Gå til innhold

Hvorfor VIL du røyke?


Gjest Gjest953

Anbefalte innlegg

Gjest Miley

Mange røykere sier de ikke vil slutte å røyke fordi staten/familien/naboer/kollegaer vil at de skal. Det får meg til å lure på hvorfor man vil røyke? Og da videre, hvorfor vil man ikke slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Mange røykere sier de ikke vil slutte å røyke fordi staten/familien/naboer/kollegaer vil at de skal. Det får meg til å lure på hvorfor man vil røyke? Og da videre, hvorfor vil man ikke slutte?

:hakeslepp: Virkelig?

Røyker ikke selv, men lurer også på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil røyke fordi jeg liker det, og jeg er ikke motivert til å slutte akkurat for øyeblikket på grunn av personlige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestemt meg for å slutte når jeg blir 30:P

vet ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

Jeg fortsetter fordi jeg tenker at jeg ikke kan klare å slutte. Helt idiotisk.

Også er det jo litt godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En får skjeldent til å slutte for andres del. Det MÅ være for at en selv ønsker det. Ellers er en neppe motivert nok til å gjennomføre det.

Mas, trusler, lokkemiddel og "skremselspropaganda" virker i allefal stikk motsatt på meg.

Skal jeg noen gang slutte å røyke er det forde JEG bestemmer meg for det.

Akkurat nå blir det ikke pga. personlige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tar jeg bare en røyk i særdeles festlige lag, men jeg skal være hundre prosent ærlig å innrømme at jeg gjør det, fordi det ser tøft ut. Utrolig barnslig, jeg vet det, men jeg synes jeg ser sexy ut med den i hånda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå tar jeg bare en røyk i særdeles festlige lag, men jeg skal være hundre prosent ærlig å innrømme at jeg gjør det, fordi det ser tøft ut. Utrolig barnslig, jeg vet det, men jeg synes jeg ser sexy ut med den i hånda :sjenert:

De eneste som synes røyking ser tøft ut. Er røykere resten av oss synes det ser idiotisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De eneste som synes røyking ser tøft ut. Er røykere resten av oss synes det ser idiotisk ut.

Jepp, enig. Det er kun røykere som synes det ser "sexy" ut. Dersom du føler du må ha en røyk for å se sexy ut, bør du ta deg en tur til lege/psykolog og få fikset selvtilliten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil røyke fordi jeg liker det, og jeg er ikke motivert til å slutte akkurat for øyeblikket på grunn av personlige årsaker.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like individuelt, samtidig som det sikkert kommer av de samme mekanismene, som hvorfor folk ikke slutter å spise usunt, sole seg for mye, være for mye inaktive osv.

Jeg har aldri røyket, men jeg har brukt snus i ganske mange år. Jeg sluttet ikke før jeg gjorde fordi jeg ikke hadde lyst; jeg likte vanen og det var sterkere for meg enn det negative ved å fortsette. Helt til jeg da altså sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 007

jeg slutta å røyke,

men nå er jeg jo avhengi av nikotintyggis, men er jo ikke farlig den da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samboeren min røyker. Hans begrunnelse for ikke å slutte er rett og slett at han ikke klarer. Han VIL gjerne slutte, og har aktivt prøvd å slutte. Han har klart å holde seg unna i perioder, men så skjer det et eller annet vanskelig i livet (en stor krangel, et familiemedlem som blir syk, en tenåringsdatter som hater pappaen sin, problemer på jobben, økonomisk krise osv), og da kommer sprekken. Jeg frykter han blir en evig perioderøyker, for det vil jo alltid dukke opp vanskelige ting. Men jeg er i hvertfall veldig glad for at han oppriktig VIL slutte. Det er viktigere enn at han faktisk klarer å slutte, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Fordi jeg LIKER å røyke. Det fins ikke noe bedre enn den første røyken om morgenen, eller etter et godt måltid.. eller etter sex.. og så videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte ca 20 per dag i ti år, og sluttet for fire år siden. Jeg er FRI fra avhengigheten, og det er deilig.

Absolutt alle som sier at de liker smaken av røyk lyger. Alle som noen gang har tatt det første draget av den første røyken vet at det er helt forferdelig. At man har tvunget kroppen til å akseptere og bli avhengninge av giftstoffene og smaken er noe helt annet enn at det smaker godt. Røkt er jo røyk, vis spiser det jo ikke...

Alle som sier at de ønsker å røyke lyger også, men det er så utrolig vanskelig å innrømme det. De vet det med seg selv i en stille stund.

Den første røyken om morgenen og den etter sex er akkurat samme røyken man ellers røyker. Den smaker og lukter og har samme effekt som alle andre røyker man røyker, men det er den psykiske forbindelsen man har til de "spesielle" røykene som gjør dem "spesielle". Røyken er den samme.

Det er unnskyldinger som røykere forsøker å overbevise seg selv og andre om. Man føler seg såååå teit når man må innrømme at jeg er avhengig av nicotine, og er redd for å prøve å slutte i fall jeg ikke klarer det.

Hvis du ser en forelder som røyker, spør om de ønsker at barna deres skal bli røykere. Er de ærlige sier de "nei". Men hvorfor vil de ikke at barna skal røyke når de selv ikke ønsker å slutte, det er så godt, noe skal man dø av etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slutta å røyke,

men nå er jeg jo avhengi av nikotintyggis, men er jo ikke farlig den da

Nikotin er gift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil røyke fordi jeg liker det, og jeg er ikke motivert til å slutte akkurat for øyeblikket på grunn av personlige årsaker.

Hva er det med røyking som du liker som vi ikke-røykere går glipp av? Hvis du kunne velge å være røyker eller ikke-røyker ved å knipse med fingrene, hva ville du velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen x-røyker
Jeg røykte ca 20 per dag i ti år, og sluttet for fire år siden. Jeg er FRI fra avhengigheten, og det er deilig.

Absolutt alle som sier at de liker smaken av røyk lyger. Alle som noen gang har tatt det første draget av den første røyken vet at det er helt forferdelig. At man har tvunget kroppen til å akseptere og bli avhengninge av giftstoffene og smaken er noe helt annet enn at det smaker godt. Røkt er jo røyk, vis spiser det jo ikke...

Alle som sier at de ønsker å røyke lyger også, men det er så utrolig vanskelig å innrømme det. De vet det med seg selv i en stille stund.

Den første røyken om morgenen og den etter sex er akkurat samme røyken man ellers røyker. Den smaker og lukter og har samme effekt som alle andre røyker man røyker, men det er den psykiske forbindelsen man har til de "spesielle" røykene som gjør dem "spesielle". Røyken er den samme.

Det er unnskyldinger som røykere forsøker å overbevise seg selv og andre om. Man føler seg såååå teit når man må innrømme at jeg er avhengig av nicotine, og er redd for å prøve å slutte i fall jeg ikke klarer det.

Hvis du ser en forelder som røyker, spør om de ønsker at barna deres skal bli røykere. Er de ærlige sier de "nei". Men hvorfor vil de ikke at barna skal røyke når de selv ikke ønsker å slutte, det er så godt, noe skal man dø av etc etc

Slike x-røykere som deg er det verste jeg vet......se på meg, jeg er SÅ flink som ikke røyker!

Jeg har ikke røyket på 7 år men tenker fortsatt på den gode røyken etter middagen hver eneste dag....men tar den ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke røyket på 7 år men tenker fortsatt på den gode røyken etter middagen hver eneste dag....men tar den ikke....

Det du sa der understreker virkelig ciljas poeng. ;)

Hun har (tydeligvis) lest Allen Carr, og det har jeg også. Jeg er helt enig i alt hun skriver, uten at det betyr at noen av oss mener vi er flinkere enn andre. Poenget er nemlig at man ikke trenger å være flink eller ha viljestyrke for å slutte. Prøver man på den måten får man det slik du har det.

Carr anbefales forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...