Gyda Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Så har våren omsider tatt grep her i nord også - og man kan begynne på å finne frem hagemøblene, åpne lokket på grillen og gløtte oppi og sånn... Det er på tide med "den store vårrengjøringen" på (gass) grillen. Den har stått ute på verandaen hele vinteren og er skitten både invendig og utvendig. Dette er en "hat-jobb" for både meg og gubben. Gjør det meste for at det skal gå så greit som mulig. Hva er ditt beste tisp?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Så har våren omsider tatt grep her i nord også - og man kan begynne på å finne frem hagemøblene, åpne lokket på grillen og gløtte oppi og sånn... Det er på tide med "den store vårrengjøringen" på (gass) grillen. Den har stått ute på verandaen hele vinteren og er skitten både invendig og utvendig. Dette er en "hat-jobb" for både meg og gubben. Gjør det meste for at det skal gå så greit som mulig. Hva er ditt beste tisp? Det beste tipset er å rengjøre den når den settes bort om høsten, og la den stå inne.. selv sandblåser jeg grill rista mi hver vår i tillegg..i selve grillen bruker jeg avfetting til bil, og høytrykk spyler..
Pasha Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Man anbefaler faktisk å la den stå med møkka over gjennom vinteren..for da er den mer beskyttet mot rust o.l Høytrykkspyler skal man ikke bruke på grill. fort gjort å ødelegge brennerne og tenneren på den måten, og de ønsker man jo ikke. På ristene kan man gjerne gjøre det. Jeg bruker grill/rist rens fra weber, sprayer på alle deler, bruker messingbørste og skuresvamp og vasker over med vann til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå