Lilly-L Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 For å inkludere kaffegjestene mer, har vi fundert på tanken om å spare noen av talene til kaffen. Lurer litt på hvordan vi i såfall skal gjennomføre det.. - Hvilke taler kan spares? - Hvordan gjør vi det rent praktisk? Etter middagen kommer det til å bli satt ut flere mindre bord litt spredt rundt om i lokale som har flere rom. Dvs. at gjestene nok vil mingle litt rundt og sette seg ned litt der det passer. Ser liksom ikke helt for meg hvordan man da skal holde selve talene, må jo nesten gå rundt å "samle" folk på en måte. Noen som har planer om å spare taler på denne måten? Eller noen som har giftet seg som kan fortelle hvordan de gjorde det?
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 var i bryllup forrige helg. de hadde kun foreldre, brud/brudgom og forlovere under middagen. talene til søsken og andre som ønsket å si noe, hadde dette under kaffen.
Jade Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hva med at forloverne sparer sine taler? De er gjerne venner av mange av de som kommer til kaffen, og har historier i talen som kaffegjestene kanskje vet mer om enn familien.
Lilly-L Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2009 Takk for svar! Søsken og forlovere. *Noteres*. Regner med at den som vil si noe bare slår på glasset for å samle alle i ett rom. Kan vel bli litt vel mye mas rundt det hvis det er mange taler som spares kanskje.
Mimani Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Takk for svar! Søsken og forlovere. *Noteres*. Regner med at den som vil si noe bare slår på glasset for å samle alle i ett rom. Kan vel bli litt vel mye mas rundt det hvis det er mange taler som spares kanskje. Sitter og vurdere det samme, tenkte også om jeg skulle spare forlover talene pluss diverse andre taler til kaffien og kaken for å inkludere gjeste som kommer da... Men vet ikke om det blir mye stress kanskje?? noen som har noen erfrainger med dette??
Sunshine Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Det kan bli mye mas og kjas. I de bryllupene jeg har vært har det vært vanskelig å få alles oppmerksomhet så sent på kvelden. Og mange følger ikke med i det hele tatt. Da sitter man rundt omkring og mingler med andre, og for mange er det mer spennende å snakke med nye/gamle bekjentskaper enn å høre på tale fra tante Olga på Toten. Jeg ville tatt en vurdering ut fra type bryllup, antall gjester, hvor sent det blir servert kaffe, og hvordan lokalet er bygget opp. Deles man opp i flere smårom er det håpløst med taler til kaffen.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Min kommende svigerfar vil at vi skal spare noen av talene eller sangene til kaffen men jeg personlig har ikke noe til overs for det, når vi har sittet med bordet i det vide og det breie med taler og det som er, så vil jeg slippe mer av det og heller kose meg resten av kvelden med musikk, dans å prat. Helt ærlig så tror jeg ikke kaffegjestene har så kjempe stort ønske om å høre onkel Sverre holde tale med 3 i promille.
lilleGrethe Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tror det er lettere med litt underholdning enn med typiske taler. Jeg var i et bryllup der venninnene til bruden viste bilder fra utdrikningslaget og holdt en slags uformell tale. Etterpå ga de bruden et minnealbum fra utdrikningslaget. Jeg synes taler er greiest til middagen, men hvis noen av forloverne / søsken / venner ønsker å holde en mer uformell tale med underholdningspreg, kan jo de tas under kaffen.
Sol79 Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Gjør unna talene under middagen, slik at kaffegjesten heller kan hygge seg og prate med andre.
Concertina Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har vært i etpar bryllup som kaffegjest hvor de sparte noen av talene til kaffen og det var veldig vellykket. Jeg følte i hvertfall at jeg ble bedre tatt i mot, og festen ble et bryllup, ikke bare en mer villkårlig fest enn de bryllupene jeg har vært i hvor alle talene ble gjort unna ved middagen... Så jeg ville absolutt anbefale å spare noen taler til festen (men såklart, ikke for mange og ta de under kaffen slik at det ikke blir for sent).
Lilly-L Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2009 Heisann, Vi har vært veldig i tvil, men siden sist har vi funnet ut at vi kommer til å ta alle taler under middagen. Gjestene vil sitte for spredt utover flere rom for at det er noen idé å spare noen taler, og det kommer til å bli for mye styr med å få samlet alle, tror vi. I tillegg er det dette med å få god nok oppmerksomhet fra gjestene. Folk vil sikkert mye heller hygge seg og mingle enn å stadig bli avbrutt av taletrengte. Dessuten har jeg en følelse av at de som skal holde tale ønsker å gjøre dette under middagen. Så da gjorde vi det sånn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå