Mette Skrevet 20. juli 2003 #1 Skrevet 20. juli 2003 Det har seg slik at noen som bor i et rekkehus (boligbyggelag) ned forbi oss, har flyttet. For et år siden fikk de en liten kattunge på 3 uker, altså fortidlig å ta fra moren, så denne er med andre ord ikke helt smart. Katten er liten tynn og ser underernært ut. Prøver å komme seg inn i alle hjem rundt forbi, kvesser klør på tepper og gjør fra seg, og leter etter mat , hvis den klarer å komme seg inn. Som sagt har de nå solgt leiligheten og flyttet ut, og dratt på ferie. Avtalen var vist, at de som hadde kjøpt leiligheten skulle mate den i ferien (når de flyttet inn).Nå har eieren vært borte i en uke, ingen nye har flyttet inn, og katten helt desperat. I natt var den på ytterdøren, hoppet på glasset som den lette etter en katteluke, hoppet opp på alle vinduene for å komme seg inn hos oss. Ble helt dårlig jeg, samtidig som den skemte meg med alt levenet. Den har aldri fått mat av meg, men jeg har kastet den ut uttallige ganger, så jeg hadde ikke lyst til å gi den mat på trappen min, og kl 0400 om natten , var det ikke aktuelt å gå ut heller. Nå er det store spørsmålet om hva jeg skal gjøre? Jo, nå skal jeg ned på shellen kjøpe noe tørrfor , og mate den på sin egen trapp. Så må jeg jo kontakte noen, skal jeg ta kontakt med formannen i boligbyggelaget som bor 3 leiligheter bortforbi, eller ringe dyrebeskyttelsen, som jeg vet tar seg godt av kattene her i distriktet? Hva ville dere gjort? Huff dette ble langt, takk for at dere gadd å lese alt .Ha en ellers fin dag.
Silfen Skrevet 20. juli 2003 #2 Skrevet 20. juli 2003 Du ringer et eller annet dyregreier som kan ta katta til seg.
Marianne Skrevet 20. juli 2003 #3 Skrevet 20. juli 2003 Heisann Remyline. Du må ringe til dyrebeskyttelsen så får de ta seg av den.
Mette Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2003 Ja, tror og at det er den beste løsningen.Får vondt langt inne i sjelen hver gang jeg ser den.
Mette Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2003 Tok kontakt med dyrebesyttelsen nå, de hadde vakt fra kl 1100, så jeg får ringe tilbake da.
koldbruna Skrevet 20. juli 2003 #7 Skrevet 20. juli 2003 JEG blir så sinna når jeg leser om sånt At folk skaffer seg dyr og når de ikke har tid til de mer så reiser de fra de eller forlater de. Tilbake til deg remyline du gjør det rette med å snakke med dyrebeskyttelsen. Ønsker deg lykke til og håper katten får det bedre. koldbruna
Gjest Zalomine Skrevet 20. juli 2003 #8 Skrevet 20. juli 2003 De fikk en kattunge på 3 uker? 3? Det er jo totalt uansvarlig! De som ga den fra seg kan ikke vite noe om dyr, og de som tok mot den burde aldri fått lov til å ha dyr! (Burde ikke de som ga den fra seg heller, den trenger mora si i langt mer enn 3 uker!) Og ja, dyrebeskyttelsen er nok det rette valget ja, det har du rett i. Håper det ordner seg. Stakkars pusekatt. Skaffer man seg dyr, så påtar man seg et ANSVAR! Det innebærer å ikke anskaffe en 3 uker gammel kattepus, og for all del å ikke dra fra den!
Mette Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2003 uff og uff sitter her og tenker på den lille puse katten som er delvis forlatt.Snakket med dyrevernent og alle naboene i rekkehuset i dag.Siden jeg ikke var nærmeste nabo, måtte jeg sanke litt mer info, naturlig nok.Det viser seg at en nabo hadde sett at det var folk der på torsadg, siden har ingen registrert noen. Katten har et magnet bånd slik at den kan gå inn og ut katteluken.Dyrevernet vil ta stilling til saken de nærmeste dagene.De har fått inn så mange hjemmløse katter at de er helt fortvilte.Siden vi vet hvem eieren er, skal vi prøve å få kontakt med henne først.Lykkes ikke det, eller at de ny eierene av leiligheten dukker opp, kommer dyrevernet og henter den. Har nå påtatt meg ansvaret for å gå bort og gi den litt mat inntil vi vet noe mer.
Gjest Zalomine Skrevet 20. juli 2003 #10 Skrevet 20. juli 2003 Huff, ja, det er nok mange forlatte pusekatter nå, det er ferie. Jeg får så lyst til å kasta noe tungt (har ei kasse med pensumbøker liggende, de er tunge....) etter slike folk, treffe dem i hodet og la dem hamres ned i bakken så de står stille når jeg kjefter på dem! En katt er et levende vesen, ikke en blomster man kan la stå alene ute til man kommer tilbake!! Bra at du passer på den
punkyB Skrevet 20. juli 2003 #11 Skrevet 20. juli 2003 Hvis det er bare mens de som bodde der før OG de skal komme og hente den så hadde jeg villet gitt den mat enn så lenge. Så lenge du selv skal være hjemme da.
Mette Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2003 De som eier den har flyttet og reist på ferie.De som kjøpte skulle passe på den til ferien var slutt.Men de har ikke flyttet inn el. begynt å pusse opp enda.Så det vil si at katten går uten mat i dagevis.I tillegg er den underærnært, da eierene ikke har passet skikkelig på den før heller.De har glatt vært vekke mange dager om gangen uten at noen har foret den.Dette er dyremishandling.
punkyB Skrevet 20. juli 2003 #13 Skrevet 20. juli 2003 De som eier den har flyttet og reist på ferie.De som kjøpte skulle passe på den til ferien var slutt.Men de har ikke flyttet inn el. begynt å pusse opp enda.Så det vil si at katten går uten mat i dagevis.I tillegg er den underærnært, da eierene ikke har passet skikkelig på den før heller.De har glatt vært vekke mange dager om gangen uten at noen har foret den.Dette er dyremishandling. Sløve nye eiere da som sier ja til å mate den men ikke møter opp - selv om det høres ut som en merkelig avtale. Men hvorfor kan ikke du mate katten til de forrige eierne kommer og henter den etter ferien? EVnt. få katten avlivet hvis ikke dyrebeskyttelsen kan ta imot den. Mener å ha lest et sted her at man fikk både gratis avlivning og annonsering. Kan jo prøve å finne noen andre eiere til den.
Gjest Embla s Skrevet 20. juli 2003 #14 Skrevet 20. juli 2003 Disse menneskene burde vært anmeldt! :evil:
Iset Skrevet 20. juli 2003 #15 Skrevet 20. juli 2003 kan du ikke ha katten inne hos deg en stund da? min mor fant en liten kattunge på ca 4 uker i en felles garasje i forrige uke. hun nølte ikke med å ta den inn. stakkaren var døden nær. nå løper den rundt i stuen og er kjempefrisk. og hun har 2 katter fra før. vi har også 2 stk, men jeg hadde heller ikke nølt med å ta den inn. men det er flott at du faktisk ringte dyrebeskyttelsen, de fleste ser jo bare en annen vei, og det gjør meg rasende. klem Iset 22+2
Mette Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #16 Skrevet 20. juli 2003 kan du ikke ha katten inne hos deg en stund da? min mor fant en liten kattunge på ca 4 uker i en felles garasje i forrige uke. hun nølte ikke med å ta den inn. stakkaren var døden nær. nå løper den rundt i stuen og er kjempefrisk. og hun har 2 katter fra før. vi har også 2 stk, men jeg hadde heller ikke nølt med å ta den inn. men det er flott at du faktisk ringte dyrebeskyttelsen, de fleste ser jo bare en annen vei, og det gjør meg rasende. klem Iset 22+2 Katten er nå ca et år,den kan gå inn og ut en katteluke i det gamle hjemmet men hjelper jo lite når den ikke får mat. Jeg mater den nå på trappen, der den bor/bodde.
Mossa Skrevet 22. juli 2003 #17 Skrevet 22. juli 2003 Kjempeflott at du bryr deg Remyline...det skulle vært flere som deg!! Tror mange glemmer at det kommer en sommer/vinter/høstferie...og da er det plutselig ikke så stor stas å ha katt/hund lengre. Å få seg et dyr er en stor avgjørelse, som alle burde tenke LENGE og HARDT over før de bestemte seg!! Jeg hadde levert den til dyrelegen...bryr de seg ikke om katta denne sommeren, vil de nok ikke bry seg neste sommer heller.
Litago Skrevet 22. juli 2003 #18 Skrevet 22. juli 2003 Flott Remyline! Jeg var i samme situasjon for noen år siden. Naboen "glemte" katten sin og reiste bort. Så fort jeg oppdaget det kjøpte jeg inn kattemat og matet den på trappen hvor katten bodde. Dessverre ringte jeg ikke Dyrevernet. Skulle ha gjort det. Istedet fikk jeg overtalt katte-eieren til å gi den fra seg til noen som ønsket seg katt. Tror den lever lykkelig og mett i dag. :D
Mette Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #19 Skrevet 22. juli 2003 Nå har jeg fått tak i eieren og de som skal passe på katten.Eieren var på ferie i danmark, og var lite velvillig til å hjelpe til. Jeg forklarte henne situasjonene, og at katten ikke hatt fått mat på mange dager, dette virket ikke til å bekymre henne.Hun viste at katten hadde fått mat på torsdag, og så rikelig at det skulle holde til mandag. Spurte om hun kunne ringe kattepasserene og gi beskjed om at katten måtte ha mat hver dag.Men det var vanskelig for henne, for hun hadde ikke noe nr. :evil: Fortalte og at jeg hadde ringt dyrevernet og at de ville hente katten hvis ikke det skjedde noe.Hun ble ganske forbannet da ja, men som jeg sa katten må ha mat og vann hver dag, og det er ditt ansvar. I går fikk jeg snakke med kattepasserene, hyggelige mennesker som var lei seg for den oppståtte situasjon.De hadde fått beskjed om å mate den av og til.Som de sa vi har aldri hatt katt, og tenkte ikke over dette.Så nå er katten i de beste hender, og skal få mat hver dag.Hvis de av en eller annen grunn ikke kommer , ringer de til meg.Grei avtale det. Hva som skjer med katten når eieren kommer hjem vet jeg ikke.
Iset Skrevet 22. juli 2003 #20 Skrevet 22. juli 2003 herregud for en eier!!!!!! :evil: :evil: :evil: enkelte skulle aldri fått lov å hatt dyr! du må ikke FINNE på å gi henne katten tilbake, her har du nok dyrevernet på din side ja. møkkakjerring! jeg kan ikke tro hvor lite et liv betyr for enkelte. jeg lever og ånder for kattene mine! noe mindre fortjener de ikke. jeg vil takke deg for det du har gjort, slike mennesker som deg kan verden ikke få nok av:) klem Iset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå