Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde du som kvinne orket og hatt lyst til å bo så nærme din eks som mulig (f.eks vært leietaker hos han) etter at det ble slutt? Hva hadde vært motivet ditt? Om dere ikke hadde barn sammen, og det således ikke skulle være av den grunn? Hadde du skjønt at nye damer kunne oppfatte det som litt for nært? Ville det vært for hevn?

Hmm...ja, jeg synes det er merkelig at enkelte kvinner velger den løsningen. Til tross for at det sikkert er praktisk og billig. Men.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste som kanskje kunne fått meg til å være leieboer hos eksen var om vi hadde barn og det var for deres skyld. Men da skulle det vært fordi det ikke fantes andre alternativer i rimelig nær omkrets. Å bo i eksens kjeller hadde ikke vært noen ønskesituasjon, så det beste hadde vært å bo ei lita gate eller to bortenfor av hensyn til barna. Uten barn ser jeg ingen grunn til å bo så tett med eksen. Litt unaturlig i mine øyne. Jeg ville lurt på om folk som bor sånn egentlig ikke er helt ferdige med hverandre.

Gjest balla
Skrevet

Aldri i livet... Etter et brudd er det ofte lurt å kutte alle bånd. I hvertfall til man er 100% over mannen. Synes det virker som om man tviholder seg til fortiden.

Det eneste unntaket for meg må være hvis man er 100% over hverandre og forholdet egentlig gled over i et vennskap før det ble slutt. Man må i såfåll orke å se xen med en ny dame uten at man blir såra og det tror jeg bare går hvis man kun er venner.

Hvis vi hadde hatt barn tviler jeg på at jeg hadde orket å bo så nærme, er redd barna hadde blitt stående alt for mye på døra mi. Hadde faren kun hatt barna annen hver helg hadde jeg virkelig trengt de helgene til sosial liv, dating og alene tid.

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i samme hus som exen, selv om vi har barn sammen, helt greit å bo i nærheten av hverandre, men greit att vi ikke kan se husene til hverandre. Nå bor min ex 1 km unna, det er helt perfekt. Barna bor i samme skolekret og nærhet til venner. Men vi har ingen kontroll på hva den andre driver på med.

Skrevet

Lurer på hva hun også ville sagt om mine barn lekte med de lekeapparatene hun har satt opp i hans hage? Eller om jeg hadde begynt å rake i hagen hans som hun nå raker i? Eller om jeg hadde ringt på døra og bedt om å få låne noe av henne (som barna hans gjør)? Eller om mine barn hadde flydd inn og ut av hennes leilighet som deres barn gjør?

Dette kan bli "spennende", eller hva??

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tja... Om det ikke er barn i bildet, hva skal en så mye som å se på en eks for?

Gjest Gjest
Skrevet

....og hva vil hun si når jeg sier at mine barn aldri har vært ulydige mot meg. Slik hun prater med min kjæreste om i mitt nærvær, at hennes barn er så ille. Det kommer nemlig an på hvordan man er selv - som forelder! Ikke rart hun har fått de barna hun har.

God sommer!

Gjest bluppblupp
Skrevet

Hvis man er gode venner så. Og det vennskapet betyr mye, så ja. Er fortsatt veldig gode venner med flere av mine ekser. Mens andre er det godt å ha helt ute av livet sitt og så langt unna som mulig og aldri se ever again.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis man er gode venner så. Og det vennskapet betyr mye, så ja. Er fortsatt veldig gode venner med flere av mine ekser. Mens andre er det godt å ha helt ute av livet sitt og så langt unna som mulig og aldri se ever again.

Og hvordan ser du på eksens ny damer da? Er det greit at de lever side ved side med deg? Hvordan behandler du de?

Gjest bluppblupp
Skrevet
Og hvordan ser du på eksens ny damer da? Er det greit at de lever side ved side med deg? Hvordan behandler du de?

Han har hatt besøk av noen og det er helt greit det. Jeg hopper ikke frem og sier bø for å si det sånn! Disse romantiske følelsene er borte for lengst, og igjen sitter et vanntett vennskap.

Gjest Gjest
Skrevet
Han har hatt besøk av noen og det er helt greit det. Jeg hopper ikke frem og sier bø for å si det sånn! Disse romantiske følelsene er borte for lengst, og igjen sitter et vanntett vennskap.

Hatt besøk (?), og de kom aldri igjen eller?? Når de fikk vite om deg?

Og hvordan behandlet du de - bortsett fra å ikke si bø? Eller varte ingen forhold så lenge at du rakk å si hei til noen..

Gjest bluppblupp
Skrevet

Bor ikke sammen og har ikke fulgt med såpass men det er vanlig å date samme person endel før man går inn i noe fast. Vanskelig å forstå det?

Skrevet
Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i samme hus som exen, selv om vi har barn sammen, helt greit å bo i nærheten av hverandre, men greit att vi ikke kan se husene til hverandre. Nå bor min ex 1 km unna, det er helt perfekt. Barna bor i samme skolekret og nærhet til venner. Men vi har ingen kontroll på hva den andre driver på med.

Dette er akkurat som meg, helt perfekt og fungerer utmerket! Barna må gå litt for å komme til oss og kan ikke stikke ut i bare undertøyet for å fortelle om noe som skjer her eller der. Å bodd i samme hus eller samme gate som exen hadde vært helt uaktuelt selv om vi prater fint sammen.

Skrevet

Jeg har aldri kunnet tenke meg å være så nærme noen av eksene mine etter brudd. Man trenger både tid og avstand for faktisk å bli helt ferdige med forholdet. Jeg kunne nok leid sokkelen av en venn som tilfeldigvis var eks i en periode mens jeg lette etter et mer passende sted å bo.

Jeg hadde raskt avsluttet forholdet dersom mannen jeg datet hadde eksen boende i kjelleren. Jeg er ikke interessert i å ha eksdama hans så tett inn på livet.

Gjest Gjest
Skrevet
Bor ikke sammen og har ikke fulgt med såpass men det er vanlig å date samme person endel før man går inn i noe fast. Vanskelig å forstå det?

Vanlig å date endel??

Ikke alle har samme regel for når de inngår faste forhold, eller etter hvor mange dater! For noen går det rimelig kjapt, skjønner du. Men du og din "god venn" er kanskje enige der, noe som de nye damene ikke vet om..

Jeg har jo skjønt at det er jeg som må passe meg. Jeg har ikke rett til å bli sjalu. Det er jeg som skal bli straffet med taushet og brudd.

Så kan hun sitter der som en etterkopp og spinne tråder videre...

Gjest Gjest
Skrevet

Bør jeg ikke egentlig ha lov til å reagere? Ser jo at de fleste her ville holdt seg langt unna eksen. Men jeg får ikke lov til å reagere, han gir meg ingen trygghet. Han skaper større avstand til meg, vil ikke treffe meg, truer med brudd. Burde han ikke ha skjønt hvordan jeg har det? Klarer han ikke å argumentere og blir taus? De fleste ville vel ha reagert?! Jeg har ingen grunn til å tvile på han, men likevel..det blir liksom for nært. Og kanskje han bare ville ha det litt moro med meg, en annen, gjøre henne sjalu, trengte en forandring...en liten stund. Hva vet vel jeg......?? Bare gjøre miner til slett spill....?

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med ham om dette da?

Må være 3 eller 4 tråden du lager om dette temaet,

ta et oppgjør med ham eller gå videre kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du ikke bare snakke med ham om dette da?

Må være 3 eller 4 tråden du lager om dette temaet,

ta et oppgjør med ham eller gå videre kanskje?

Alltid så "hyggelig" med folk som følger med.....og som liksom må si sin "ærlige oppriktige mening". Gjøre sin borgerplikt/ Kg plikt!

Jeg hadde nemlig ikke spurt tidligere om andre ville ha bodd nære sine ekser. Man kan alltid vinkle en sak i flere retninger vet du. Ikke alle som er hjernetomme og bare ser saken fra sin side...

Kanskje jeg kommer tilbake med ny vinkling - følg med! Du har neppe annet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...