Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Hei. Jeg lurte på om noen vet svaret på dette. Min mann og jeg har prøvd å få barn i fem år nå. Og har vært gjennom alle undersøkelser. Og fire mnd med pergotime. Og inget barn. Med pergotime har vi fått de resultatene legen ville ha. Men problemet er at min mann har litt dårlige resultater. De har litt dårligere kvalitet, og de svømmer litt dårligere. Begynner å bli passr frustrert. Jeg fikk nett vite at søsteren til min mann er gravid. Og hun og hennes mann begynte å prøve i mars. Jeg blir bare så oppriktig lei meg. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Hun er bare arrogant ovenfor meg og min mann. Og hun viser ikke noen form for sympati. Og da mener jeg ikke at hun skal si: Stakkers dere...osv. Men det går an å ta litt hensyn. Er det noen som har opplevd det samme? Hva gjorde du/dere? Og hva vil legen fortelle meg at neste skritt er i prosessen? Håper på svar. Klem Cathrine.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Vet søstern din at dere har slitt så lenge? Hvis hun ikke forstår at det kan være littegranne sårt er det jo rart. Hvordan arrogant er hun? Husk at du antagelig tolker kommunikasjon om dette utfra situasjonen dere er i og søskenforhold har jo av og til også noen gamle mønstre i seg som kan gjøre det hele vanskeligere enn nødvendig. Og noen mennesker kommer man bare ikke helt overens med heller... Hvis du synes søstern din er hensynsløs, så prøv å distansere deg fra det hun gjør og sier, du fortjener ikke å ta det innover deg og bli såret. Kan godt skjønne at dette er vanskelig for deg - håper dere får bli foreldre en dag dere også
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Du skriver ikke noe om hvordan søsteren din er arrogant, kan det være at du er overfølsom for helt vanlige eller litt tankeløse kommentarer fra din søster? Jeg vet at det er vondt å være i den situasjonen du er i nå og at det føles urettferdig at det skal være så lett for andre. Men du må ikke la deg synke ned i denne bitterheten for det vil bare gjøre livet ditt enda tristere og vondere. Det du trenger er positivitet og optimisme og energi til å fortsette å prøve å lage barn. Hvis din søster fortsetter med sin arrogante oppførsel, går det an å få noen til å snakke med henne så hun forstår at hun tramper rundt som en elefant i en porselensbutikk?
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Hei. Takk for svaret. Det er søsteren til min mann. Og hun vet at vi har prøvd så lenge. Hun er arrogant på en måte, at hun mener (men ikke sier), at det er ikke hennes problem. Hun ble gravid hun. Så da får resten av verden bare være glad på hennes vegne. Jeg ble fryktelig lei meg, når jeg fikk vite at hun var gravid. Jeg gråt i 2 dager. Og jeg hadde ikke lyst å verken se henne, eller snakke med henne. Og når jeg hadde tenkt litt, så kom jeg frem til. At jeg ønsket at hun skulle vite at jeg var glad på deres vegne. Og jeg sendte en melding til henne, og sa det som det var. At når jeg fikk vite at hun var gravid, ble jeg fryktelig lei meg, sint, forbanna for at denne verden er så forbanna urettferdig. Jeg virkelig åpnet meg til henne. Jeg fortalte henne også at vi hadde tenkt å snakke med legen angående prøverør. Og hun gadd ikke engang å svare på meldingen. Og når jeg møtte på henne, ga hun ikke noen respons på at hun hadde fått meldingen. Og dessuten sa hun til oss at vi burde legge prøverør forsøket vårt på hyllen i noen år. Fordi at det er så dyrt. Jeg er 25 år nå. Og tiden går veldig fort. Jeg har lyst å sette igang med dette nå. Og hun er bare respektløs ovenfor oss. Jeg blir så lei meg, og frustrert.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Hvis din søster fortsetter med sin arrogante oppførsel, går det an å få noen til å snakke med henne så hun forstår at hun tramper rundt som en elefant i en porselensbutikk? Takk for svaret. Jeg har sagt til min mann at han skal ta det opp med moren deres, siden det er min mann sin søster. Så får se hvordan utfallet blir. Men jeg er redd at hun vil nok beskytte datteren sin. Og si at vi missforstår.
Rosalie Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Men det er virkelig ikke hennes problem at dere ikke får det til. Og hun skal vitterlig ikke måtte føle skyldfølelse eller noe over at hun er blitt gravid. Det er ikke urettferdig at de er blitt gravide og dere ikke. Det er bare slik verden er. Og å belemre henne mitt i lykkesrusen med hvor grusomt urettferdig du syns verden er, blir helt feil.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Men det er virkelig ikke hennes problem at dere ikke får det til. Og hun skal vitterlig ikke måtte føle skyldfølelse eller noe over at hun er blitt gravid. Det er ikke urettferdig at de er blitt gravide og dere ikke. Det er bare slik verden er. Og å belemre henne mitt i lykkesrusen med hvor grusomt urettferdig du syns verden er, blir helt feil. Jeg har aldri sagt de! Nå missforstår du. Jeg er glad på hennes vegne. Og skal på ingen måte "ødelegge hennes lykkerus". Det er helt urelevante beskyldninger du kommer med nå.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Men det er virkelig ikke hennes problem at dere ikke får det til. Og hun skal vitterlig ikke måtte føle skyldfølelse eller noe over at hun er blitt gravid. Det er ikke urettferdig at de er blitt gravide og dere ikke. Det er bare slik verden er. Og å belemre henne mitt i lykkesrusen med hvor grusomt urettferdig du syns verden er, blir helt feil. Og du, du fikk barn på første forsøk og eller? Man kan ikke sette seg inn i situasjonen, dersom man ikke har vært i situasjonen. Men det finnes noe som heter å ta hensyn. Og jo, verden er fryktelig urettferdig. Synes du det er rettferdig at narkomane, som ikke kan ta vare på seg selv, blir gravide? Synes du det er rettferdig at jenter på 16 år blir gravid? Mens en på 35 år, som har prøvd å bli gravid i 8 år. Og fremdeles ikke klarer å få barn? Synes du det er rettferdig?
Gjest Leera Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Verden er ikke rettferdig. Det sulter og dør en del folk rundt omkring i verden som er ganske gode beviser på det. Jeg er ufrivillig barnløs. Kan ikke får barn selv, kan ikke adoptere, kommer aldri til å få bli mor (og dette nevner jeg siden det åpenbart er viktig for deg, siden du går løs på Wadjet som du gjør). Og jeg er til dels enig med Wadjet. Å forbanne verden fordi noen andre enn deg har blitt gravid hjelper ikke deg eller henne. Å forbanne narkomane eller 16år gamle jenter hjelper heller ikke. Skulle hun heller ha slitt, for å tekkes deg? Skulle hun ha ventet til du kanskje fikk barn?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har aldri sagt de! Nå missforstår du. Jeg er glad på hennes vegne. Og skal på ingen måte "ødelegge hennes lykkerus". Det er helt urelevante beskyldninger du kommer med nå. Og jeg sendte en melding til henne, og sa det som det var. At når jeg fikk vite at hun var gravid, ble jeg fryktelig lei meg, sint, forbanna for at denne verden er så forbanna urettferdig. Jeg virkelig åpnet meg til henne. Jeg fortalte henne også at vi hadde tenkt å snakke med legen angående prøverør. Hallo? Du sier jo at du har sendt henne en sms med beskjed om at var sint, forbanna osv. fordi hun er gravid og ikke du. Det er ikke hennes skyld at du ikke blir gravid vet du. Hva skal hun gjøre med det liksom? Ta abort sånn at du skal føle deg bedre? Skulle hun ha ventet med å bli gravid til du var blitt det? Høres ut til at det er du som er arrogant.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Hallo? Du sier jo at du har sendt henne en sms med beskjed om at var sint, forbanna osv. fordi hun er gravid og ikke du. Det er ikke hennes skyld at du ikke blir gravid vet du. Hva skal hun gjøre med det liksom? Ta abort sånn at du skal føle deg bedre? Skulle hun ha ventet med å bli gravid til du var blitt det? Høres ut til at det er du som er arrogant. Nei, dere missforstår. Første reaksjonen min var at jeg ble sint og forbanna. Jeg sier ikke at jeg er det nå. Jeg reagerte med å bli det. Men jeg er på ingen måte det nå. Jeg ønsker på ingen måte at hun skal ta abort. For en fryktelig ting av deg å si.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Verden er ikke rettferdig. Det sulter og dør en del folk rundt omkring i verden som er ganske gode beviser på det. Jeg er ufrivillig barnløs. Kan ikke får barn selv, kan ikke adoptere, kommer aldri til å få bli mor (og dette nevner jeg siden det åpenbart er viktig for deg, siden du går løs på Wadjet som du gjør). Og jeg er til dels enig med Wadjet. Å forbanne verden fordi noen andre enn deg har blitt gravid hjelper ikke deg eller henne. Å forbanne narkomane eller 16år gamle jenter hjelper heller ikke. Skulle hun heller ha slitt, for å tekkes deg? Skulle hun ha ventet til du kanskje fikk barn? Jeg går ikke løs på noe som helst. Jeg sier bare at verden er ikke rettferdig. Og jeg synes at det er feil av Wadjet å si som hun gjør. Og NEI, jeg ønsker ikke at hun skulle ha slitt. Men det er helt naturlig å få en slik reaksjon som jeg fikk, når man har prøvd så lenge.
Gjest Mea Culpa Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 Jeg kan tenke meg at hun ikke svarte paa den meldingen fordi hun ikke visste hva hun skulle svare. Saann hadde nok jeg følt det hadde det vaert meg. Det er liksom ikke saa mye man kan si, og i hvertfall ikke hvis man ikke har et naert forhold.
Gjest fubba Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 Hvis du er ute etter kosemosing, så anbefaler jeg forumet til Ønskebarn. Der er det mer enn nok folk i din situasjon, og det er helt ok å være sur, bitter, sint og lei på folk som faktisk kan få barn.
Rosalie Skrevet 9. mai 2009 #15 Skrevet 9. mai 2009 Opplyser om at Wadjet ikke har barn. Og at Wadjet skjønner at du har det vondt, men allikevel syns det virker som om du trenger en realitetsorientering.
Gjest Miley Skrevet 9. mai 2009 #16 Skrevet 9. mai 2009 Helt enig med Wadjet. Å sende henne en sms der du sier at du ble sur og lei deg for at hun ble gravid er altfor drøyt, det er nesten litt slemt.
Gjest Også barnløs, helt ufrivillig Skrevet 9. mai 2009 #17 Skrevet 9. mai 2009 Helt eni med Wadjet og Miley.Jjeg forstår at du er lei deg, men det betyr ikke at alle rundt deg kan sette livet sitt på vent til du er blitt gravid. Det må være lov å glede seg over egen livssituasjon fordi om svigerinnen din sliter med å bli gravid. Jeg vet heller ikke hva jeg skulle svart på meldingen, den som er gravid kan ikke påta seg ansvaret for følelseslivet til den som ikke er det. Jeg ønsker meg veldig barn, men innser at det kanskje aldri kommer til å skje. Og i mellomtiden gleder jeg meg med de som får barn rundt meg. Strikker til barna, gleder meg til å se dem vokse opp, og prøver å innfinne meg med at jeg kan bli en kul og nær tante, som kan gi barna masse kjærlighet og være en støtte i livet deres. Det handler om å endre innstilling, ikke bare ha fokus på seg selv.
mimifin72 Skrevet 9. mai 2009 #18 Skrevet 9. mai 2009 Skjønner godt at du er lei deg. Jeg har selv prøvd i 6 år å få barn. Håper det er noe trøst for deg at du kan søke prøverør, og at du fortsatt er veldig ung. I noen private klinikker i Danmark kan du faktisk holde på med prøverør til du er 46 år. Og ikke bry deg om at noen mennesker mener det er dyrt. Du fortjener å bli lykkelig, og dette er kun i dine hender. Ønsker deg lykke til!!! P.S. Det er lov å bli bitter over at andre har blitt gravide og ikke du. Prøv å ikke vise det, fordi da tråkker de bare enda mer på deg, og det fortjener du ikke. Klem
Gjest Miley Skrevet 9. mai 2009 #19 Skrevet 9. mai 2009 P.S. Det er lov å bli bitter over at andre har blitt gravide og ikke du. Prøv å ikke vise det, fordi da tråkker de bare enda mer på deg, og det fortjener du ikke. Klem Da tråkker de mere på deg? Så du mener det å bli gravid er å tråkke på en som sliter med å bli gravid? Tror du virkelig at denne svigersøstra gikk inn for å bli gravid for å tråkke på noen? Og ja, man kan være så bitter man vil, men man lar det ikke gå ut over uskyldige. Er da ikke de gravides feil at man ikke kan få barn.
mimifin72 Skrevet 9. mai 2009 #20 Skrevet 9. mai 2009 Da tråkker de mere på deg? Så du mener det å bli gravid er å tråkke på en som sliter med å bli gravid? Tror du virkelig at denne svigersøstra gikk inn for å bli gravid for å tråkke på noen? Og ja, man kan være så bitter man vil, men man lar det ikke gå ut over uskyldige. Er da ikke de gravides feil at man ikke kan få barn. Hmmm, egentlig så snakket jeg om dere som tråkker på TS her. Det er ikke de gravides feil at man ikke kan få barn, selvfølgelig. Men det er ikke de barnløses feil at de ikke kan ha barn heller da. Jeg mener at de ufrivillig barnløse fortjener ihverfall litt respekt, mest fra mennesker som aldri har opplevd å slite med å få barn. Jeg syns rett og slett ikke at TS fortjente å få så mye "pepper", hun har det ganske tøft. Medmenneskelighet er en dyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå