Cæmis Skrevet 8. mai 2009 #1 Del Skrevet 8. mai 2009 Kjøpte en brukt brudekjole på nett for litt siden og fikk beskjed om at den var renset på forhånd og at det ikke bare noen betydelige flekker (med unntak av de under slepet som likevel ikke synes). Jeg fikk underskjørtet mitt i dag og fikk derfor prøvd den på slik den vil bli seenes ut, og slepet kom da virkelig til syne....til min store fortvilelse så jeg diverse flekker på det lange slepet...ikke noe pent når kjolen er helt hvit og flekkene svarte...for noen blikkfang tenker jeg. så la jeg kjolen på sengen og hentet en myk tannførste med litt vann på og dro den forsiktig over den ene flekken som var mest synlig og VIPS så var den borte... SÅ da lurer jeg på: A) har hun virkelig renset den B) Finnes det forskjellige typer rens, feks "bronsje rens, sølv rens og gull rens" hvor noen er bedre enn andre C)den har vært hos et udugeli renseri ? Jeg vil ikke ha en flekkete kjole på bilder og opp mot alteret..felkker kommer sikkert ila dagen, men vil da ikke ha en møkkete kjole om morgenen! hva tror dere? Noen som vet om dyktige renserier i Oslo området? Hvor mye koster det for en brudekjole? inkl tryking/press? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 8. mai 2009 #2 Del Skrevet 8. mai 2009 Synes det er rart at flekken forsvant så fort. Da ville den jo forsvunnet i rens? Uansett. Hvis flekkene er så lette å få bort, trenger du vel ikke å rense kjolen? Angående priser på rens, kan jeg ikke svare deg. På min kjole sto det (til min store overraskelse); kan ikke renses... Ring til dine lokale renserier og spør om priser. Det kan sikkert variere mye rundtom i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæmis Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja, jeg synes det var veldig rart jeg og. Orker ikke tanken på å gå over hele kjolen med tannbørste og vann ...tenkte det var like greit å sende den til rens når den likevel må strykes før dagen, som forsovidt er langt unna enda Tenker bare så ikke flekke setter seg. Sliter det på en kjole å få den renset flere ganger? Hørt at det er en del litt ikke fult så bra renserier i Oslo, så får være på leting etter noen som virkelig kan dette med å rense brudekjoler...tur på google kanksje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 8. mai 2009 #4 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er ikke til å unngå at kjolen blir skitten i løpet av dagen, men skjønner veldig godt at du vil ha en ren kjole i utgangspunktet. Min kjole har fotavtrykk, grus, sand og sjokoladekake på seg, håper jeg får det vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæmis Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 8. mai 2009 Gratulerer med akkurat overstått bryllup! Du får satse på å rense den om ikke så lenge, så kanskje det ikke setter seg så godt i stoffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 8. mai 2009 #6 Del Skrevet 8. mai 2009 Tusen takk! Gled deg, det var en helt fantastisk dag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bertelura_* Skrevet 10. mai 2009 #7 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har også kjøpt kjolen min brukt, men den var ferdig renset før jeg kjøpte den. Hun hentet den faktisk like før jeg kom. Den er renset på allRens på skedsmokorset, som er ved E6(?) like utenfor Oslo. Det er en kjole med langt slep og hun giftet seg i august, så noen flekker må det ha vært, men den er plettfri nå. Har kvitteringen på det og det kostet 1200 kr. Hvis du har betalt for en kjole som selger sier at er renset, så krev å se kvitteringen. Ellers har jeg hørt om jenter som har lagt kjolen i f.eks badekar med lunkent vann og sånn nylonvask, gnukket litt på flekker og så lagt kjolen på gulvet for å tørke med stort hell! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bertelura_* Skrevet 10. mai 2009 #8 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har også kjøpt kjolen min brukt, men den var ferdig renset før jeg kjøpte den. Hun hentet den faktisk like før jeg kom. Den er renset på allRens på skedsmokorset, som er ved E6(?) like utenfor Oslo. Det er en kjole med langt slep og hun giftet seg i august, så noen flekker må det ha vært, men den er plettfri nå. Har kvitteringen på det og det kostet 1200 kr. Hvis du har betalt for en kjole som selger sier at er renset, så krev å se kvitteringen. Ellers har jeg hørt om jenter som har lagt kjolen i f.eks badekar med lunkent vann og sånn nylonvask, gnukket litt på flekker og så lagt kjolen på gulvet for å tørke med stort hell! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 10. mai 2009 #9 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg vet ikke rpisen, men tenkte å anbefale et renseri hvertfall. Linderud rens, jeg har hatt flere kjoler der, selskapskjoler etc og de er plettfrie når de kommer tilbake. Veldig fornøyd med dem så du kan jo kanskje ringe de og høre om pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krillan Skrevet 11. mai 2009 #10 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg kjøpte også kjolen min brukt og fikk beskjed at den var renset. Den er ikke like hvit nede på kjolen som resten, så tror den har vert vasket på en eller annen måte, men den er ikke kritt hvit. Litt dumt, men min forlover sier det ikke syns. Er sikkert litt pirkete.... Min kjole er laget av mange tyll lag, vet ikke helt hvordan man får den ren, rens eller vask, tenker at den kanskje ikke tåler rens? Men du har jo god tid på deg, så det ordner seg nok snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koggos Skrevet 12. mai 2009 #11 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg fikk også anbefalt den på Skedsmokorset. I butikken jeg kjøpte kjolen sa de det ikke fantes noen renserier i selve Oslo som var bra nok. Greia er visstnok at hvem som helst kan starte opp et renseri, og at man må gå etter noen som har fagbrev eller hva det er det får de som er utdannet innenfor rens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 22. juli 2009 #12 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er visst ikke uvanlig at brudekjoler ikke kan renses. I følge en perifer venn som har et renseri vasker de fleste renseriene kjolene i maskin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 22. juli 2009 #13 Del Skrevet 22. juli 2009 Min kjole er i silke. Det er jo et naturprodukt, må det renses? Eller kan man vaske den forsiktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phineas Skrevet 22. juli 2009 #14 Del Skrevet 22. juli 2009 Min kjole er i silke. Det er jo et naturprodukt, må det renses? Eller kan man vaske den forsiktig? Jeg hadde en kjole i silke. Jeg tok en råsjans, og vasket den i maskina, på 40 grader. Ikke finvask eller noe, bare vanlig vask. Alle flekkene (og det var MANGE), forsvant, og kjolen var like fin :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 22. juli 2009 #15 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg hadde en kjole i silke. Jeg tok en råsjans, og vasket den i maskina, på 40 grader. Ikke finvask eller noe, bare vanlig vask. Alle flekkene (og det var MANGE), forsvant, og kjolen var like fin :D Oi, så bra! Jeg tenkte egentlig mere på håndvask, men da virker det som de tåler litt iallefall! Vil jo ikke herje for mye med den skjøre skapningen heller :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phineas Skrevet 23. juli 2009 #16 Del Skrevet 23. juli 2009 Oi, så bra! Jeg tenkte egentlig mere på håndvask, men da virker det som de tåler litt iallefall! Vil jo ikke herje for mye med den skjøre skapningen heller :rødme: Ja, de gjør visst det. (Men skal innrømme at jeg var over gjennomsnittet nervøs mens maskina gikk ja.. ) Prøvde først å kjøre den på finvask sjø, men da forsvant ikke alle flekkene.. Men den ble ren og fin på 40 graders vanlig vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå