Gå til innhold

Terrassegulv i tre

Anbefalte innlegg

Gjest lillesol ii
Skrevet

Hei!

Vi tok over leiligheten vår for ett år siden, og driver fremdeles og rydder opp ute etter de som bodde her før oss.. :fnise:

Det er en platting her, veldig grei str, men den har blitt veldig grå og stygg! Tviler på at det er gjort noe med den de siste tre årene i hvert fall..

Ett av bordene har bøyd seg litt, men ellers er den hel og fin, kun denne slitne gråtonen i treet samt ru overfalte.

Kan vi lakke eller beise denne, eller er alt håp ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Lakk, beis eller olje i vei! :)

Treverk som har stått ubehandler blir grått, men det trenger ikke være ødelagt av den grunn. Men husk å pusse treverket skikkelig først slik at dere blir kvitt den ru overflaten og slipper å få fliser under beina.

Skrevet
Hei!

Vi tok over leiligheten vår for ett år siden, og driver fremdeles og rydder opp ute etter de som bodde her før oss.. :fnise:

Det er en platting her, veldig grei str, men den har blitt veldig grå og stygg! Tviler på at det er gjort noe med den de siste tre årene i hvert fall..

Ett av bordene har bøyd seg litt, men ellers er den hel og fin, kun denne slitne gråtonen i treet samt ru overfalte.

Kan vi lakke eller beise denne, eller er alt håp ute?

Jeg hadde beiset terassen, og evt pusset forsiktig etterpå - (hvis treverket reiste seg veldig etter beising) - og så beiset et strøk til... Kommer nok til å bli kjempefint. Lakk har jeg bare dårlig erfaring med - da det lett flakker... Men jeg vet det er mange meninger om akkurat det..

Gjest lillesol iii
Skrevet

Hurra!! Da skal det beises! :hoppe:

Så vi kan bare vaske det godt, og så beise etterpå? Og så evnt pusse til slutt? Og så beise igjen? Har store planer om å imponere mannen i huset her til uka nemlig.. Han jobber sent tre dager på rad, så tenkte jeg skulle fikse.. ;)

Skrevet
Hurra!! Da skal det beises! :hoppe:

Så vi kan bare vaske det godt, og så beise etterpå? Og så evnt pusse til slutt? Og så beise igjen? Har store planer om å imponere mannen i huset her til uka nemlig.. Han jobber sent tre dager på rad, så tenkte jeg skulle fikse.. ;)

Ja, vask det godt.. men vær litt forsiktig med vaskingen (mange terassevaskere og høytrykkspylere ødelegger faktisk treverket... det blir helt "bustete"...og det kan gå store fliser av golvet. Vi brukte kun vannslangen, såpe (beregnet til dette) og kost. Er golvet veldig rufsete, kan du jo også pusse lett over før beising... men dette ble ikke vi anbefalt.

Skrevet

Det holder med ett strøk beis. Når du påfører beis på treplatting ute er det veldig viktig at du får tørket av all den overskytende beisen - hvis ikke blir det flassing!

Jeg ville vasket og skurt den først, bruk terrasserens - den inneholder blekemiddel. Dropp høytrykkspyler med mindre du har en terrassevasker på den. Er overflaten ru pusser du lett over før du beiser, men det er ikke snakk om å slipe ned flaten, bare få vekk den ru overflaten.

Spør på butikken hvor du kjøper beis, som oftest er folkene der kurset og flinke til å gi tips. (og hvis ikke drar du heller til en annen butikk)

Lykke til :)

Skrevet

Terrasserens er kjøpt inn. så nå skal det beises på mandag.. Om det ikke regner da.. ;)

Kommer med oppdatering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...