Gjest Vivan25 Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Hei! Vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg prøver meg. Det jeg lurer på er om det er noe som vet om det er mulighet for å betale for å ri på hest i Oslo en times tid eller noe? Jeg har ridd før og vil gjerne prøve meg igjen nå etter mange år vekke og vet ikke helt om om dette går an? Om det går, vet noen hvor i så fall, og hvor mye det koster? Setter pris på alle svar
Gjest Wacmoc Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Hei! Vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg prøver meg. Det jeg lurer på er om det er noe som vet om det er mulighet for å betale for å ri på hest i Oslo en times tid eller noe? Jeg har ridd før og vil gjerne prøve meg igjen nå etter mange år vekke og vet ikke helt om om dette går an? Om det går, vet noen hvor i så fall, og hvor mye det koster? Setter pris på alle svar Om du vet om noen rideskoler i nærheten, har som oftest de "drop-in-timer" hvor du kan ri i en times tid Er ikke sikker på hvor mye det koster, men tror det ligger på 200-400kr, kommer ann på ridesenteret.
Gjest TS Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Om du vet om noen rideskoler i nærheten, har som oftest de "drop-in-timer" hvor du kan ri i en times tid Er ikke sikker på hvor mye det koster, men tror det ligger på 200-400kr, kommer ann på ridesenteret. Høres jo veldig greit ut ja Noen spesielle du vil anbefale? Er likesom på jakt etter et spesifikt sted, er ikke så veldig kjent
Gjest Wacmoc Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Høres jo veldig greit ut ja Noen spesielle du vil anbefale? Er likesom på jakt etter et spesifikt sted, er ikke så veldig kjent Bor desverre ikke i oslo, så jeg har egentlig ikke en fjerneste anelse :S
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 http://www.skjervengard.no/hjem.95465.no.html Kanskje? Har ikke ridd der selv, så vet ikke hvordan det funker, om du kan leie en hest å ri en tur eller om det er mer organisert, men det går jo an å høre.
Pjukset Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Hva med ekeberg rideskole? Jeg har ikke noe personlig erfaring med stedet, men det er lett å komme seg dit, kort vei fra sentrum, og hyggelige turmuligheter rett utenfor stallen. Ellers så har du flere hestesentre i Sørkedalen, men her er det greit å ha bil for å komme seg til. Det er mange staller i Oslo, har du tenkt å ri på bane eller tur?
Gjest TS Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Kunne kanskje tenke meg en tur, men kanskje også litt trening først siden det er en stund siden. Tror dere en kan leie utstyr også? Takk for gode svar, skal ta og høre med dem jeg
Gjest Wacmoc Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 (endret) Er rimelig sikker på at alle rideskoler har ridehjelm og evt vest til utleie Har du ikke rideklær er det bare ta en bukse som det ikke er så farlig med, og et par sko med hæl. Ikke for tykke sko da, da de gjerne skal inn i stigbøylen Er også greit å ha et par tynne hansker tilfelle du trenger de om hesten drar e.l så du ikke får brannsår Edit; Når jeg sa utleie mente jeg ikke at det koster penger. Utlån er vel mer riktig Endret 9. mai 2009 av Wacmoc
Gjest Gjest_tore_* Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hei! Vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg prøver meg. Det jeg lurer på er om det er noe som vet om det er mulighet for å betale for å ri på hest i Oslo en times tid eller noe? Jeg har ridd før og vil gjerne prøve meg igjen nå etter mange år vekke og vet ikke helt om om dette går an? Om det går, vet noen hvor i så fall, og hvor mye det koster? Setter pris på alle svar er også interresert i det.... kanskje du vet om noe? :-) kanskje prøve sammen?:-) Mailadresse fjernet. Trampe -mod- Endret 16. juni 2009 av Trampe
Gjest Tdligere ridejente Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg prøver meg. Det jeg lurer på er om det er noe som vet om det er mulighet for å betale for å ri på hest i Oslo en times tid eller noe? Jeg har ridd før og vil gjerne prøve meg igjen nå etter mange år vekke og vet ikke helt om om dette går an? Om det går, vet noen hvor i så fall, og hvor mye det koster? Setter pris på alle svar Stovnerridesenter har drop in timer på lørdager. Da rir du i ridehus med en instruktør(i en gruppe). Har ikke prøvd drop in timene selv, men har har tidligere ridd ved ridesenteret. Tror det koster ca kr 200. De har hjelmer til utlån, men i et begrenset antall. Anbefaler deg uansett å ha din egen hjelm, du vet aldri om de hjelmene har gått i bakken:) Lykke til! Nordtvet går har forresten også drop in, kr 200
Gjest hestejenta Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Hei! Vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg prøver meg. Det jeg lurer på er om det er noe som vet om det er mulighet for å betale for å ri på hest i Oslo en times tid eller noe? Jeg har ridd før og vil gjerne prøve meg igjen nå etter mange år vekke og vet ikke helt om om dette går an? Om det går, vet noen hvor i så fall, og hvor mye det koster? Setter pris på alle svar Hei, det er mulig å leie hest i sørkedalen en times tid...du kan velge om du kan få instruktør eller ikke. På elveli går det også, der er det veldig fint å ri ut på tur! Ellers så er det Lefdals, hvor du kan få dressur, sprang, tur og feltritt, m. instruktør...det koster fra 100- 500kr. Jeg vil anbefale Lefdal rideskole, det ligger et stykke unna Oslo, men det er veldig fint der. Sørkedalen (elveli og nordby) ligger ca. 30 min unna;)
Petalouda Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Noen som vet om det går an å leie hest og instruktør alene en time stid noe sted i Oslo eller i nærheten ?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Noen som vet om det går an å leie hest og instruktør alene en time stid noe sted i Oslo eller i nærheten ? Stort sett på alle ridesenter. Google: ridesenter oslo
FrøkenMena Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Jeg driver med privatundervisning rett utenfor Oslo Si gjerne ifra om dere vil ha kontaktinfo
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 Skjerven gård i Maridalen. Vet det kostet kr 125 for en times tid for noen år siden. Det er dølahester for det meste. Tlf står sikkert på Gulesider.no. Anonymous poster hash: e3b2e...c99
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Alna ridesenter. :-) Dropin på lørdager og muligens søndager, og mulighet for privattimerAnonymous poster hash: c8a14...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå