Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, som tittelen sier: Hvilke triks bruker du for å få leggene/beina fine?

Nå er det snart sommer, og beina mine er langt fra presentable!! :sukk: Trenger noen gode ideer og det aner meg at noen av dere har noen gode tips på lager

Jeg sliter veldig med røde prikker når jeg har barbert beina, og prikkene blir værende lenge. Hårfjerningskrem synes jeg aldri gir noe godt resultat, og jeg har prøv sånne cold wax strips uten at det ga no voldsomt imponerende resultat.

Og sånn til sist: har noen prøvd den spray-on hårfjerningskremen til Veet? Er litt skeptisk, jeg forsøkte det skummet (Rasera) de hadde for noen år siden, og det føltes som om huden var i ferd med å etses vekk.. :sjokkbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Christabelle
Skrevet

Mine tips:

* Voks med varm voks.

* Skrubb, skrubb, skrubb (men ikke skrubb/krem/solarium 24 timer etter voksing.)

* Smør med en fet fuktighetskrem hver kveld og en lettere om morgenen (hvis du ikke vil ha sticky legs)

* Kanskje selvbruner kan hjelpe?

Føtter:

* Fotbad med deilig fotsalt (etc.), fotfil/skrubb, massasje med fet krem. Det finnes masker for føtter, men jeg synes ikke disse gjør så mye, så min har snart mugnet bort.

* Prøv en neglelakk med en fresh farge! Jeg har bestandig bare brukt kjedelige rosa-toner, og nå prøvde jeg krem-lilla. Ble dritstilig! Den er fra Depend, og er superfin. Viktig å bruke Base Coat, 2 lag farge og 1/2 lag Top Coat. Vi vil ikke ha gule tånegler :)

* Smør føttene med fotkrem hver kveld. Det gjør underverker! Ikke ta skippertak.

* Neglebånd. Invester i en neglebåndsfjerner og dytt de deretter forsiktig tilbake med en orangepinne. Vær forsiktig når du gjør dette, og ta et fotbad først, slik at de er myke.

* Bufferfil. Det blir kjempefint, og du ser forskjell selv når du har neglelakk på.

* Klipp neglene rett av, aldri klipp de på kantene. Det har jeg smertelig erfart hvor ulurt det er :fnise:

* Negleolje. Bruk også det på føttene så du ikke får tørre neglebånd.

* Bruk en orangepinne til å pirke på kantene langs neglen. Der samler det seg mye dritt. Dette gjør du etter fotbad. Ta også en runde under neglen.

Skrevet

hvordan unngår du gule negler når du bruker neglelakk? når jeg fjerner neglelakken er de ALLTID gule

:(

Gjest Christabelle
Skrevet
hvordan unngår du gule negler når du bruker neglelakk? når jeg fjerner neglelakken er de ALLTID gule

:(

En god Base Coat. Hvis du bruker f.eks. rød eller blå neglelakk, vil du få gulere negler på grunn av de sterke pigmentene. Base Coat legger seg som et lokk oppå neglen. Det finnes også negleprodukter som bleker negler.

Hvis skaden er skjedd, bruk en buffer-fil for å fjerne det øverste laget av neglen.

ADVARSEL: Aldri bruk buffer-fil mer enn tre-fire ganger i året.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis skaden er skjedd, bruk en buffer-fil for å fjerne det øverste laget av neglen.

Gjest Christabelle
Skrevet

Hvorfor ikke?

Fordi du fjerner det øverste laget på neglen. Hvis du fjerner overflaten på neglen et par ganger for mye, kan du kanskje tenke deg hva som skjer.

Skrevet
En god Base Coat. Hvis du bruker f.eks. rød eller blå neglelakk, vil du få gulere negler på grunn av de sterke pigmentene. Base Coat legger seg som et lokk oppå neglen. Det finnes også negleprodukter som bleker negler.

kan du gi meg tips på hvilke produkter som bleker neglene? eller som gjør at tuppene blir hvitere?

Gjest Christabelle
Skrevet
kan du gi meg tips på hvilke produkter som bleker neglene? eller som gjør at tuppene blir hvitere?

Dessverre, jeg bruker ikke slike produkter. Kanskje noen andre har noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...