Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde norskeksamen i dag. Sakpreget bokmål tekst med tema "Skulle bare være morsom"... Jeg forberedte meg ganske bra, fant saklig stoff jeg kunne bruke. MEN... På slutten ved leveringen GLEMTE jeg å føre på kildene mine..!!!!!!! JEG DØR. WÆÆÆ. OG IKKE NOK MED DET: JEG HADDE HELT GLEMT DEN VIKTIGE DELEN AT MAN IKKE MÅTTE SKRIVE EN KLIPPE-LIME OPPGAVE. (Jeg brukte for mange av eksemplene i forberedelsesheftet). SENSOR KOMMER TIL Å SE DET OG JEG KOMMER TIL Å DØ.

hilsen døende tiendeklassing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det går dårlig,så kan du søke om å ta eksamen på nytt. Det årdner seg nok :)

Skrevet
Vi hadde norskeksamen i dag. Sakpreget bokmål tekst med tema "Skulle bare være morsom"... Jeg forberedte meg ganske bra, fant saklig stoff jeg kunne bruke. MEN... På slutten ved leveringen GLEMTE jeg å føre på kildene mine..!!!!!!! JEG DØR. WÆÆÆ. OG IKKE NOK MED DET: JEG HADDE HELT GLEMT DEN VIKTIGE DELEN AT MAN IKKE MÅTTE SKRIVE EN KLIPPE-LIME OPPGAVE. (Jeg brukte for mange av eksemplene i forberedelsesheftet). SENSOR KOMMER TIL Å SE DET OG JEG KOMMER TIL Å DØ.

Nå har jeg ikke hatt eksamen på kunnskapsløftet, men man skal vel ikke føre opp kilder på en norskeksamen? Det gikk nok bra skal du se ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det går dårlig,så kan du søke om å ta eksamen på nytt. Det årdner seg nok :)

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiii, det går ikke

Nå har jeg ikke hatt eksamen på kunnskapsløftet, men man skal vel ikke føre opp kilder på en norskeksamen? Det gikk nok bra skal du se ;)

jo, vi må pga. sakpreget + forberedelsen inkluderer nettsider!:0

Gjest Gjest_GJest_*
Skrevet

Det ordner seg nok, du kan sikkert ta den om igjen hvis det går altfor galt. Mange hjelpemidler man har på eksamen nå for tiden, forresten.

Gjest Gjest
Skrevet

shitt happens!

da gjør du det neste gang. men da kan du være i det minste glad for at du gjorde 2 bommerter, og ikke bare en filleting liksom.. for dette med manko på kilder er stryk.

håper du ikke har gjort siste bommert da...

"kopier-lime ", som er plagiat. det vil si at man finner stoff for så å bruke det som sitt eget. altså man kopierer og bruker det som noen andre har skrevet på nettet, og limer det inn i oppgava. dette uten skrive det i annførselstegn, skrive at teoretikeren mener dette og ikke nevne det i kildesorteringen.

jaja, da har du vel lært, bedre lykke neste gang.

Skrevet
shitt happens!

da gjør du det neste gang. men da kan du være i det minste glad for at du gjorde 2 bommerter, og ikke bare en filleting liksom.. for dette med manko på kilder er stryk.

håper du ikke har gjort siste bommert da...

"kopier-lime ", som er plagiat. det vil si at man finner stoff for så å bruke det som sitt eget. altså man kopierer og bruker det som noen andre har skrevet på nettet, og limer det inn i oppgava. dette uten skrive det i annførselstegn, skrive at teoretikeren mener dette og ikke nevne det i kildesorteringen.

jaja, da har du vel lært, bedre lykke neste gang.

Din dust, dette hjalp ingenting !!!!!!

Skrevet

Dere jeg kødder ikke.. Jeg er på nippe til å gråte!

Skrevet
Dere jeg kødder ikke.. Jeg er på nippe til å gråte!

Det jeg tror de som er negativer her prøver å si er at hvis du stryker kan du ta eksamen opp på nytt (det er hvatfall sånn nesten alle steder!). Da kan du gjøre det bedre, og ende opp med en karakter som er bedre enn f.eks. 2. Nå vet jeg ikke hvilken karakter du vanligvis får, men om du ligger på 4'ere vil jo en 2'er trekke deg ned, derfor kan det være "godt" å stryke sånn at du får mulighet til å heve karakteren :) Det skal nok gå bra :klem:

Skrevet

Jeg har 5-ere i ALT utenom matte og engelsk: 3 og 4. Har også noen 6-ere, MEN JEG KAN IKKE FÅ STRYK DET VIL DREPE MEG.

Gjest Gjest
Skrevet

Neida du dør ikke av stryk, men kjedelig er det. Jeg kan love deg at du kommer til å oppleve ting i livet som gjør at en strykkarakter på en ungdomsskoleeksamen vil virke som blåbær.

Husk at du med de karakterene du har, kommer inn på det meste du ønsker allikevel.

Tenk på situasjonen slik,at etter denne eksamen glemmer du aldri å føre opp kilder. :klemmer:

Skrevet
Jeg har 5-ere i ALT utenom matte og engelsk: 3 og 4. Har også noen 6-ere, MEN JEG KAN IKKE FÅ STRYK DET VIL DREPE MEG.

På skolen jeg går på var det nylig eksamen. En av de som strøyk gikk opp til eksamen etter kun noen dager og fikk karakter over gjennomsnittet. Du dør ikke av stryk, ikke hvis du forventer det hvertfall. Jeg ville gjerne tatt min norskeksamen igjen, siden jeg gikk ned i karakter der. Fikk 3 og vippet mellom 4 og 5 til standpunkt. Det kommer til å gå bra. Om du stryker, så kan du si at du bare blakket ut og glemte kilder og hele pakka. Tro meg, det er ikke verdens undergang, selv om det nesten føles sånn ut der og da!

Skrevet

faen, jeg har liksom gjort alt jeg ikke måtte gjøre! kopier-lim, kildedritt og læreren vårs sier alltid: ingen vei tilbake, men du kan sende til nye sensorer for ny karakter (UAKTUELT siden de fleste nok mener jeg fortjener stryk)... Hva gikk det av meg den dagen?? FAEN.

Gjest Gjest
Skrevet

Du får uansett ikke gjort noe med det nå. Det er ikke verdens undergang, selv om det føles slik nå. Slapp av, og forbered deg på å ta eksamen på nytt senere.

Gjest Gjest
Skrevet
Din dust, dette hjalp ingenting !!!!!!

hva vil du jeg skal si da? jada seh, det gjør ingenting. du består nok helt sikkert! da juger jeg jo til deg!

hallo???? vi forteller deg bare sannheten. og den må du tåle å høre når du spør her inne. og like greit å forberede deg på det, enn å få et slag i tryne når du får greie på det. for å glemme kildene er stryk, i hvertfall på høgskole trinnet.

og forresten, å stryke på en eksamen er ikke verdens undergang! de fleste av oss har gjort det før eller siden gjennom utdanningen. har du planer om høyere utdanning, er det kanskje ikke siste gang du vil oppleve det.

man dør ikke av det! da har du virkelig ikke opplevd virkelige grusomme ting i livet ditt!

Gjest tannlegestudent
Skrevet

For det første - snittet på ungdomsskolekarakterene dine har ingen ting å si med mindre du skal inn på en eller annen yrkesrettet videregående skole som er vanskelig å komme inn på.

Jeg skulle på videregående. Har ikke hentet vitnemålet mitt fra ungdomsskolen en gang. Skulle reise vekk og det var "for viktig" til å sende i posten. Det var ikke viktigere enn at jeg aldri fikk bruk for det.

Er 25 år nå. Gikk allmennlinjen - absolutt å anbefale for en som har så gode karakterer som deg.

Du må selvfølgelig få karakter i norskeksamen og du kommer til å måtte ta den eksamenen opp igjen dersom du stryker.

Men det er virkelig ikke krise. Ungdomsskolekarakterer betyr null og nada, i hvertfall om du skal på allmennlinjen. Uansett hva du får på norskeksamen vil nok ting gå din vei =)

Ungdomsskolekarakterer betyr ingen ting!

Skrevet

Ok: vil bare unnskylde for mine hysteriske utsagn lenger opp... :P ER BARE LITT STRESSA. Vi hadde i hvertfall nynorskeksamen i dag og det gikk mye bedre! Jeg elsker skjønnlitterær og husket det jeg måtte huske! :-) Skal gå studiespesialisering ja, men alle søker liksom på akkurat DEN skolen. <- bare det som stresser meg i tilfelle snittet blir ganske høyt i år...

Gjest Gjest
Skrevet

kilder er etter kunnsapløftet veldig viktig og føre opp.. det står også klart ført opp på alle eksamner.. vi har fått beskjed om at vi vil stryke om vi ikke fører opp kildene på en riktig måte.

men lykke til, du får uansett tatt den på nytt vil jeg tro:)

Gjest Gjest
Skrevet

Slapp av. Selv om du har gjort en bommert, så får du uansett 2 hvis du har noen egne ord, og det er jeg sikker på at du har.

Til alle dere som sier at hun kan ta den opp igjen senere, så er dette 10.klasseeksamen, og ikke veldig aktuelt å ta opp igjen (tror heller ikke det er mulig). Hvis du har så gode karakterer ellers, så kommer du inn på det du ønsker på videregående. Som en over her sier, karakterene fra ungdomsskolen betyr lite.

Er forøvrig ikke noe som heter stryk på ungdomsskolen, ved stryk må man ta noe opp igjen, det gjøres ikke på ungdomsskolen.. Karakteren 1 på ungdomsskolen og videregående er to forskjellige karakterer.

Gjest edit til gjest over
Skrevet
Slapp av. Selv om du har gjort en bommert, så får du uansett 2 hvis du har noen egne ord, og det er jeg sikker på at du har.

Til alle dere som sier at hun kan ta den opp igjen senere, så er dette 10.klasseeksamen, og ikke veldig aktuelt å ta opp igjen (tror heller ikke det er mulig). Hvis du har så gode karakterer ellers, så kommer du inn på det du ønsker på videregående. Som en over her sier, karakterene fra ungdomsskolen betyr lite. Til annet enn å komme inn på videregående selvfølgelig.

Er forøvrig ikke noe som heter stryk på ungdomsskolen, ved stryk må man ta noe opp igjen, det gjøres ikke på ungdomsskolen.. Karakteren 1 på ungdomsskolen og videregående er to forskjellige karakterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...