Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hva mener en mann når han sier det ble slutt fordi hun drakk for mye? Er det bare svada? Min eks sa også at jeg drakk for mye, noe som overhodet ikke var sant. Hvor mye er å drikke for mye? Selv drikker han også temmelig mye. Er ikke det en nokså vanlig forklaring fra useriøse menn egentlig?
waco Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Tror man drikker for mye når andre mennesker som kjenner deg godt reagerer på det. Useriøst er det fra min synsvinkel å ikke referere til hvilkene begrunnelser eksen brukte. Var det fordi du var på teqularace og var utro og sa etterpå at det var fordi du drakk for mye? Er det fordi du kanskje har vært borte fra jobb noen ganger i det siste på grunn av fylla? Kanskje du løste problemer best når du var på fylla? hvem vet liksom?
Gjest m47 Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hva mener en mann når han sier det ble slutt fordi hun drakk for mye? Er det bare svada? Min eks sa også at jeg drakk for mye, noe som overhodet ikke var sant. Hvor mye er å drikke for mye? Selv drikker han også temmelig mye. Er ikke det en nokså vanlig forklaring fra useriøse menn egentlig? Korrekt alkoholinntak er ett glass vin pr. dag. Alt over dette har ugunstig helse-effekt. Noen hevder forresten at vi har godt av inntil to glass. Å drikke seg full er ikke bra, allikevel ser jeg ikke på 4 glass vin en gang i uka som noe stort problem. De som tar ett glass, og ikke klarer å slutte etter ett glass har ett problem. Noen tar to tre glass flere ganger i uka for å dempe smerter, ikke idéelt, men jeg ville aldri forlatt dama pga det. Hvis alkoholbruket virker stort, og dama ikke vil redusere det, så ville jeg vært skeptisk til å stifte familie med henne for å få barn.
Queen B Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 (endret) Hva mener en mann når han sier det ble slutt fordi hun drakk for mye? Er det bare svada? Min eks sa også at jeg drakk for mye, noe som overhodet ikke var sant. Hvor mye er å drikke for mye? Selv drikker han også temmelig mye. Er ikke det en nokså vanlig forklaring fra useriøse menn egentlig? Det er ikke umulig at enkelte menn og kvinner bruker den unskyldningen når de forklarer hvorfor et forhold tok slutt. Fordi den type forklaringer er nærmest umulig å sjekke opp om det stemmer. Det høres så voksent og ansvarsbevist ut, enn å si at h*n dumpet h*n pga h*n var en drittsekk. På den andre siden er det vanskelig å være ærlig, fordi man er redd kritikk fra sine nærmeste at man utviste dårlig dømmekraft (f.eks type spørmål: skjønte du ikke at han drakk? Hvorfor ble du sammen med en alkoholiker?) Jeg var selv altfor feig å si det som sant var. Men pakket det inn i når jeg forklarte venner/fam hvorfor jeg dumpet en eks. I dag ønkser jeg at jeg hadde vært ærlig om årsaken. Sannheten var han hadde et alkoholforbruk som var ute av kontroll. Det er ikke normalt å feste annenhver dag, drite i jobben fordi man er fyllesyk og alt i livet dreier seg om å dra på fest. Han pleide å rasere innventar i fylla og hans venner er også likedan. Endret 10. mai 2009 av Queen B
Jade Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Hvis han slo opp med deg fordi du drakk for mye, og du ikke gjorde det. Så er det antakeligvis bare en unnskyldning slik at han skulle slippe å si den virkelige grunnen. Det er ikke sikkert at den virkelige grunnen nødvendigvis er så fæl, men kanskje den krever mer forklaring og kan føre til mer mas og diskusjon - noe han sikkert foretrekker å slippe.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Hvis han slo opp med deg fordi du drakk for mye, og du ikke gjorde det. Så er det antakeligvis bare en unnskyldning slik at han skulle slippe å si den virkelige grunnen. Det er ikke sikkert at den virkelige grunnen nødvendigvis er så fæl, men kanskje den krever mer forklaring og kan føre til mer mas og diskusjon - noe han sikkert foretrekker å slippe. Ja, nettopp. Når menn sier at eksen drakk for mye så er det som regel helt andre grunner bak.....Kanskje det egentlig var hun som slo opp! Og han bare sitter og venter....
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Hva mener en mann når han sier det ble slutt fordi hun drakk for mye? Er det bare svada? Min eks sa også at jeg drakk for mye, noe som overhodet ikke var sant. Hvor mye er å drikke for mye? Selv drikker han også temmelig mye. Er ikke det en nokså vanlig forklaring fra useriøse menn egentlig? Det kan godt være du drikker for mye. Jeg kjenner mange som drikker altfor mye, og som er i faresonen for å bli alkoholikere og som regelrett er alkoholmisbrukere så ofte som de er fulle. Disse er gjerne på fest mellom 1 og 3 ganger i uken. Er en full en gang i uken, hver eneste uke, og enda mer i feriene er dette mer enn hva jeg hadde akseptert fra en partner. Ikke noe galt i å ta seg en fest engang i ny og ne, men når det alltid er fest når en har fri, da er det for mye. Jeg vet og at det er veldig mange av mine venner som tenker som meg. Jenter som skal ut på byen hver eneste helg, og aldri klarer å trappe ned er veldig lite intressant å være i et forhold med.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Ja, så glemte jeg jo å nevne: De som jeg kjenner som drikker for mye nekter på at de gjør det. De ser det ikke som et problem at de er i faresonene for å bli alkoholikere og tror at dette handler kun om å være sosial eller noe slikt. Veldig få klarer egentlig å se problemene selv. Godt mulig du har problemer om to av dine ekser har forlatt deg begge fordi de sier du drikker for mye. Det kan være du kanskje burde roe ned festingen.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Ja, så glemte jeg jo å nevne: De som jeg kjenner som drikker for mye nekter på at de gjør det. De ser det ikke som et problem at de er i faresonene for å bli alkoholikere og tror at dette handler kun om å være sosial eller noe slikt. Veldig få klarer egentlig å se problemene selv. Godt mulig du har problemer om to av dine ekser har forlatt deg begge fordi de sier du drikker for mye. Det kan være du kanskje burde roe ned festingen. Det er ikke jeg som drikker for mye. Min kjæreste har sagt at det ble slutt med eksen fordi HUN drakk for mye. Men jeg kjenner igjen denne type argument da min eks også sa det om meg. Og jeg drakk ikke for mye. Derfor er jeg meget skeptisk til menn som sier slikt om sine ekser.....spesielt når de drikker temmelig mye selv. Slik menn viser seg som regel å være falske.....og lite å ha egentlig.
Jade Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Kanskje de er usikre på hva damen kan finne på når hun drikker, pga ting de har gjort selv, eller sett andre gjort. Tryggest er det nok når jenten holder seg hjemme hvor ingen andre gutter kan friste dem
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 Og jeg drakk ikke for mye. Nå er det jo ikke sikkert at dere har samme grenser for hva som er for mye? Jeg har forlatt ett kvinnemenneske som drakk seg full 1-2 ganger i uken. Det var for mye for meg, men lite for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå