Neytiri Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Er det store forskjeller fra din og din kommendes familie.....???? har selv store forskjeller som kan ende i store diskusjoner.... Vi har hatt problemer med alt fra gjestelisten til type mat, blomster, alt mulig......noen som har lignende erfaring???
Bahia Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Vi er litt uenig angående gjestelisten... . Selv har jeg en stor familie og vi er veldig sammensveiset og har god kontakt. Samboer har en familie som IKKE liker hverandre og omtrent ingen snakker med noen andre... hehe. Føler det blir litt merkelig angående skeivfordelingen der. Vil liksom ikke at min slekt skal "ta over" bryllupet heller I tillegg har vi enkelte i nær familie som syns at "store bryllup" er det mest idiotiske i verden+ uansvarlig bruk av penger og at man helst bare skal stikke på rådhuset, bli gift og ferdig med det.... Flott for de som vil det, men vi vil ha en litt større feiring (vi blir ca 60 stk på leide lokaler så jeg ser egentlig ikke problemet... ) Ellers har vi ikke kommet så veldig langt i planleggingen at vi har møtt på så mange problemer da, men det kommer helt sikkert flere
Noli Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Tja, vi hadde litt forskjeller når det kom til "størrelsen". Han ville invitere hele slekten, jeg ville bare ha aller nærmeste familie. Foreldrene hans mente vi ikke kunne utelukke tantene og onklene våre, og da tenkte jeg at da blir det såpass stort at vi likegodt kan invitere noen venner også.
Neytiri Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2009 (endret) I tillegg har vi enkelte i nær familie som syns at "store bryllup" er det mest idiotiske i verden+ uansvarlig bruk av penger og at man helst bare skal stikke på rådhuset, bli gift og ferdig med det.... Flott for de som vil det, men vi vil ha en litt større feiring Kjenner meg der også. Vi først hadde tenkt oss og forlovere til utlandet, men min kommende trodde at sin mor kom til å bli skuffet å ikke få et kirkebryllup. Vi har nu satt opp kirkebryllup med 60 gjester, men nu har min kommende svigermor bare kritisert fra ene enden til den andre. Min samboer har tideligvis ikke vært klar over at hans mor syntes at tinghuset var helt klart "nok"!!! Vi er fornøyde med kosn vi har lagt opp til bryllupet VÅRT Det er bare såååå forskjellige meninger, fordi min mor skulle gjerne hatt oss invitere 200 Endret 8. mai 2009 av icechick
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 I våre familier er det ingen som vet at vi planlegger bryllup. Vi har bestemt oss for å gifte oss alene i utlandet, og sende invitasjoner når vi kommer hjem, der vi skriver at vi har giftet oss og inviterer til selskap (og det skal vær en mnd etter de mottar invitasjoner). Da er all planleggingen gjort og folk har ikkeno de skulle sagt. Vi har også valgt og dele opp i to fester, en for familie på fredag, venner på lørdag. Dette har med at svigerforeldrene mine er strengt kristne og avholds, og at jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Dermed tar vi en kort fest med mat og farris sammen med dem, og en skikkelig fest, med mat/vin/øl sammen med 35 gode venner på lørdagen. Det er ikke sikkert at gjestelisten hadde gått gjennom hos foreldrene våre om de viste om den, for vi har utelatt tanter og søskenbarn osv.. Jeg har invitert en onkel (har bare en som bor i samme by som meg) og han en onkel med kone og barn, resten får ikke komme Ellers blir det foreldre, søsken med kjærester og barn. Av venner inviterer vi kun de som vi pleier å være i lag med til vanlig.
Neytiri Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2009 I våre familier er det ingen som vet at vi planlegger bryllup. Vi har bestemt oss for å gifte oss alene i utlandet, og sende invitasjoner når vi kommer hjem, der vi skriver at vi har giftet oss og inviterer til selskap (og det skal vær en mnd etter de mottar invitasjoner). Da er all planleggingen gjort og folk har ikkeno de skulle sagt. Vi har også valgt og dele opp i to fester, en for familie på fredag, venner på lørdag. Dette har med at svigerforeldrene mine er strengt kristne og avholds, og at jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Dermed tar vi en kort fest med mat og farris sammen med dem, og en skikkelig fest, med mat/vin/øl sammen med 35 gode venner på lørdagen. Det er ikke sikkert at gjestelisten hadde gått gjennom hos foreldrene våre om de viste om den, for vi har utelatt tanter og søskenbarn osv.. Jeg har invitert en onkel (har bare en som bor i samme by som meg) og han en onkel med kone og barn, resten får ikke komme Ellers blir det foreldre, søsken med kjærester og barn. Av venner inviterer vi kun de som vi pleier å være i lag med til vanlig. oi så deiligt å dra fra maset da! Selve planleggingen er eg veldig glad i, men det blir forskjellige meninger her og der fra andre....det er slitsomt....så dere slipper jo alt det der da! Lykke til
Noli Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Det viktigste tipset må være at dere når den store dagen kommer, driter i alle gnisninger og uenigheter som har vært, og bare nyter dagen. Litt uenigheter må det alltid være, men ikke la det henge ved.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 I våre familier er det ingen som vet at vi planlegger bryllup. Vi har bestemt oss for å gifte oss alene i utlandet, og sende invitasjoner når vi kommer hjem, der vi skriver at vi har giftet oss og inviterer til selskap (og det skal vær en mnd etter de mottar invitasjoner). Da er all planleggingen gjort og folk har ikkeno de skulle sagt. Vi har også valgt og dele opp i to fester, en for familie på fredag, venner på lørdag. Dette har med at svigerforeldrene mine er strengt kristne og avholds, og at jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Dermed tar vi en kort fest med mat og farris sammen med dem, og en skikkelig fest, med mat/vin/øl sammen med 35 gode venner på lørdagen. Det er ikke sikkert at gjestelisten hadde gått gjennom hos foreldrene våre om de viste om den, for vi har utelatt tanter og søskenbarn osv.. Jeg har invitert en onkel (har bare en som bor i samme by som meg) og han en onkel med kone og barn, resten får ikke komme Ellers blir det foreldre, søsken med kjærester og barn. Av venner inviterer vi kun de som vi pleier å være i lag med til vanlig. Det høres helt perfekt ut synes jeg. Personlig så synes jeg stort, tradisjonellt, formelt og stivt bryllup blir for mye styr. Det er ikke meg i det hele tatt. Kunne godt tenkt meg en variant av det du har planlagt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Min familie bryr seg nada om bryllupet, spørr ikke om noe av planleggingen eller om de kan hjelpe oss med noe. Hans familie vil mer en gjerne hjelpe til men igjen tar avgjørelser over hodene på oss. Det er kun mine besteforeldre, to søsken og foreldre som kommer fra min side og de er ikke særlig pratsomme av seg, på hans side kommer tanter og onkler, søskenbarn og masse venner i tillegg som er veldig glad i en fest og som snakker med gud og hvermann Egentlig synes jeg det er litt rart at mine foreldre ikke bryr seg mer om bryllupet, for de er veldig glad i min forlovede og støtter at vi skal gifte oss 100% men ikke like ivrige med å hjelpe, men fest det skal de ha...jaja sån er det vel bare
Gjest Anne-K Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Vi hadde en del forskjeller i vår familier, vi har begge eldre søsken som har giftet seg og "satt standarden". Han har ca 4 ganger så stor familie som meg, viså jeg inviterte alle og han valgte ut de han har kontakt med. Tror alle tanter og onkler ble invitert (dette var viktig for våre foreldre) men det var ikke alle på hans side som kom. Vi inviterte likevel omtrent like mange venner (en del venner er felles selvfølgelig). De er vant til suppe, stek og is til middag, jeg ville ha en mer "fancy" middag og fikk det (jeg har vel en fordel at vi bor her og giftet oss her). Levende musikk var viktig for hans mor så det betalte hun. Når det kom til økonomi hadde hans foreldre inntrykk av at brudens foreldre skulle betale, men så fikk vi 20 tusen, etterpå ville de betale like mye som mine foreldre, men da var allerede det meste betalt og de tok vi ikke imot. De to tipsene jeg har er å finne ut så tidlig som mulig hva som er viktig for de forskjellige partene, da er det lettere å finne ut av det, evt. å få de som ikke får det som de vil til å innfinne seg med situasjonen. La de som vil få bidra med noe de har lyst til, det er mer enn nok å gjøre. (Jeg visste ikke at mamma kunne lage så fine blomsterdekorasjoner)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå