Cilla Skrevet 20. juli 2003 #1 Skrevet 20. juli 2003 Hvilket bilbelte bruker dere for å beskytte den gravide magen deres? Trodde alle brukte vanlig belte, men har nå lest om en beltestyrer som gjør at beltet ligger under magen (for å hindre skade på fosteret under en krasj f.eks)
Marianne Skrevet 20. juli 2003 #2 Skrevet 20. juli 2003 Jeg leide sånn gravidsele på babykos under alle tre svangerskapene. Den som er avbildet her http://www.barnesikringen.no/leie.htm
Gjest Tex Skrevet 20. juli 2003 #3 Skrevet 20. juli 2003 Jepp. Bellysafe heter de og koster et par hundre lapper.....
Wit Skrevet 21. juli 2003 #4 Skrevet 21. juli 2003 Eller Be Safe... Samme type egentlig. Du får kjøpt den hos Baby Shop og i alle bilforhandlere. Denne er utrolig grei å bruke. Klem fra Wit 24+6
Iset Skrevet 21. juli 2003 #5 Skrevet 21. juli 2003 jeg har nå sluttet å bruke sele fordi jeg synes den presser mot magen, og det er ubehagelig. vet jeg ikke får bot heller for vi har jo lov. men tenker jo på det med sikkerhet.... må nok gå til innkjøp av en slik sele. hvor langt på vei må man egentlig være for å slippe bot av politiet når man ikke brukes sele? det bør jo egentlig være ett fett, for magene er forskjellige. klem Iset 22+3
Gjest Turi Skrevet 21. juli 2003 #6 Skrevet 21. juli 2003 Kjøp en graviditetssele. Har aldri hørt at du får unntak for bilbeltebruk ved å være gravid. Det hjelper jo babyen lite at du ikke klemmer på magen dersom du har stupt ut gjennom frontruten ? (Unnskyld litt "stygt" bilde jeg tegnet der) Jeg har graviditetssele, har hatt det siden jeg var 3 måneder og før jeg fikk mage. Koster lite og enkel i bruk. Kjøpte BeSafe-versjonen, fordi den var i en "butikk nær meg".
asterix Skrevet 21. juli 2003 #7 Skrevet 21. juli 2003 jeg har nå sluttet å bruke sele fordi jeg synes den presser mot magen, og det er ubehagelig. vet jeg ikke får bot heller for vi har jo lov. men tenker jo på det med sikkerhet.... må nok gå til innkjøp av en slik sele. hvor langt på vei må man egentlig være for å slippe bot av politiet når man ikke brukes sele? det bør jo egentlig være ett fett, for magene er forskjellige. klem Iset 22+3 Det finnes ikke noe slikt untak fra veitrafikkloven for gravide. Bilbelte er påbudt uansett. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva du tenker på som lar være å bruke belte fordi det er litt ubehagelig. I en bilulykke tar ikke naturkreftene hensyn til at du er gravid og synes det er ubehagelig med bilbelte. Når en er gravid er det jo enda større grunn enn vanlig til å bruke belte, siden en jo ikke bare har seg selv å tenke på.
Jinx Skrevet 21. juli 2003 #8 Skrevet 21. juli 2003 Baby Safe er et must !! Klarte ikke å ha på vanlig bilbelte lenge pga presset mot magen.. Hadde jo konstant kynnere... Asterix : Enig :o (dette måtte vel være en spøk Iset ???)
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2003 #9 Skrevet 21. juli 2003 Tviler på at man slipper bot fordi man er gravid, ja.....
Cilla Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2003 Tror folk har misforstått noe derom en bruker belte kun for å slippe bot.......... Det har faktisk noe med ens egen sikkerhet å gjøre og nå skal man jo passe på en til i nesten et helt år.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå