Gå til innhold

Spesielle bokser til brudekjolen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_juni-brud_*
Skrevet

Har sett på nett at det selges pent dekorerte bokser med hensiktsmessige håndtak for å ha brudekjolen i hvis man skal ha den med på fly.

Men hvorfor i huleste er det så vanskelig og finne slikt her hjemme? Er det bare jeg som ikke har lett godt nok? er det noen som kan huske og sett slike noe sted?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Kall meg gjerne dum, blond og bridezillahater, men hvorfor kan ikke en vanlig eske kjøpt i en bokhandel gjøre samme nytten?

Gjest Gjest_juni-brud_*
Skrevet

I mitt tilfelle skal jeg ha med kjolen og alt stæsjet på fly. Føler en viss ulyst til å sende dette med bagasjen, og tenkte derfor å ha det som håndbaggasje.

Jeg har en stor kjole, og vekta vil jeg tippe til å være 5-6 kilo, så det blir jo litt å baske med.

Men jeg tenkte at jeg eventuelt kunne skaffe meg en slik reise-dresspose (som man ofte ser menn med).

Disse pene boksene har jeg bare sett på nett, men det irriterer at det blir så mye styr med fortolling osv. for en pappeske.

MEN, jeg kom på at IKEA faktisk har noen som duger til oppbevaring! :jepp:

Skrevet
I mitt tilfelle skal jeg ha med kjolen og alt stæsjet på fly. Føler en viss ulyst til å sende dette med bagasjen, og tenkte derfor å ha det som håndbaggasje.

Jeg har en stor kjole, og vekta vil jeg tippe til å være 5-6 kilo, så det blir jo litt å baske med.

Men jeg tenkte at jeg eventuelt kunne skaffe meg en slik reise-dresspose (som man ofte ser menn med).

Disse pene boksene har jeg bare sett på nett, men det irriterer at det blir så mye styr med fortolling osv. for en pappeske.

MEN, jeg kom på at IKEA faktisk har noen som duger til oppbevaring! :jepp:

Jeg tror jeg ville sjekket den inn som spesialbagasje eventuelt spurt om å ha den med inn og la den ligge/henge foran eller bak. Ser for meg å prøve å presse en kjole inn i de boksene over setene på en full flyreise. Da tror jeg hvertfall den trengs å strykes etterpå, hvis du bare skal ha den i "reisepose".

Gjest Gjest_juni-brud_*
Skrevet

Mest sannsynlig så er de så greie at hvis jeg kommer med orginalposen som det står "BRUDEKJOLE" på, så greier de å finne et sted de kan henge den inne i flyet.

Kanskje den kan draperes som gardin i cockpiten, de leser jo avisen der inne mens de flyr på autopilot, så kan de late som de sitter hjemme i stua enda. (Unnskyld, akkurat nå har jeg en en læm type ernst-humor).

Men uansett, det ordner seg nok. Men kjenner at pustebesværet ikke er langt unna ved tanken på at alt kommer på avveie. :trist:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tar med kjolen inn på flyet uansett, men har den i en kjolepose (type dresspose, men litt lenger). Kjolen er ikke en svær bløtkakekjole, så tar ikke stor plass.

Skal prøve å få de til å henge den et sted, men hvis det ikke går så er det ikke krise om den må brettes i to og legges opp i hyllene.

Kjenner flere som jobber som flyvertinner, og de mener at det ikke skal være noe problem, så jeg tar den uansett med inn uten å sjekke ut/avklare på forhånd.. :)

Ordner seg alltid :)

Gjest faerytale
Skrevet

Noen som vet om flere bokser som man kan oppbevare kjolen i? Sånn for oss som vil oppbevare kjolen i et eske etter bryllupet :)

Gjest Gjest
Skrevet

husk aa se etter syrefrie bokser, hvis ikke kan kjolen din bli oedelagt.

Og jeg er ikke sikker paa at "billige" ikea bokser er syrefrie.

Gjest Gjest_juni-brud_*
Skrevet
husk aa se etter syrefrie bokser, hvis ikke kan kjolen din bli oedelagt.

Og jeg er ikke sikker paa at "billige" ikea bokser er syrefrie.

Sikkert et godt poeng. Ganske kjedelig om kjolen skulle bli ødelagt pga. feil embalasje.

Jeg blir litt forundret noen ganger over at jeg skal være så vanskelig og finne de mest selvsagte ting. Dette kunne jo vært et produkt de kunne selge i brudesalongene. :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...