Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på Bali for 9 år siden, men da på backpacking.

Nå er vi invitert i bryllup, og skal ha med oss vår da 6-7 måneder gamle baby. De andre bryllupsgjestene skal bo i Kuta området.. Er det noen som har noen forslag til rolige steder der det passer å ha med barn? Som ikke ligger langt fra Kuta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samnyak, Sanur og Nusa Dua er litt mer rolige og familievennlige steder du kan lete etter hotell på :)

Semnyak ligger ca 10minutter med taxi fra Kuta, de to andre stedene ca en halvtime. (begynner å bli en del trafikk på bali så det går seeeent)

Når på året skal du ned? Har et hotell å anbefalle hvis det feks er på sommeren! :)

Skrevet
Samnyak, Sanur og Nusa Dua er litt mer rolige og familievennlige steder du kan lete etter hotell på :)

Semnyak ligger ca 10minutter med taxi fra Kuta, de to andre stedene ca en halvtime. (begynner å bli en del trafikk på bali så det går seeeent)

Når på året skal du ned? Har et hotell å anbefalle hvis det feks er på sommeren! :)

Hei! takk for tips :) bryllupet er ikke før 3 april 2010, så det blir på den tiden :)

Skrevet

Da ville jeg ikke bodd på det hotellet jeg tenkte på! Litt vel mye mas med 40 norske festglade studenter på samme hotellet! hehe...

Men det finnes så mye bra hoteller på Bali at regner ikke med det blir et problem å finne noe bra både for deg og babyen!!

Gjest reiseglad, ikke innlogget
Skrevet
Jeg har vært på Bali for 9 år siden, men da på backpacking.

Nå er vi invitert i bryllup, og skal ha med oss vår da 6-7 måneder gamle baby. De andre bryllupsgjestene skal bo i Kuta området.. Er det noen som har noen forslag til rolige steder der det passer å ha med barn? Som ikke ligger langt fra Kuta?

Hvilken prisklasse snakker du om?

Det finnes massevis av hoteller, og også rolige alternativer i Kuta-området. De rimeligste er ofte "fulle" av backpackere, men det finnes stille, fine og barnevennlige alterativer også. Selv har vi reist med litt større barn, men kjenner flere som har vært på pappapermisjon på Bali også, og bodd greitt, uten "luksus". Jeg husker ikke akkurat nå navnet på det vi bodde på sist sommer, men det var litt utenfor de travleste gatene i Kuta, med basseng og rolige forhold. Kommer nok på navnet etterhvert...

Søk på hotel + Jimbaran på google, Jimbaran er en halv times kjøring med taxi fra Kuta, et forholdsvis rolig område som er godt egnet for små barn. Husk bare at fortau er høye med kanter som er nokså uegnet for vogn på hele Bali.

Gjest Gjest_*AK*_*
Skrevet

Hei.

Vi var på Bali nå i vinter med baby på 7 mnd og gutt på 3 år. Vi bodde da i Seminyak, leide en balinesisk villa, Villa Ganesha.

Mellom Seminyak og Kuta er det mange fine steder man kan bo, spesielt langs stranden, går en gangvei langs stranden hele veien, så er fint å trille barnevogn fra Seminyak til Kuta også.

Pappa bodde på et sted som het Bali agung, vi var der bare å spiste lunch og bada litt i bassenget, kjempekoselig sted som ligger for seg selv (i Seminyak) og var visst billig også!

Vil anbefale dere å ha med bæresele eller bæremeis. Er mange steder det er veldig knotete å komme frem med vogn, og fortauene er ofte smale og hullete!

Etter en uke dro vi over til Sanur, hvor vi storkoste oss den siste uken, der bodde vi på hotel Besakih, helt ok hotel, med super beliggenhet!

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...