Gjest paranoidellerikke Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Noen andre som tenker at det kanskje er begynnelsen på verdens undergang? At folk dør, en etter en, overalt. Det dødelige virus, svineinfluensaen.. Skummelt.. Nå er det jo i norge også.. Tror jeg skal låse meg inne i huset til den er gått over, hvis det er mulig.. Jeg er redd.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Hehe, neppe! Er du klar over hvor mange mennesker som dør i Norge HVERT ENESTE ÅR av "vanlig" influensa? Svineinfluensaen er jo ikke noe verre enn det. Har bare blitt så voldsomt hauset opp i media. Jeg husker på 80-tallet da man ble oppmerksom på HIV/AIDS. Jeg var lita jente da, og trodde jeg garantert kom til å bli smittet. F.eks. ved å gå på offentlige toalett, eller drikke/spise av urent glass/bestikk på kafé/restaurant. Det var jo bare sååååå smittsomt. Jeg trodde det var best å holde seg hjemme resten av livet. I dag vet man jo at HIV/AIDS ikke smitter på langt nær så lett som man trodde den gangen, så nå kan man jo til og med ha en HIV-smittet kjæreste/partner uten at man er redd man selv skal dø av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Man kan tydeligvis bekymre seg over alle støvleskaft.......................
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Svineinfluensa er oppblåst så sinnsykt mye i media at folk er livredd for og komme borti d. og media har gjort d til en mye større ting enn hva d egentlig er..
Gjest Mann42 Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 DEt er jo ikke godt å si hva som ville skjedd dersom den hadde fått forplante seg fritt. Det har blitt satt i gang et stort apparat internasjonalt for å begrense spredningen og hindre at den skal spre seg gjennom samfunnet uhindret som spanskesyken gjorde. Pt er det svært få som har dødd, men det henger for en stor del sammen med god oppfølging og virksomme medisiner. La oss ikke glemme det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå