Gå til innhold

Hvilke produkter bør jeg kjøpe fra MD Formulations?

sivi_85

Anbefalte innlegg

Jeg har lest veldig mange blogger og diskusjonsforum de siste dagene, og har bestemt meg for å kjøpe MD Formulations som mitt neste prosjekt for å får finere hud.

Også innenfor MD Formulations er det veldig mye å velge i. Har ikke veldig lyst til å kjøpe mer enn 3-4-5 produkter :) Da det er nokså dyrt...

Jeg har vel etter noe om og men funnet ut at jeg har kombinasjonshud. Har få kviser, men har mye sorte prikker og store porer. Ellers er jeg tørr på kinnene, men fet i pannen, rundt nesen og på haken.

Jeg har vel bestemt meg for:

- MD Formulation facial cleanser

- MD Formulation face and body scrub

I tillegg bør jeg vel ha en krem evt. 2? En for natt og en for dag? Hva med en toner, eller noe annet som jeg kan ha på bomullspad?

Trenger i tillegg noen gode råd om hvor dette er billig å kjøpe? Kanskje der jeg slipper toll.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Facial Cleancer er god, men vær obs på at den ikke er god på å ta bort make-up, så du bør ha en annen rens for det. MD har ikke toner såvidt jeg vet.

Jeg vil anbefale deg Continuous Renewal Serum, som er virkelig en av basis-produktene til MD. Denne inneholder glykolsyre, så man kan jo kanskje unngå å bruke den på dagen nå på sommeren, men du kan bruke den på natten under krem.

Den nye dagkremen med solfaktor; MD Moisture Defense spf 20, er veldig god og super nå på sommeren. Ellers har jeg ikke så god erfaring med kremene til MD egentlig, synes andre merker er bedre på dette.

Nattkrem har ikke MD.

Face&Body Scrub er et supert kjøp, den beste peelingen i verden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Enig med hun over. Jeg bruker C. Renewal Serum, Face and Body Scrub og Cleanser Sensitive Formula. Jeg bruker også Skin Perfection Gel som spotbehandling på kviser. Jeg har også bestilt dagkremen med SPF 20 (og venter utålmodig). Jeg synes at md formulations er et lite ekstra til hudpleierutinen, og "bør" ikke bestå av hele. Misforstå meg rett: produktene er gode, men jeg foretrekker å kombinere med andre merker.

Hvis du vil slippe moms (kosmetikk er tollfritt)r:

* feelunique, som betaler tilbake momsen du betaler. Hvordan dette fungerer har jeg ikke prøvd selv, men regner med å måtte gjøre det når kremen kommer.

Innlegget er endret iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar! :)

Jeg er litt usikker på om MD er det rette for meg etter å ha lest ennå litt mer. Ser at det er glykolsyre i den, og er redd for at MD formulations kan være litt for sterk for huden min... Har ikke vært vant til å bruke så sterke produkter på huden før, har brukt Carita en stund nå, men synes kremen er litt for fet.

Dere skriver at MD bør kombineres med andre merker, men ønsker i utgangspunktet å holde meg til ett merke.

Har dere noe kjennskap til dermalogica eller andre gode merker? Hva bør jeg i tillfelle kjøpe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg anbefaler face and bodyscrub samt moisture defense spf 20 fra md formulation, og ultracalming cleanser og skin smoothing cream fra dermalogica. Ultracalming cleanser fra dermalogica er en rens som også kan brukes til å fjerne sminke. Face og body scrub brukes 1-2 gangeri uka, den er utrolig deilig og fin for huden. Gir glød. Når det gjelder fuktighetskremer ville jeg valgt md sin dagkrem med solfaktor og dermalogica sin til kvelden.

Dersom du vil ha alle produktene fra en serie, så anbefaler jeg daily microfoliant og Faceblock spf30 fra dermalogica. Daily microfoliant er en mild scrub som kan brukes hver dag men som ofte anbefales å bruke 2-3 ganger i uka. Faceblock spf 30 kan blandes halv om halvt med fuktighetskremen og gir dermed solfaktor 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun so skrev svar #1

Hvorfor vil du bare holde deg til ett merke? MD har mange supre produkter, men jeg liker å kombinere de med Decleor, Matis o.l. Da føler jeg at både MD-produktene OG de andre produktene jeg bruker får en optimal effekt :) .

Har du veldig sensitiv hud? Hvis ikke kan du sikkert fint bruke Continuous Renewal Serum og de andre vanlige produktene til MD. Sååå sterke er de ikke altså. Hvis du har sensitiv hud har de en serie for det også.

Dermalogica brukte jeg en et par år, men synes ikke produktene gjorde så mye godt for huden min som MD/Decleor /Matis gjør. Jeg har også kombinasjonshud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok ikke veldig sensitiv hud nei... Sånn normalt tror jeg. Jeg tror vel kanskje at produktene har best effektiv hvis de ikke blir kombinert med andre merker, men det er godt mulig jeg tar feil :P

Hvilke produkter bør jeg kjøpe hos MD, og hvilke produkter bør jeg kjøpe andre steder? Har lest meg litt fram til at det er flere som ikke synes at kremene til MD er så veldig gode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å kombinere serier (så lenge de er av samme høye kvalitet, dvs det du kan kjøpe i salong og ikke på Vita, HM eller vanlig parfymeri) er bare positivt spør du meg! Man må absolutt ikke holde seg til en serie, og min erfaring er at noen serier er gode på noe og noen på andre ting - en kombinasjon er derfor ofte bare fint.

Jeg liker rensen til MD (men bruker Decleor rensemelk/toner på kvelden for å få bort sminke). Bruker MD-rens på morgenen.

MD Continuous R. serum er super, den bruker jeg på morgen/kveld på vinteren og bare kveld på sommeren.

MD sin nye fuktighetskrem med spf 20 bruker jeg på sommeren, men bruker en krem fra Matis på dager jeg ikke er mye ute i sol, denne er rikere og mer fuktgivende. På vinteren bruker jeg denne kremen eller kuldekremen til Matis på dagen.

Nattkrem fra Decleor, MD har ingen nattkrem.

Peeling og rensemaske fra MD - disse er kjempebra!

Kvise-gele fra MD som heter... Clearing Complex?? Tror det. Den er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facial Cleancer er god, men vær obs på at den ikke er god på å ta bort make-up, så du bør ha en annen rens for det.

Jeg er uenig, synes den er god til å fjerne makeup... Den fjerner mineralpudder og rouge perfekt fra min hud i hvert fall :) Man må bare jobbe den ordentlig inn i huden.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er uenig, synes den er god til å fjerne makeup... Den fjerner mineralpudder og rouge perfekt fra min hud i hvert fall :) Man må bare jobbe den ordentlig inn i huden.

Har du prøvd å gå over huden med bomull og tonic etter rens? På meg blir bomullen helt gul av sminke etter rens med facial cleanser. Jeg bruker annen rens for å fjerne sminke på kvelden mens fc funker fint på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har du prøvd å gå over huden med bomull og tonic etter rens? På meg blir bomullen helt gul av sminke etter rens med facial cleanser. Jeg bruker annen rens for å fjerne sminke på kvelden mens fc funker fint på morgenen.

Det samme skjer hos meg. Bomullspaden blir ganske farget, selv om jeg bruker mineralmake-up fra Everyday Minerals. Jeg synes IKKE MD-rens funker til å fjerne make-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

du må passe på kjøpe rensen MED glykolsyre .la den stå på mens du pusser tennene.beste rensen jeg vet om til å få av make up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
du må passe på kjøpe rensen MED glykolsyre .la den stå på mens du pusser tennene.beste rensen jeg vet om til å få av make up.

Så klart bruker jeg den med glycolsyre og jeg lar den virke en god stund slik den skal men den fjerner ikke mineralsminke for min del av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...