Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hvordan fordeler dere utgiftene når det bare er en som eier huset og dere er samboere? Betaler du husleie, samt at dere deler likt på mat, strøm, kommunale avgifter og sånne ting? Og hvor mye betaler dere isåfall i husleie? Og de andre utgiftene?
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Hvordan fordeler dere utgiftene når det bare er en som eier huset og dere er samboere? Betaler du husleie, samt at dere deler likt på mat, strøm, kommunale avgifter og sånne ting? Og hvor mye betaler dere isåfall i husleie? Og de andre utgiftene? "husleie" er bidraget på faste utgifter. strøm mat tlf nett forsikring kommunale utgifter veiavgift lisens ja, alle faste utgifter man har i mnd. det erjo noe man må betale uansett om man bor alene, sammen, eier,eller leier.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 "husleie" er bidraget på faste utgifter. strøm mat tlf nett forsikring kommunale utgifter veiavgift lisens ja, alle faste utgifter man har i mnd. det erjo noe man må betale uansett om man bor alene, sammen, eier,eller leier. ps. delt på to selfølgelig
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Da jeg bodde sammem med tidligere samboer som eide, betale jeg husleie + halvparten av alle disse tingene...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg betalte halvparten av strøm, tv-lisens, kommunale avgifter, bredbånd og fasttelefon. Vi delte etter en brøk når det gjaldt mat pga mine og dine barn. Innboforsikring hadde jeg egen. Selve forsikring av huset var hans siden jeg ikke eide huset. Alt som hadde med selve huset var hans. Resten delte vi, det vil si vanlig forbruksutgifter som alle har. I tillegg så hadde vi våre personlige utgifter som egen mobil, lån, bil osv.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg mener du bør betale halvparten av de nevnte utgifter samt en viss leie (men ikke full markedsleie).
Gjest regine ii Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Vi gjør det slik du skisserer i startinnlegget. Deler likt på strøm, kommunale utgifter, internett, mat etc. Jeg betaler lånet på huset i sin helhet (det er mitt). Han betaler husleie, som utgjør ca 30% av markedsleie. Vi er begge fornøyde med denne løsningen!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Her betaler jeg husleigen til boretslaget. Han resten. (Han jobber 100%, jeg er student) Deler i teorien matutgifter ca halvparten hver, men tror det er mest han som betaler der også. Kommer til å bli anneledes når jeg er ferdig utdannet, da jeg skal bli skrevet inn i lånet på leiligheten. Vi ville ikke gjøre det så lenge jeg var student da det ikke har noe å si for hvor mye vi hadde fått i lån uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå