Gjest Fuglehue Skrevet 20. juli 2003 #1 Skrevet 20. juli 2003 Må bare vite om dette er alvorlig, eller om jeg bare er skap-oppmerksomhetssyk... er 1.63 og veide 50 før.. nå er jeg besatt på å gå ned på 45, og ligger på 47 nå. Blir nesten deprimert om jeg nærmer meg 50 igjen selv om jeg vet at det jeg prøver å oppnå er sykt lite. Jeg er ikke noe fanatiker av å se ut som noe timeglass, det vil jeg aldri oppnå uansett, sidenjeg alltid har vært liten og tynn. Nå sier typen min at jeg bør gå til lege med dette her, men jeg er jo ikke sikker på om det er et stort problem eller ikke. Greier omtrent aldri å spise når jeg besøker foreldrene hans, og en dag var alt jeg greide å få i meg en liten hamburger, og hele gikk ikke ned engang. Dette innlegget er som sagt ikke laget for at jeg vil dere skal si "ååå men du er jo passe" og komplimentfisking, det er for å vite om dere yns jeg bør snakke med en lege om dette.
Silfen Skrevet 20. juli 2003 #2 Skrevet 20. juli 2003 Ja, jeg syns du bør snakke med lege om dette. Du er så absolutt slank nok utifra vekt/høyde og at du skal bli deprimert for at du har en normal vekt, det er ikke sunt. Så ja, snakk med lege før noe evt. utvikler seg. Gi også kjæresten din en god klem for at han passer på deg.
Gjest Fuglehue Skrevet 20. juli 2003 #3 Skrevet 20. juli 2003 Han får så masse klemmer at han snart blir lei hehe og sier veldig ofte jeg er glad i han, så der er det ikkeno i veien. Vi har snakket mye om dette, jeg håper han forstår jeg setter pris på at han vil hjelpe. En del av meg vet jo at denne slankingen er helt absurd, en annen del blir muligens påvirket av hysteriet, og synet av at nordmenn spiser veldig mye og ikke greier å ta vare på seg selv, bare at jeg overdriver det en del kanskje. Jeg aner ikke, skjønner ikke hva som skal til for å gjøre meg fornøyd med meg selv.
Marianne Skrevet 20. juli 2003 #4 Skrevet 20. juli 2003 Jeg er helt enig med starfish her. Du bør absolutt gå til lege med dette. Og vær inderlig glad for at du har en så fin mann som passer på deg. Du er virkelig slank etter høyde og vekt og det kan virke som du ikke klarer å se det selv. Få hjelp du og mannen din kan jo og være med til legen hvis du ønsker det.
Gjest Kira Skrevet 20. juli 2003 #5 Skrevet 20. juli 2003 Lege er kanskje tingen, ja ... Har ei venninne som holdt på sånn for en stund siden. Hun var rundt 1.67 høy og veide rundt 43 kg. Og var fast bestemt på å gå ned til 35. :o Og hun ville ikke høre på _noen_, ingen kunne hjelpe henne, for hun slo seg helt vrang. Men så kom tiden, hun snakket med en lege, og fikk den hjelpen hun trengte.
Gjest Fuglehue Skrevet 20. juli 2003 #6 Skrevet 20. juli 2003 will do. Får vel bestille time i morra, som sagt en del av meg ser det, men den andre delen er veldig opptatt av å se ut som en strek. Har alltid syns det er fint å være helt syltynn men det er jo hver sin smak, ikke sant? Men det er jo ikke helt sunt.
Marianne Skrevet 20. juli 2003 #7 Skrevet 20. juli 2003 Nei det er ikke sunt og det er godt du ser det. Glad du skal bestille tid jeg
VesleBråka Skrevet 20. juli 2003 #8 Skrevet 20. juli 2003 Du trenger jo ikke vente til det er et stort problem før du lufter det for legen? Små problemer er lettere å fikse. Bare ikke la ham/henne avfeie deg fordi de har dårlig tid (ta en ibux og se om det går over).
waco Skrevet 20. juli 2003 #9 Skrevet 20. juli 2003 Selvsagt er det vannvidd å måle etter vekt og ikke etter trivsel.
Dødspingvinen Skrevet 21. juli 2003 #10 Skrevet 21. juli 2003 Selvsagt er det vannvidd å måle etter vekt og ikke etter trivsel. Helt enig. Du burde ikke prøve å gå ned i vekt bare får å nå et tall. Når du beskriver vekta i mot høyden din, så er du kanskje allerede litt tynn, og burde ikke tvinge deg lengre ned i vekt. Det er mulig du ikke vil trives om du kommer deg ned til 45 kg heller, at du da vil sette nye mål... Du burde gå til legen, ha en lang samtale og prøve å finne en løsning som gjør at du vil trives bedre med deg selv uansett vekt.
waco Skrevet 21. juli 2003 #12 Skrevet 21. juli 2003 Eller vekt er jo bare en måleenhet... blir det samme som å bygge hus basert på gradetemperaturen den dagen.
Gjest Fuglehue Skrevet 21. juli 2003 #13 Skrevet 21. juli 2003 Vel. Mora mi skulle til legen med en fot i dag, og sa hun skulle bestille time til meg i samme slengen. Måtte vente til i morra, for de hadde ikke tid til å sette opp time til meg, de forbanna slaskene. Jeg vet dette virker latterlig for dere, disse såkalte "spiseproblemene", vil ikke kalle dem det engang, jeg spyr iallfall ikke opp maten, men dette er noe øynene mine ser i speilet, jeg ser at "tenk om det så sut som jeg var 10 cm fra siden, da ville magen min blitt fin" o.l. det er teit, JA jeg vet det, men desverre ikke noe jeg kan styre før jeg får hjelp...
*Lavendel* Skrevet 21. juli 2003 #14 Skrevet 21. juli 2003 Bra at du tar steget ut og søker hjelp ihvertfall....
fruenge Skrevet 21. juli 2003 #15 Skrevet 21. juli 2003 OgaBoga, flott at du oppsøker lege. Får håpe at han kan hjelpe deg, men har du tenkt noe om hva han egentlig kan gjøre? Du skrev: Jeg aner ikke, skjønner ikke hva som skal til for å gjøre meg fornøyd med meg selv. I denne setningen sier du nok mer enn du aner, og en del av det du ikke kaller spiseproblemer kan ha opphav her. Så vil jeg bare gjenta at man har en spiseforstyrrelse når tanker, følelser og handlinger i forhold til mat, kropp og vekt går utover livskvalitet og fungering i hverdagen. Lykke til!
Gjest Donna Skrevet 21. juli 2003 #16 Skrevet 21. juli 2003 Det er bra ! Du er tøff - og viser selvinnsikt når du nå innser problemet - og vil gjøre noe !!! Det er bra ! Å innse at en har et problemer ikke så lett. Man vil liksom ikke godta det .....Men du er på rett vei ! Ønsker deg allt godt og håper du får orden å dette før det får utviklet seg mer for deg .... Lykke til !! :D
Charmie Skrevet 21. juli 2003 #17 Skrevet 21. juli 2003 Du er flink!!! Håper legen din tar det alvorlig. Virker som om du har et åpent forhold til de rundt deg også (kjæresten din, mora di) - bruk dem!!! Snakk med dem, men vær også lydhør for det de har å si - de vil deg bare det beste!!! Det er ikke sikkert du har et spiseproblem - enda, men det kan fort utvikle seg til et - dessuten synes det som om du har det jeg kaller et "kroppsbildeproblem", og det kan være like plagsomt som en begynnende spiseforstyrrelse, og forsterke denne. Lykke til!!
Gjest Fuglehue Skrevet 21. juli 2003 #18 Skrevet 21. juli 2003 Takk for alle råd og koselige kommentarer. I dag var jeg lur og fikk spisekick og spiste masse pizza, gikk opp til 48 kg nå... men føler meg kvalm, og vurderer å få det opp igjen men det gjør tennene råtne og man skal ikke ha stygge tenner!
Gjest Kira Skrevet 21. juli 2003 #19 Skrevet 21. juli 2003 La det være, OgaBoga. Tenk all den magesyren i munnen ... Usj. La det helle holde seg nedi der det skal være, du.
Gjest Candyfloss Skrevet 22. juli 2003 #20 Skrevet 22. juli 2003 Du er på god vei mot en alvorlig spiseforstyrrelse hvis du fortsetter slik. Det er fint at du har innsett det tidlig, slik at du kan ta tak i det før det utvikler seg. Jo tidligere man innser problemet, jo lettere er det å bli kvitt tankegangen. Lykke til! Klem, CF
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå