Gå til innhold

Har du ett godt forholdtil familien din?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, har du det?

Jeg har ett godt forhold til mamma og pappa, men søsteren min og broren min har det dessverre blitt dårligere med etter vi flyttet ut.

Utrolig synd, føler vi sklir mer og mer fra hverandre. Det må være noe spesielt for at vi skal møtes.

Vi bor 1/2 og 1 time fra hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har et helt ok forhold til familien min, men det har vært veldig vanskelig å bygge opp normale relasjoner da foreldrene mine var tunge rusmisbrukere i oppveksten, og jeg bodde med en av dem.

problemet var vel ikke bare omsorgssvikten når de var rusmisbrukere, men at min mor fortsatte med sine meget dårlige egenskaper selv om hun kuttet ut rusen.

så det var vel handlingene, og ikke rusmisbruket i seg selv som ble veldig problematisk å finne en forklaring på......

jeg har et greit forhold til søsknene mine, men siden vi vokste opp uten særlig kjærlighet og omsorg så er vi jo ikke den derre "klemme og kose" familien.

var vært endel sammenkomster hvor man bare må bite tennene sammen og satse på at det ikke eksploderer for en av oss ifht moren vår.....

går bedre nå som den ene av søskene mine satte inn møtenekt om ikke oppførselen endret seg.

jeg har hatt et ganske bra forhold til alle mine søsken, og vi snakker ganske åpent om ting og tang.

skulle veldig gjerne hatt et bedre forhold til familien, men jeg tror vi har det over gjennomsnittlig bra med tanke på omstendighetene.

er jo ikke så lett å vise kjærlighet mot noen som har gjort en så vondt over lang tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et godt forhold til mine foreldre, min søster og hennes mann + barn, mine svigerforeldre og min svigerinne. (Ikke like godt forhold til hennes mann) Vi bor alle i en 20 minutters radius (med bil.)

Skrevet (endret)
Ja, har du det?

Jeg har et godt forhold til mamma og pappa samt mine 3 søsken, deres respektive og deres barn :) Har et meget bra forhold til sønnen min også!

Endret av Silmarill
Gjest LanaLane
Skrevet

Tja...har et bra forhold til mine foreldre, sett utenifra. Jeg er glad i dem, men stoler ikke på at de støtter meg om jeg trenger det- De fikk mindre respekt for meg da jeg sa jeg slet psykisk for noen år tilbake og har aldri sett på meg på den samme måten.

Har ikke kontakt med alle mine søsken, men er veldig glad i mine småsøsken, og vi er veldig nære til tross for stor forskjell i alder.

Bestefaren min er jeg veldig glad i, og min bestemor også, selv om hun ikke husker meg mer.

Resten av familien min synes det er ekkelt å være rundt meg fordi jeg har skuffet dem ved å ikke ha en mastergrad nå som jeg er 23, at jeg har slitt litt med depresjoner og sosial angst.

Mine venner er blitt min familie, de har alltid vært der for meg, uansett.

Gjest musihus
Skrevet

Jeg kjenner ikke faren min.

Moren min har jeg ett dårlig forhold til men går greit.

Alle mine 5 søsken har jeg ett veldig godt forhold til :)

Prøver så godt jeg kan stille opp for minste søsken. Og har ett veldig godt forhold til stefaren min. Selv om jeg ikke sier pappa til han og aldri kommer til å gjøre det er han god nok pappa for meg. Jeg har alltid klart meg uten foreldre fordi vi største søsken tok vare på hverandre og alle har kommet godt ut av det i voksenlivet. Vi har alle hatt suksess på hver våres plan. Det har vært lærerikt å ha annerledes familie. Jeg takker min mor den dag idag for at jeg ble så selvstendig som jeg ble. Jeg tar ingenting for gitt og setter veldig stor pris på det jeg har :)

Skrevet

Har et helt fantastisk forhold til mamma og stefaren min, kan snakke med dem om alt og er innom minst en gang i uka for å bare snakke.

Lillesøsteren min har de siste 2 årene bodd i utlandet og vi har derfor mistet en del kontakt. Dessverre gikk vi rett fra kranglete tenåringer til at hun flyttet så vi har nok aldri helt hatt den gode søskenfølelsen.

Lillebroren min elsker jeg over alt på jord. Han er en ordentlig attpåklatt og er alles favoritt. Så stort sett kommer jeg veldig godt overens med familien min.

Eneste er vel pappa som jeg mer eller mindre har mistet kontakten med. Han eier ikke sosiale antenner...

Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

Har et kjempegodt til min storesøster som er 6 år eldre enn meg. Hu er mer veninne enn storesøster, og vi går utrolig godt sammen.

Min andre søster som er 4 år eldre enn meg går jeg litt dårligere med, men sånn har det alltid vært når hun har asberger og alltid har vært litt rar. Hun holder heller aldri avtaler, noe som irriterer meg kraftig.

Min storebror som er 8 år eldre enn meg ser jeg 1-2 ganger i året da han går på skole på andre siden av landet, men til gjengjeld er han på bessøk i 3 ukers tid før han reiser igjen. Er veldig glad i han, og han er utrolig grei!

Pappa har jeg helt greit forhold til, men samtidig veldig dårlig. Han er en sikkelig drittsekk, tror han kan kjøpe meg for penger, men kan være snill om han gidder.

Min mor har jeg ikke kontakt med, heller ikke med noen familie på morsiden ( unntak med familien hennes i bursdag og juletider. )

Eneste som jeg ser på som familie er mine 3 søsken..

Endret av Wacmoc
Skrevet

Mine søsken og jeg har et kjempe fint forhold.

Broder'n har nøkkel hjem til oss, og kommer stadig innom.

Søstra mi og jeg kan snakke om ALT!

Mine svigerforeldre er supre mennesker, og jeg føler meg mer nær dem enn mine foreldre.

Mine foreldre.....

Pappa er alkoholiker uten evne til empati, men det går da på et vis.

Mamma.... je kunne nevnt mye og mange grunner til at forholdet vårt er som det er, men jeg kan oppsummere det slik at jeg er glad hun bor 4 timer med bil unna.

Skrevet

Jeg har et bedre forhold til foreldrene mine nå, enn jeg hadde mens jeg bodde hjemme. Jeg var glad den dagen jeg flytta ut. Alt ble mye bedre da.

Faren min er kjempegrei, stiller opp og hjelper til når jeg spør. Mamma har jeg alltid hatt et godt forhold til. Forteller henne mye fra mitt liv. Også stiller de opp om jeg har problemer økonomisk.

Jeg og søsteren min er som 2 venninner. Vi møttes ofte og finner på ting sammen. Også kan jeg snakke med henne om det meste. Hun stiller opp hun og.

Glad jeg har familien min i samme by som meg. Enkelt å reise dit og spise god mat og være litt sammen med dem inni mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...