Gå til innhold

Tale til brudgommen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det mange her som skal holde tale til sin kommende mann? Jeg har hele tiden tenkt at jeg har lyst til det, det er en god del ting jeg har så lyst til å si. Jeg synes han fortjener en tale :)

Har grudd meg til å skrive den, regna med jeg skulle slite. Men det gjorde jeg ikke! For et utrolig koselig tema å skrive om ;) Min herlige kommende mann :) Har prøvd å lese litt på den, og her kommer altså problemet. Jeg er av den lettrørte typen, og kommer meg vel aldri helskinnet gjennom den talen :forvirret: Hva i all verden kan man gjøre for å ikke bare sippe? Det er heldigvis god tid igjen til bryllupet, så jeg får jo øvd mye.. Men likevel... Det er kanskje ok for en brud å sippe litt...?

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe.... ja, det er veldig ok med en brud som sipper litt. Men når det begynner å bli vanskelig og forstå hva du sier, bør du ta en pause og trekke pusten og heise på snørra. :gjeiper:

Lykke til! Selv skulle jeg ønske jeg hadde en tale klar. Men nei.... har ikke det. Så vi får se. :)

Gjest faerytale
Skrevet

Det er helt OK med en brud som sipper litt :) Jeg er også av den lettrørte typen og trodde jeg kom til å stortute, men jeg gråt ikke hele bryllupsdagen jeg :overrasket:

Skrevet

Vi ble anbefalt å drikke vann hvis vi kjente tårene presse på :) Ellers gikk det faktisk veldig fint. Jeg gråt ikke i det hele tatt hele dagen :O Fikk veldig mange positive tilbakemeldinger på at jeg også holdt noe, selv om bruden ikke trenger det :) Spesielt siden de fleste visste at jeg har super-sceneskrekk :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er så i tvil om jeg skal holde tale eller ikke. På en måte har jeg lyst til å gi han den oppmerksomheten, men på en annen side vil jeg heller ikke at nerver for dette skal ødelegge dagen..

Jeg tror jeg kommer til å skrive en tale, men holde dette hemmelig for alle unntatt forloveren min (og toastmaster).

Hvor lang er det vanlig at en tale er? Regner med at tidsmessig kommer det an på personene, men hvor lang tid snakket dere som har holdt tale for deres kjære mann?

Skrevet

Jeg tror jeg skal holde en tale, med innslag av bilder på storskjerm.. Håper jeg klarer å få det til å bli litt morsomt også.. :o)

Skrevet (endret)
Hvor lang er det vanlig at en tale er? Regner med at tidsmessig kommer det an på personene, men hvor lang tid snakket dere som har holdt tale for deres kjære mann?

2-5 minutter er greitt :)

Og lag heller kort med stikkord enn å lese opp et svært ark ord for ord.

Jeg tror jeg skal holde en tale, med innslag av bilder på storskjerm.. Håper jeg klarer å få det til å bli litt morsomt også.. :o)

Det høres kjempeflott ut! :D

Endret av Jade
Skrevet
Jeg er så i tvil om jeg skal holde tale eller ikke. På en måte har jeg lyst til å gi han den oppmerksomheten, men på en annen side vil jeg heller ikke at nerver for dette skal ødelegge dagen..

Jeg tror jeg kommer til å skrive en tale, men holde dette hemmelig for alle unntatt forloveren min (og toastmaster).

Jeg har jo skrevet talen allerede, men det kan jo hende det blir litt endringer. Tror ikke den er mer enn et par minutter lang. Jeg har skrevet sånn ca dette:

- jeg er glad for denne dagen og for å få være sammen med ham

- nevnt de tingene jeg liker aller best med ham, og snakket litt rundt det (ikke alt jeg liker, det ville vært for mye. Bare 3-4 "ting") Fletter inn litt humor så det ikke blir bare kliss.

- takker svigers for mottakelse og min familie for alt de har gjort for meg i oppveksten

- avslutter med en skål :)

Jeg tør ikke å ha den så lang.. Tror jeg skal være sjeleglad om jeg kommer meg gjennom et par minutter med klump i halsen... Dessuten liker jeg ikke lange taler. Hurra for korte og gode taler! ;)

Skrevet

hei!

jeg skrev vel talen min i høst en gang, gleder meg veldig til å holde den! den varer ca 3 min, ca 1 a4 ark med vanlig håndskrift!

jeg har fått høre at det er jo ikke vanlig, men nå skjønner jeg jo at det er ikke bare meg! jeg synes det er koselig å få si noen ord på en slik dag!

Lykke til alle sammen, hiihi!

Skrevet

Jeg skal holde tale for min kjære :)

Synes han fortjener en tale fra meg han også.

Pluss at jeg har veldig lyst!

Ikke så ofte man får muligheten til å holde tale for mannen sin.

Har faktisk skrevet mye allerede.... :)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg skal holde tale og er forberedt på å dele ut skriftlige versjoner, slik at folk får med seg hva jeg sier mellom tutingen. Skjer alltid når familien er tilstede og denne dagen kommer jeg nok til å tute som en hurtigrute hele dagen.

Jeg fungerer veldig godt når jeg har stikkord og "raser gjennom" jeg da.

Skrevet

Tenkt til å holde tale, men gruer meg veldig. Lyst, men blir så nervøs av å tenke på det at jeg tror det kommer til å ødelegge hele dagen.

Holder på å undersøke om jeg kan gjøre noe på en annen måte som han vil like og bli gla for. Men det er vanskelig.....

Noe synes jeg han absolutt fortjener og jeg vil gjerne også. Så får se hva det blir til, men kan godt hende det ender opp med tale :sukk::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...