *Enigma*
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei jenter! Hvordan går det med treningen?

Jeg var ute og jogget klokken 05.30 i dag tidlig, etter laaang tids pause pga. eksamner og latskap. Det gikk overraskende greit, jeg jogget i 43 min. og tilbakela ca. 7 km vil jeg tippe. En kort, kjapp tur med andre ord. Jeg håper på å ta en tur i morgen tidlig også, da blir det 10km, ca en times løping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...