Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elskerinne
Skrevet

Hva er det som får mennesker så tiltrukket av hverandre at de kaster alle hemninger på båten.. kaster samvittigheter over bord og bare nyter øyeblikk.. fylt med samtaler, blikk, kjærtegn og t.o.m seksuelle opplevelser.

Når man er så lei hjemme at man egentlig vil gå ifra..

Og samtidig har dette "på si"..

Hva får da en mann til å snu totalt. Vil ikke gå ifra.. vil ikke skilles..

Vil bli hjemme hos kone og barn..?

Elsket likvel da eller?

Er det feighet, eller er det bare overlevelsesinstinktet?

Og går det så an?

Å bli (lykkelig) i et forhold man var SÅ drittlei..

Ser man seg tilbake..

...og savner øyeblikkene; samtalene og blikkene som sa mer enn tusen ord?

Hvordan skal jeg komme over det da?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

En mister alle heminger i et hav av kåtskap. Det trenger ikke være et fnugg av følelser i bildet. Det er gøy med litt spenning nå og da, men de fleste menn øsnker et stabilt a4 familieliv med sin søte kone. Elskerinner er bare flyktig morro. Kona er ekte kjærlighet.

Gjest Gjest, TS
Skrevet
En mister alle heminger i et hav av kåtskap. Det trenger ikke være et fnugg av følelser i bildet. Det er gøy med litt spenning nå og da, men de fleste menn øsnker et stabilt a4 familieliv med sin søte kone. Elskerinner er bare flyktig morro. Kona er ekte kjærlighet.

Du er jammen en driftig mann "brutal".. hehe..

Joda, jeg ser det du skriver og er vel litt enig..

Det finnes kvinner også som kaster seg på eventyret..

Men, her var det litt anderledes (ja, le du...)

Mannen ba om skilsmisse.. helt uavhengig av meg faktisk, men når han ba om det.. kona fant ut at han hadde hatt et sidesprang og deretter kastet han ut..

...Vel DA ville mannen ikke lenger skilles..

Da ville han bli??

Jeg tenker stort, virkelig stort ego.. tar jeg helt feil?

Skrevet

Høres ut som en mann som er ute etter spenning og vil ha både pose og sekk... Ikke en mann jeg har ville samlet på! Eller sørget over.

Det er nå engang slik at mange vil ha det trygge et ekteskap kan gi, men av og til kan man kjede seg/gå gjennom en vanskelig periode.

Syns forresten mannfolk som er utro (og deres elskerinner) er forkastelig. Ha nå baller nok til å forlate kone/mann da!

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet
Høres ut som en mann som er ute etter spenning og vil ha både pose og sekk... Ikke en mann jeg har ville samlet på! Eller sørget over.

Det er nå engang slik at mange vil ha det trygge et ekteskap kan gi, men av og til kan man kjede seg/gå gjennom en vanskelig periode.

Syns forresten mannfolk som er utro (og deres elskerinner) er forkastelig. Ha nå baller nok til å forlate kone/mann da!

Ofte er ikke det å forlate noen den endelige løsningen, på tross av utroskap.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Du er jammen en driftig mann "brutal".. hehe..

Joda, jeg ser det du skriver og er vel litt enig..

Det finnes kvinner også som kaster seg på eventyret..

Men, her var det litt anderledes (ja, le du...)

Mannen ba om skilsmisse.. helt uavhengig av meg faktisk, men når han ba om det.. kona fant ut at han hadde hatt et sidesprang og deretter kastet han ut..

...Vel DA ville mannen ikke lenger skilles..

Da ville han bli??

Jeg tenker stort, virkelig stort ego.. tar jeg helt feil?

Jeg tenker lite lite ego. Dere hadde et forhold FØR an ba om skilsmisse? I såfall tok han en "utro kvinne" with a twist. Sikrer seg at han har noe å gå til før han går, så kom twisten, han turde ikke da tryggheten kallet i andre enden.

Pluss det kan hende kona endelig våknet og gav ham det han ikke fikk før.

Gjest Gjest, TS
Skrevet
Jeg tenker lite lite ego. Dere hadde et forhold FØR an ba om skilsmisse? I såfall tok han en "utro kvinne" with a twist. Sikrer seg at han har noe å gå til før han går, så kom twisten, han turde ikke da tryggheten kallet i andre enden.

Pluss det kan hende kona endelig våknet og gav ham det han ikke fikk før.

Der sier du noe.. Ja, vi hadde denne "relasjonen" før vi ba om skilsmisser, og hadde på en måte kuttet kontakten før vi på hver vår kant (liker å tro uavhengig av hverandre) ville ut.

Nå tusler han der og vi vel ha tilbake kona.. hva vet jeg, vi prater ei!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Der sier du noe.. Ja, vi hadde denne "relasjonen" før vi ba om skilsmisser, og hadde på en måte kuttet kontakten før vi på hver vår kant (liker å tro uavhengig av hverandre) ville ut.

Nå tusler han der og vi vel ha tilbake kona.. hva vet jeg, vi prater ei!

Du må nok ut på markedet og finne deg en annen mann ja. ville ikke brukt mer energi på denne karen.

Skrevet (endret)

Tidligere i år var jeg i samme situasjon som deg TS. Han var drittlei av sin kone/ekteskapet sitt. Fortalte meg private ting fra forholdet/om henne, jeg var drømmedama hans. Konas rake motsetning. Han fridde til meg (vi skulle gifte oss så fort skillsmissen hans var i boks).

Nyttårsaften ble vi invitert til min bestevenninne/hennes mann. En halvtime før vi skulle dra i selskap, sender ham meg sms at han avlyser og velger å sate på sitt ekteskap likevel. Så hørte jeg ikke mere fra ham.

Det jeg ikke forstår er: hvorfor fortelle meg at han er så drittlei kona, jeg er verdens meste flotteste dame, fri til meg, så får kalde føtter?

Jeg har aldri elsket en mann så høyt som ham (enda jeg har vært gift før). Det knuste meg og jeg blir ennå oppskaket når jeg tilfeldigvis treffer på ham.

Jeg skjønner ikke hvorfor han vil tilbake til et ekteskap som etter hans meninger er kjedelig/dødt/whatever. Spesielt med tanke på alle de negative ting han har fortalt meg om den..

Endret av Queen B
Gjest brutal_mann
Skrevet
Tidligere i år var jeg i samme situasjon som deg TS. Han var drittlei av sin kone/ekteskapet sitt. Fortalte meg private ting fra forholdet/om henne, jeg var drømmedama hans. Konas rake motsetning. Han fridde til meg (vi skulle gifte oss så fort skillsmissen hans var i boks).

Nyttårsaften ble vi invitert til min bestevenninne/hennes mann. En halvtime før vi skulle dra i selskap, sender ham meg sms at han avlyser og velger å sate på sitt ekteskap likevel. Så hørte jeg ikke mere fra ham.

Det jeg ikke forstår er: hvorfor fortelle meg at han er så drittlei kona, jeg er verdens meste flotteste dame, fri til meg, så får kalde føtter?

Jeg har aldri elsket en mann så høyt som ham (enda jeg har vært gift før). Det knuste meg og jeg blir ennå oppskaket når jeg tilfeldigvis treffer på ham.

Jeg skjønner ikke hvorfor ham vil tilbake til et ekteskap som etter hans meninger er kjedelig/dødt/whatever...

Fordi kona våknet og begynte å gjøre det hun skal i et forhold vel. Ekteskapet hans VAR kjedelig. dan ville gå våknet kona, innså at andre ville ha han, hun har så gjort alt for å gjøre han til en happy man.

Livet er en konkurranse, denne biten tapte du, neste bit kan det hende en mann taper i forhold til deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han vil tilbake til et ekteskap som etter hans meninger er kjedelig/dødt/whatever. Spesielt med tanke på alle de negative ting han har fortalt meg om den..

Herregud Queen B så forferdelig. Går det bra med deg nå? Blir helt målløs over hvor feige og svake menn kan være :(

Skrevet
Herregud Queen B så forferdelig. Går det bra med deg nå? Blir helt målløs over hvor feige og svake menn kan være :(

Joda, tiden leger alle sår...sies det. Føles ikke sånn for øyeblikket. Etter den nedturen, syns jeg det er vanskelig å stole på menn. De lyver deg så lett rett opp i ansiktet. Både om det ene og det andre.

Gjest Gjest, TS
Skrevet
Joda, tiden leger alle sår...sies det. Føles ikke sånn for øyeblikket.

Ja, så sant så sant..

Men, det virker "vanlig".. Når man leser og hører.. så virker det som mange, mange par der ute søker ut, blir betatt av noen utenfor ekteskapet.

Så skjer det vel noe.. Unger, familie- og vennekrets.. - trykk fra kona.. dårlig samvittighet.

Min misnøjdhet ble selvsagt preget av min lille forelskelse.. men det var hele tiden reelt.. Så derfor er vi gått hver tli vårt nå.

Min venns misnøjdhet var like stor.. og sikkert også preget av hans forelskelse (?) til meg, men han gjorde helomvending og valgte altså kona på tross..

Det er sikkert bunnsolide, iboende grunner til det...

Men, igjen; tiden leger alle sår.. Så om to måneder gjør det litt mindre vondt å treffe på han.. både for deg og meg :ø)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er akkerat der dere var og har mine tvil selv om han forsikrer meg om at det er meg han vil ha. Å lese hvordan det gikk med dere styrker ikke akkurat troa på at han kommer til å gå fra samboern. Høres ut som det er sjeldent at de holder ord om at de skal gå.

Gjest Illiya
Skrevet
Joda, tiden leger alle sår...sies det. Føles ikke sånn for øyeblikket. Etter den nedturen, syns jeg det er vanskelig å stole på menn. De lyver deg så lett rett opp i ansiktet. Både om det ene og det andre.

Du kan omskrive det til at det er vanskelig å stole på utro menn, og det er vel ikke så rart. De har jo allerede idet de er utro, vist at de ikke er til å stole på.

Skrevet

Menn og kvinner har ulike behov, menn er jevnt over mer interessert i one night stands og rene seksuelle forhold. Det betyr at det blir en mangel på villige kvinner i forhold til etterspørselen. Da er det dessverre en del menn som bruker alle knep, også å tøye sannheten, for å komme dit de vil med en kvinne.

Setningen "Min kone forstår meg ikke." har jo nærmest blitt en klisjé. Det er sånn utslitt frase som gifte menn på sjekker'n bruker for å rettferdiggjøre sine sidesprang. Og kanskje det av og til er et snev av sannhet i det, de fleste forhold har perioder da det går dårligere.Men det er ikke dermed sagt at han er klar til å forlate henne. For menn er sex noe helt annet enn kjærlighet, det går fint an å ha sex med en kvinne uten å elske henne.

Som kvinne er det altså lurt å være forsiktig med å innlate seg med menn som er i forhold dersom målet er å få ham for seg selv. Hvis du derimot kan leve med å være hans elskerinne er det bare å gå for det. Men da vet du hva du har å forholde deg til.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Right back at yah!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...