Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miam
Skrevet

Ja, dette året har jeg virkelig tatt opp igjen det å høre på lydbok! Synes det er kjempepraktisk og gøy å kunne høre på bok mens jeg lager middag, går til skolen etc! Men nå har jeg seriøst hørt alle Harry Potter bøkene (på engelsk) flere ganger i år, og i tilegg har jeg hørt Da Vinci Koden, Iskaldt bedrag, og nå holder jeg på med Angels and Demons (tre siste av Dan Brown, for de som ikke viste det :) ). Nå lurer jeg igrunn bare på om dere har noen gode tips til andre lydbøker som kunne passe meg? :)

Jeg er ikke interessert i krim. Synes krim er ganske kjedelig, hehe. Jeg er veldig glad i type Harry Potter, som dere kanskje skjønner, Dan Brown, Margit Sandemo (Isfolket :hjerte: ), Shopoholiker-bøkene, Øya av hun Hislop dama, og ja.. Liker godt sanne slektsgreier, kan godt være litt mystikk også, som i Isfolket. Huff, håper dette ikke ble for rotete for dere, men jeg liker i grunn en del forskjellig! Håper dere har noen supre tips til meg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Hei

Er sjølv glad i å høyre lydbøker, spesielt når eg vasker opp eller lager middag :)

Kan liste opp nokre av mine favoritter:

Hm liker du Dan Brown vil du nok like Tom Egeland sine bøker, feks sirkelens ende og paktens voktere er bra bøker. (bør høres i den rekkefølgen)

Lilly Valentin er kjempe herlig, monolog framført av anne marit jakobsen.

Sigrid Undset - monolog av Ellen Horn

Bøkene til Tomm Kristiansen viss du liker reiseskildringer

Ser du skriver at du ikkje liker krim men våger meg litt innom krimsjangeren alikevel hehe. Liker ikkje krim så godt sjølv (alla unni lindell , knut gribb osv) men har eit par favoritter som omhandler mest mystikk.

Disse er:

Døde menn går i land

Sort messe

Åndemasken

Hørespela med Julia Tindberg - av Edith Ranum

bøkene til Arnaldur Indridason

Dette var det eg kom på i farta, håper det er til hjelp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Litt annen sjanger, men vil anbefale Våre vennar kinesarane og Syden av Are Kalvø. Deter forfattaren sjøl som les :ler:

Skrevet (endret)

Siden jeg er "storforbruker" laster jeg ned lydbøker på svensk fra Ljudboken.se. Det er for det første mye billigere enn å kjøpe norske lydbøker, for det andre synes jeg de som leser til dels er flinkere og for det tredje er utvalget mye større. Bøker i den sjangeren du beskriver som anbefales er de av Catharina Ingelman-Sundberg. Selv om de egentlig er krimbøker anbefaler jeg også "Kinesen" av Henning Mankell og Camilla Läckbergs bøker. (Sistnevnte kan leses i kronologisk rekkefølge som en slektsroman mhp. hovedpersonene og inneholder også et element av slektskronikk i hver bok siden historene gjerne har sitt utspring i ting som hendte for mange år siden).

For øvrig kan jeg bare nevne at bøkene om Arn (Jan Guillou) og den etter hvert så berømte Millenium-trillogien av Stieg Larsson, etter min mening, oppleves som mye bedre lest på originalspråket enn både i bokform på norsk og på kino!

Endret av Leo
Gjest Miam
Skrevet

Takk for tips dere! Skal absolutt sjekke ut noen av de rett etter eksamensperioden er over! :nigo:

Kom gjerne med flere tips! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har du hørt "Parfymen"? Hobbiten? Og bakom synger skogene-trilogien? ¤thumbs up¤

Skrevet

Har ikke lest eller hørt disse nei! Takk for tips :) Jeg begynte på Hobbiten en gang, men ga litt opp. Har lest Ringenes Herre-triologien da, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...