Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Hei! Jeg drar til Australia til høsten der jeg skal besøke en venninne, og skal i den forbindelse mellomlande i Hong Kong. Jeg lander kl 7 om morningen og drar igjen kl 2300, og har derfor veldig mange timer å slå ihjel der. Jeg lurte derfor på om noen av dere har vært i Hong Kong, om det er "skummelt" for meg som 20 årig jente å dra dit alene, da jeg tenkte meg en tur utenfor flyplassen? Er det langt fra flyplass til et eller annet sentrum hvor jeg kan handle litt og spise og sånn? Kanskje se meg litt rundt? Vil helst oppleve mest mulig på turen min:) Tusen takk for alle reisetips:)
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 oi oi! jeg fant svar til meg selv:) Det er visst to kjøpesentre på selve flyplassen! Digg:) Tips til andre: http://www.kvinneguiden.no/magasin/reiseli...omlanding/53996
Gjest GlobetrotterB Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Jeg drar til Australia til høsten der jeg skal besøke en venninne, og skal i den forbindelse mellomlande i Hong Kong. Jeg lander kl 7 om morningen og drar igjen kl 2300, og har derfor veldig mange timer å slå ihjel der. Jeg lurte derfor på om noen av dere har vært i Hong Kong, om det er "skummelt" for meg som 20 årig jente å dra dit alene, da jeg tenkte meg en tur utenfor flyplassen? Er det langt fra flyplass til et eller annet sentrum hvor jeg kan handle litt og spise og sånn? Kanskje se meg litt rundt? Vil helst oppleve mest mulig på turen min:) Tusen takk for alle reisetips:) Jeg har kun vært på flyplassen, og der er det mye å gjøre. Masse restauranter og butikker. Det er ikke langt å dra inn til sentrum; når du går inn for landing i Hong Kong så sneier du skyskraperne. Det tar maks 10 min med drosje, vil jeg tro;).
Monarabb Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Det tar mer enn 10 minutter fra flyplassen til sentrum. Flyplassen ligger ikke lenger midt inne i byen sånn som den gjorde før. Man sneier ikke lenger skyskraperne. Vi tok buss inn sist vi var i Hong Kong (i sommer) og da tok det litt over en halvtime. Men det går et express tog som tar halvparten av tiden. Du skal nok klare å slå ihjel noe tid på flyplassen, men skulle du ønske å dra inn til byen er nok ikke det heller noe problem. Du har jo en del tiimer å henge på! hehe..
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Jeg drar til Australia til høsten der jeg skal besøke en venninne, og skal i den forbindelse mellomlande i Hong Kong. Jeg lander kl 7 om morningen og drar igjen kl 2300, og har derfor veldig mange timer å slå ihjel der. Jeg lurte derfor på om noen av dere har vært i Hong Kong, om det er "skummelt" for meg som 20 årig jente å dra dit alene, da jeg tenkte meg en tur utenfor flyplassen? Er det langt fra flyplass til et eller annet sentrum hvor jeg kan handle litt og spise og sånn? Kanskje se meg litt rundt? Vil helst oppleve mest mulig på turen min:) Tusen takk for alle reisetips:) Med så mange timer til disposisjon, så hadde jeg glatt tatt toget inn til sentrum for å sett meg litt rundt. Blir fort lei av flyplasser, selv om Hong Kong flyplass er kjempeflott å tilbringe noe tid på. Du kan, som et alternativ, ta buss til Disney world, kjempeartig sted å "kaste bort" noen timer på! Det ligger omtrent midt mellom flyplassen og sentrum. Eller ta båt over fra fastlandet til øya og opp på fjellet for et fantastisk utkikkspunkt. Jeg har også vært i en fornøyelsespark inne i byen, med delfinshow og karuseller og verdens lengste rulletrapp. Selvfølgelig husker jeg ikke navnet på noen av disse stedene jeg referer til, men det er det sikkert andre reiseglade lesere her som husker..... Ialle fall, dra heller inn til sentrum i stedet for å bruke tida på et shoppingsenter på flyplassen. Shoppe får du gjøre i Australia!
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Fant en link her med informasjon: http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Hong_Kong/turist/
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Tror nok jeg ville dratt inn til sentrum, kanskje spist på en av de mer ekslusive kinesiske restaurantene i byen. Spasert rundt i et av verden tettest befolkede områder Mong Kok og sett skyskraperne fra Tsim Sha Tsui. Hvis du ønsker å gjøre noe helt annet kan du dra ut til Lantau (men da rekker du ikke så mye annet i Hong Kong) og se på Buddha statuen og klosteret som ligger i fantastiske omgivelser. Er også muligheter for å bade her. Hong Kong kan være varmt om sommmeren, svært varmt.
Monarabb Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Du kan jo kikke innom bloggen min http://reiseguiden.blogg.no Har lagt ut litt informasjon om Hong Kong der...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Hei og tusen takk for svar! Glemte visst hele tråden min jeg:P Jeg har bestemt meg for å først få meg noe å spise på flyplassen før jeg drar til Disneyland, og når jeg er ferdig der, prøve å komme meg tilbake til flyplassen og traske rundt på shoppingsentrene:) Jeg har veldig lyst å dra inn til selve sentrum, spesielt hvis de har god shopping noen steder(noen som vet?), men er livredd for å bli drept/voldtatt etc siden jeg skal dra alene:P Hehe, eller føler man seg trygg der? Har jeg noe å være redd for? Noen som vet hvor lang tid man bruker fra flyplassen til Disneyland forresten? Leste noe om et disneytog, men skjønte ikke helt om det gikk fra flyplassen, eller sentrum?
Xtend Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Jeg har veldig lyst å dra inn til selve sentrum, spesielt hvis de har god shopping noen steder(noen som vet?), men er livredd for å bli drept/voldtatt etc siden jeg skal dra alene Kanskje du bare skal låse deg inne i huset ditt, og aldri bevege deg utenfor igjen? Uansett, gode shoppingmuligheter på Harbour City Mall og Tsim Sha Tsui Centre i Kowloon.
Mermaid Blues Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Kanskje du bare skal låse deg inne i huset ditt, og aldri bevege deg utenfor igjen? Uansett, gode shoppingmuligheter på Harbour City Mall og Tsim Sha Tsui Centre i Kowloon. Sitte inn for alltid hørtes litt kjedelig ut :gjeiper: TS, jeg nok du vil være trygg om du tar deg en spasertur i sentrum, det er svært sjelden at voldskriminalitet mot turister forekommer i Hong Kong. Men en del lommetyveri kan det nok være (som de fleste steder med store folkemengder) så det vil nok være en fordel å holde et øye med verdisaker. For mer info om Hong Kong, er dette en oversiktig og grei side. Ønsker deg en riktig god tur, er ikke så rent lite misunnelig her jeg sitter
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 Hei og tusen takk for svar! Glemte visst hele tråden min jeg:P Jeg har bestemt meg for å først få meg noe å spise på flyplassen før jeg drar til Disneyland, og når jeg er ferdig der, prøve å komme meg tilbake til flyplassen og traske rundt på shoppingsentrene:) Jeg har veldig lyst å dra inn til selve sentrum, spesielt hvis de har god shopping noen steder(noen som vet?), men er livredd for å bli drept/voldtatt etc siden jeg skal dra alene:P Hehe, eller føler man seg trygg der? Har jeg noe å være redd for? Noen som vet hvor lang tid man bruker fra flyplassen til Disneyland forresten? Leste noe om et disneytog, men skjønte ikke helt om det gikk fra flyplassen, eller sentrum? Du må nok enten bestemme deg for om du vil til Diseyland eller se sentrum. Sentrum er forholdsvis trygt, selv for en singel norsk jente. Det er ekstremt mye mennesker i HK og vold mot en turist vil nok ikke gå upåaktet hen. HK er et shoppingmekka, spesielt hvis du er ute etter dyrere merkeklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå