Gjest TS Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har blitt overtalt (fordømte smiger ) til å holde herrenes tale på en fest i sommer. Hva skal en slik tale inneholde? Jeg ser for meg at det er en slag tale til ære for herrene, altså at man skryter litt av dem og sier noe pent om/til dem, samtidig som man skal bruke mye humor og gjerne erte dem litt (dra frem komiske kjønnsforskjeller og slikt, kanskje?). Oppfatter du det også slik? Eller hva ER en herrenes tale, egentlig? Alle tips og tanker mottas med takk.
Spiralis Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Når jeg har holdt damenes tale så har det vært i sammenhenger hvor jeg har kjent damene rimelig godt. Jeg hopper over den "artige kjønnsforskjeller"-biten. Jeg syntes den er rimelig klisjepreget. Jeg setter opp en liste over fine ting de har sagt og gjort. Med utgangspunkt i dette så lager jeg en tale som er bare ros og hyllest av damene i forsamlingen og de gode egenskapene de har. Har funket bra for meg. Skal du lage en til herrene så kan du jo overveie å gjøre det på sammen måten.
Gjest TS :) Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Når jeg har holdt damenes tale så har det vært i sammenhenger hvor jeg har kjent damene rimelig godt. Jeg hopper over den "artige kjønnsforskjeller"-biten. Jeg syntes den er rimelig klisjepreget. Jeg setter opp en liste over fine ting de har sagt og gjort. Med utgangspunkt i dette så lager jeg en tale som er bare ros og hyllest av damene i forsamlingen og de gode egenskapene de har. Har funket bra for meg. Skal du lage en til herrene så kan du jo overveie å gjøre det på sammen måten. Takk for svar! Ja, er enig i at "artige kjønnsforskjeller"-biten er klisjépreget, men jeg mener at det gjerne er den sjangeren denne typer taler tilhører (?!). Kunsten er vel å gjøre det faktisk morsomt, og ikke bare en masse oppgulp av gamle poenger. (Vanskelig). Jeg kjenner ikke alle gutta som skal høre på så veldig godt, så det er ikke så aktuelt å si noe til hver og en av dem. Og vil nok også ha inn litt humor i talen, fremfor en ren og seriøs hyllest. (Men skal hylle dem også, altså, det fortjener dere. ). Men, som sagt, takk for svar i alle fall.
yoga Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 For meg så inneholder herrenes tale en god del humor, gjerne ofte blandet med smiger og seriøsitet. Herlig miks, hva? Husk at når det er kommet til herrenes tale tid i festen, har det nok blitt konsumert noen enheter med alkohol også. Derfor behøver det ikke være dønn alvorlig. Når jeg har holdt/vært med og holdt herrenes tale har det vært med denne miksen som er skrevet over, og det har blitt tatt godt i mot.
Charlie83 Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 For meg så inneholder herrenes tale en god del humor, gjerne ofte blandet med smiger og seriøsitet. Herlig miks, hva? Husk at når det er kommet til herrenes tale tid i festen, har det nok blitt konsumert noen enheter med alkohol også. Derfor behøver det ikke være dønn alvorlig. Når jeg har holdt/vært med og holdt herrenes tale har det vært med denne miksen som er skrevet over, og det har blitt tatt godt i mot. Hei, Din versjon av herrenes tale høres bra ut Kan du ikke legge den ut her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå