Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Men, hvorfor er det slik da? -at menn ikke "finner igjen" følelsene før kona kaster han ut? Og da gjerne fordi han har hatt et eventyr på si`. Dere menn som har svart på trådene de siste timene i dag.. hvorfor er det slik? Dere sier det, og det er jo en klisje... -at en mann ikke går - unless.. han har noe annet å gå til. Hvorfor er det første når kona har gått vinter og vår med såre følelser, prøvd det meste.. forandre seg, forandre han, gråte, le med, le av.. være elskverdig, være likegyldig.. overse, inkludere.. og dukker opp; sliten og med følelsen av at ingenting nytter.. det går ikke.. Han forstår ikke, og vil ikke. Så sier hun hadetbra.. DA våkner han. Men, da er det over.. For vi kvinner, kan gnåle i lange tider.. men når vi en dag får nok -da er det slutt. Helt slutt. Da kan han grine, le og hente frem sitt gamle sjarmerende "jeg".. (han kutter samtidig kontakten med elskerinnen ant.vis...) og vil for alt i verden få det til med kona. -Bare synd det var AKKURAT for seint. Ikke sant?
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Her var det mye svada... Først og fremst; Kvinner forlater et forhold når hun har noen å gå til, menn går ut av forholdet når han faktisk er lei kona si. Dernest; Kvinner er eksperter på å IKKE kommunisere de faktiske problemer. Istedfor så slenger de med dører, kaster talerkner og er generelt utrivelige. Når en så"spør hva som er galt er svaret "INGENTING!". En mann som kommuniserer problemer vil bli slaktet som ond av sin kone og hennes venninner umiddelbart. Kvinner er ufeilbarlige vist nok... En mann elsker sin kvinne med hud og hår. Også under eventuelle sidesprang. en mann sine sidesprang handler om spenning, mens en kvinnes handler om å finne et alternativ å gå til. Siden menn elseker så uselvisk og naivt er det for menn vanskelig å forstå at han ikke elskes tilbake på samme måten. Dermed kommer brudd som lyn fra klar himmel på han. DET er det som skjer.
Gjest Gjest, TS Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Her var det mye svada... Svada? Er ikke enig med deg her. Og tenkte jeg skulle la være, men å la det få det siste ordet? Never! Det er allment kjent at menn aldri forlater en kvinne, om han ikke han en annen kvinne å gå til. Menn er alene toppen i ti minutter (greit - ikke alle menn). Når mannen så forkynner hjemme at han skal gå, kan kvinnen (hjemme) spille på alt hun har av kvinnelist (sex, barna, campingvogna, familien rundt osv osv....) og VIPS, så prøver han da litt til til med kona.. Kvinner går fordi de har prøvd hva de har kunnet.. og innen de forlater har de jobbet seg igjennom en masse følelser og situasjoner.. som gjør at lite hjelper om mannen "prøve litt til". Men, vi kan kanskje bare være enige - i at vi er uenige? Ganske mange forhold som hadde vært bedre om man bare kunne vært enige i det lille grunnelementet!
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Det er allment kjent at menn aldri forlater en kvinne, om han ikke han en annen kvinne å gå til. Menn er alene toppen i ti minutter (greit - ikke alle menn). I alle dager? Har alltid trodd det var motsatt... Kom gjerne med kilde for den påstanden
Gjest Lei Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 I alle dager? Har alltid trodd det var motsatt... Kom gjerne med kilde for den påstanden Det er hva jeg alltid har hørt: Menn går fra sin kone fordi han har funnet en annen...damer går fordi de ikke er tilfredse i forholdet.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 I alle dager? Har alltid trodd det var motsatt... Kom gjerne med kilde for den påstanden Observasjon av en drøyt 20 samlivsbrudd blant voksne mennesker. Så kan en oppå her legge til alle trådene på diskusjonsforum som alltid har ett tilbakevendene tema; Hun forlot meg, nå to dager etterpå har hun ny type. Merkelig nok så er det en 20 - 25 slike tråder før det dukker opp en enslig tråd med motsatt tema.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Observasjon av en drøyt 20 samlivsbrudd blant voksne mennesker. Så kan en oppå her legge til alle trådene på diskusjonsforum som alltid har ett tilbakevendene tema; Hun forlot meg, nå to dager etterpå har hun ny type. Merkelig nok så er det en 20 - 25 slike tråder før det dukker opp en enslig tråd med motsatt tema. Quotet du feil der brutal? Var lei/TS jeg spurte
I Grosny Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Men, hvorfor er det slik da? -at menn ikke "finner igjen" følelsene før kona kaster han ut? Og da gjerne fordi han har hatt et eventyr på si`. Dere menn som har svart på trådene de siste timene i dag.. hvorfor er det slik? Dere sier det, og det er jo en klisje... -at en mann ikke går - unless.. han har noe annet å gå til. Hvorfor er det første når kona har gått vinter og vår med såre følelser, prøvd det meste.. forandre seg, forandre han, gråte, le med, le av.. være elskverdig, være likegyldig.. overse, inkludere.. og dukker opp; sliten og med følelsen av at ingenting nytter.. det går ikke.. Han forstår ikke, og vil ikke. Så sier hun hadetbra.. DA våkner han. Men, da er det over.. For vi kvinner, kan gnåle i lange tider.. men når vi en dag får nok -da er det slutt. Helt slutt. Da kan han grine, le og hente frem sitt gamle sjarmerende "jeg".. (han kutter samtidig kontakten med elskerinnen ant.vis...) og vil for alt i verden få det til med kona. -Bare synd det var AKKURAT for seint. Ikke sant? Jeg er ikke enig i din mannsbeskrivelse. Menn reiser når de ikke orker å være med kona lenger. En slik mann er sliten, og det kan gå lang tid før han finner ny dame. Men hvis han blir kastet ut mot sin vilje, settes systemet fortere i kok. Jeg har prøvd begge deler. Det tok lang tid før jeg ble kjæreste etter at jeg reiste fra kona, men når min x sa at jeg skulle hente tingene mine gikk det fortere. Hun fikk to dagers frist på å ombestemme seg (hun fløy etter ny mann), det gikk 4 dager før jeg begynte å se etter ny dame.
waco Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Ja det hørtes litt rart ut at en mann skulle hatt krefter til å finne seg ny dame med en gang det blir slutt. Det er kvinner som får masse overskudd og energi av skillsmisser og avvisninger, vi menn blir ikke like sterke av det som kvinner.
Gjest been there Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Ja det hørtes litt rart ut at en mann skulle hatt krefter til å finne seg ny dame med en gang det blir slutt. Det er kvinner som får masse overskudd og energi av skillsmisser og avvisninger, vi menn blir ikke like sterke av det som kvinner. Det er effekten av å få en tung bør løftet av sine skuldre. Man får en ny giv og føler seg bedre. Å leve med en typisk mann i flere år tapper hvem som helst for energi. Skilsmissen i seg selv er en befrielse, en seier. Selvsagt skal det feires Menn blir selvsagt veldig sliten av å plutselig ta ansvar for alt det kona har tatt ansvar for i alle år. Stor overgang, vettu. Akkurat som en tenåring som skal flytte for seg selv blir overveldet av alle utfordringene.
I Grosny Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Det er effekten av å få en tung bør løftet av sine skuldre. Man får en ny giv og føler seg bedre. Å leve med en typisk mann i flere år tapper hvem som helst for energi. Skilsmissen i seg selv er en befrielse, en seier. Selvsagt skal det feires Menn blir selvsagt veldig sliten av å plutselig ta ansvar for alt det kona har tatt ansvar for i alle år. Stor overgang, vettu. Akkurat som en tenåring som skal flytte for seg selv blir overveldet av alle utfordringene. Tullprat. Når en mann flytter etter eget ønske er det en lettelse. Når det har gått så langt at han flytter etter eget ønske, så er han sliten etter å ha levd lenge i et forhold som er så tungt at han ikke orker mer. En skilsmisse er ikke bare en seier, det er også et tap forhold til barna, man ender ofte opp med svakere oppfølging av dem (mindre tid sammen). Menn utsetter ofte skilsmissen for lenge fordi de ikke vil flytte fra barna sine. Jeg har hørt om menn som har hatt som mål å holde ut til minsteungen er konfirmert. Selv om skilsmisse er en lettelse, så er man gjerne sliten.
Gjest antigartner Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 (endret) Jeg kan garantere at det å flytte fra noe eller til noe kan gjøres både av kvinner og av menn. Jeg kjenner damer som har brutt ut av forhold fordi de har funnet seg en ny mann, og jeg kjenner menn som har brutt ut av forhold på grunn av en ny dame. Som kvinne har jeg selv brutt ut av et dårlig forhold til en mann uten å ha et nytt forhold å flykte inn i, og jeg vet om menn som har gjort det samme. Her nytter det ikke å skjære alle over en kam. Den som gjør det vil ikke framtstå som brutalt ærlig, men temmelig bitter. Edit: dobbelt ord fjernet Endret 10. mai 2009 av antigartner
Gjest fasit Skrevet 10. mai 2009 #13 Skrevet 10. mai 2009 Jeg kan garantere at det å flytte fra noe eller til noe kan gjøres både av kvinner og av menn. Jeg kjenner damer som har brutt ut av forhold fordi de har funnet seg en ny mann, og jeg kjenner menn som har brutt ut av forhold på grunn av en ny dame. Som kvinne har jeg selv brutt ut av et dårlig forhold til en mann uten å ha et nytt forhold å flykte inn i, og jeg vet om menn som har gjort det samme. Her nytter det ikke å skjære alle over en kam. Den som gjør det vil ikke framtstå som brutalt ærlig, men temmelig bitter bitter. Dette er min erfaring også. Både kvinner og menn går ut av et forhold uten å ha noen andre å gå til, og både kvinner og menn går ut av et forhold for å starte opp med en annen person. Det er ingen fasit her, men vi mennesker liker kanskje å lage oss en fasit ut av våre egne erfaringer og knytte dem til vårt eget kjønn?! Jeg forlot min mann for fire år siden, da var jeg kjempesliten etter flere års kamp for forholdet og var lei meg fordi vi ikke fikk det til - men man må være to for å kjempe. Og i disse fire årene har jeg vært uten mann, er ikke på leit etter noe nytt egentlig men har det kjempebra likevel. Naboen min som skilte seg pga. mannens alkoholisme er også fortsatt alene etter flere år. Men likevel er det ingen fasit på mitt kjønn.
I Grosny Skrevet 10. mai 2009 #14 Skrevet 10. mai 2009 Jeg kan garantere at det å flytte fra noe eller til noe kan gjøres både av kvinner og av menn. Jeg kjenner damer som har brutt ut av forhold fordi de har funnet seg en ny mann, og jeg kjenner menn som har brutt ut av forhold på grunn av en ny dame. Som kvinne har jeg selv brutt ut av et dårlig forhold til en mann uten å ha et nytt forhold å flykte inn i, og jeg vet om menn som har gjort det samme. Her nytter det ikke å skjære alle over en kam. Den som gjør det vil ikke framtstå som brutalt ærlig, men temmelig bitter bitter. Et klokt svar, som jeg tror på.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #15 Skrevet 10. mai 2009 campingvogna Eh, nei! La oss heller si....hytten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå