Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist at jeg var litt nærsynt, -1.0 på det ene øyet og kun -0.25 på det andre. Når optikern skulle vise meg noen briller, så kom de opp i prisen på 6000kr nesten. Og det syns jeg er virkelig dyrt - siden jeg er student. Det er mine første briller, og jeg bare lurer: Er briller så dyre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Briller er dyrt, men jeg ville nå forhørt meg rundt hos flere. Både specsavers og brilleland kjører kampanjer med rimelige innfatninger. Sjekk hos dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betalte rundt kr. 5000 når jeg kjøpte nye briller for noen måneder siden, men det kan helt sikkert gjøres billigere. Jeg kjøper den infatningen jeg har lyst på, og ser ikke så mye på pris nå som jeg har råd til det. Ville sjekket ut specsavers. Har også byttet glass i infatning før, og prisen pr. glass var da rundt 1000-lappen. Så det koser vel litt uansett.

Skrevet

Specsavers er ganske billig hvertfall, og de har to par briller for prisen av ett. Tror ikke jeg betalte mer enn 2-3000 for mine to par derfra.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan helt klart få mye billigere briller et annet sted. Sjekk specsavers, der får du briller fra 795. Men husk å legge til ca 500 kr for å få brilleglasssene anti-refleks behandlet. Så i overkant av 1000 kr da. Og hvis jeg ikke husker feil, kjører de ofte tilbud om 2 brillepar til prisen av en.. Verdt å sjekke.

Lykke til

Skrevet

Ja, jeg har ikke problemer med å betale litt for briller, men jeg syns i underkant av 6000kr blir som å bli ranet. Jeg får lete litt rundt! Takk for svar.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg synes ikke det var så ille pris, jeg...

Jeg er også student og jeg betalte ca 7200 for lesebrillene mine for ca 6mnd siden. Mener at jeg betalte rundt 3500 for innfatningen og resten for glassene. Har ikke spesielt høy styrke på øynene +1 og +0.5, men måtte ha dyre glass pga at jeg kjøpte rammeløs innfatning.

Jeg kunne ha betalt alt med en gang, men valgte å betale 1200 med en gang og å opprette en "brillekonto" på 6000 kr som er et rente og gebyrfritt lån, hvor jeg betaler ned 500kr i mnd i 12mnd. Og da betaler jeg heller ingen ting ekstra i renter og gebyrer, kun de 6000. Dette var hos Interoptik, og jeg antar at de alle fleste andre optikerkjeder har noe lignende. :)

Skrevet

Koster det ekstra når du skal bytte glassstyrke? Jeg syntes det var litt dyrt. For min del trenger ikke brilleinnfatningen å være et spesielt merke, og jeg syns at det å betale 3000-4000kr for en innfatning er dyrt, enten du tar det på avbetaling eller ei :) Men hver sin smak.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Koster det ekstra når du skal bytte glassstyrke? Jeg syntes det var litt dyrt. For min del trenger ikke brilleinnfatningen å være et spesielt merke, og jeg syns at det å betale 3000-4000kr for en innfatning er dyrt, enten du tar det på avbetaling eller ei :) Men hver sin smak.

Om det koster å penger å bytte glass i et par briller som man allerede har? Ja, og prisen varierer ettersom hvilken type innfatning du har og hvilke glass du må ha.

Jeg synes ikke 3000-4000 for innfatning var så dyrt jeg. Jeg har per dags dato kun funnet en innfatning jeg faktisk synes at jeg kler, og det var den jeg kjøpte. :)

Skrevet

Om man forelsker seg i en innfatning som er noe dyrere, så er jo ikke det et problem - men jeg syns jeg ser helt lik ut i alle innfatninger, og da syns jeg det er dumt å sløse bort 3000-4000kr på en innfatning.

Om det var slik at jeg følte at jeg kanskje ikke passet "disse" like mye som "de", så hadde jeg nok vurdert å bruke mer penger, men.. :)

Og jeg er ikke interessert i å kjøpe dyre glass, for synet mitt kommer garanter til å forandre seg innen et halvt år - jeg lå og vippet på to styrker, og det å betale 1500kr for glass per øye, er uaktuelt, men jeg finner nok noe i en O.K prisklasse!

Skrevet

Briller er dyrt men det gjelder vel å bare sjekke godt nok rundt hvem som er billigst eller hvor det er kampanjer. Da sparer man ofte litt penger. Jeg skal også ha meg nye briller i år. Jeg var på specsavers i fjor og tok en synstest. Også drar jeg nok tilbake dit for å kjøpe briller.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til spacesaver du. Jeg må ha briller og fikk to designbrilleinnfatninger med glass og synskontroll til litt over 2000 kroner.

Der kjører de kampanje så du får to par for prisen av ett par. Og det ble dritbillig siden det var designbriller også dette. Du kan få de mye lavere også om du bestiller billigere innfatninger. Jeg tok faktisk det dyreste alternativet de hadde - tro det eller ei.

Og synskontrollen min var faktisk den mest seriøse jeg noen gang har fått. Han var utrolig nøyen.

Jeg har måttet betale mange tusen for lesebriller før... men nå går jeg jammen til spacesaver gitt.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Gå til spacesaver du. Jeg må ha briller og fikk to designbrilleinnfatninger med glass og synskontroll til litt over 2000 kroner.

Der kjører de kampanje så du får to par for prisen av ett par. Og det ble dritbillig siden det var designbriller også dette. Du kan få de mye lavere også om du bestiller billigere innfatninger. Jeg tok faktisk det dyreste alternativet de hadde - tro det eller ei.

Og synskontrollen min var faktisk den mest seriøse jeg noen gang har fått. Han var utrolig nøyen.

Jeg har måttet betale mange tusen for lesebriller før... men nå går jeg jammen til spacesaver gitt.

Spacesaver har jeg aldri hørt om ...?

Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg fikk påvist at jeg var litt nærsynt, -1.0 på det ene øyet og kun -0.25 på det andre. Når optikern skulle vise meg noen briller, så kom de opp i prisen på 6000kr nesten. Og det syns jeg er virkelig dyrt - siden jeg er student. Det er mine første briller, og jeg bare lurer: Er briller så dyre?

Det er i mange tilfeller innfatningen blir dyrest, hvis man vil ha "merkebriller". Har du vurdert kontaktlinser? I det lange løp tror jeg det blir mye rimeligere enn briller, som det er moter i som i alt annet.

Skrevet
Det er i mange tilfeller innfatningen blir dyrest, hvis man vil ha "merkebriller". Har du vurdert kontaktlinser? I det lange løp tror jeg det blir mye rimeligere enn briller, som det er moter i som i alt annet.

Han foreslo aldri kontaktlinser - det var det jeg var forberedt på og det jeg hadde lyst på.. Jeg vil heller kjøpe kontaktlinser enn å gå med briller, men når vi skulle se på alternativer, virket det ikke som om det var noen andre enn briller.. :ler: Skulle vel tjene penger på å prøve å lure meg til å kjøpe merkebriller. Kan man kjøpe linser på nettet uten å ha.. snakket om det med optikeren først? Jeg har alle papirene på hva jeg skal ha her :)

Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Jeg har kjøpt flere brillepar hos spacesavers, men nå har jeg gått over til å kjøpe briller på nett. Hos favoptic.com har jeg kjøpt 3 brillepar, og betalt 1700 for de tilsammen. Kjempeflotte briller, og kvaliteten er helt lik mine andre briller som er kjøpt hos synsam og spacesavers. Kikk litt på sidene deres. Jeg er sikker på at du finner mye bra der.

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)
Han foreslo aldri kontaktlinser - det var det jeg var forberedt på og det jeg hadde lyst på.. Jeg vil heller kjøpe kontaktlinser enn å gå med briller, men når vi skulle se på alternativer, virket det ikke som om det var noen andre enn briller.. :ler: Skulle vel tjene penger på å prøve å lure meg til å kjøpe merkebriller. Kan man kjøpe linser på nettet uten å ha.. snakket om det med optikeren først? Jeg har alle papirene på hva jeg skal ha her :)

Så vidt jeg veit bør du ha linsetilpasning hos optiker for å få målt hvilken størrelse og bue du må ha på linsene dine. Det er selvfølgelig ingen tvang, men det anbefales.

Endret av SmallTalk
Skrevet (endret)

Aha. Jeg trodde de aller fleste hadde de samme målene - men det var nå noe jeg trodde. Jeg kan jo bestille et par og se om jeg liker det, eller så kan jeg jo ringe han og mase. :)

Skal ta en titt på favoptic.com!

Endret av ninuska_
Skrevet

Som noen andre sa: favoptic.no.

Jeg har kjøpt mange briller derfra. Kjempefornøyd! Men husk å ta med antirefleks.

Har kun betalt ca 500 kr, og det har vært med frakt, og jeg har fått prøve mange briller hjemme først. Det er også lov å sende de tilbake dersom du ikke vil ha de allikevel. Jeg gjorde det en gang.

Jeg har også kjøpt solbriller med styrke. Kjempepraktisk :)

Skrevet (endret)

Det høres lovende ut.

Jeg har tittet nå og sett meg ut et par fine. Er det portofritt når man bestiller for å prøve de hjemme - for å velge ut de man liker og ikke liker? Og dessuten lurer jeg hvor jeg skriver inn styrken på glasset jeg vil ha? :)

Og om jeg skulle få tilsendt noen jeg skal prøve - hvordan sier jeg ifra at jeg vil ha et par, og de andre vil jeg sende tilbake? :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...