Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ville Mille
Skrevet

Er det noe i veien hvis jenta foreslår å giftes? Hvor lenge må dere ha vært for kunne snakke om sånt? Og hvor gamle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noe i veien hvis jenta foreslår å giftes? Hvor lenge må dere ha vært for kunne snakke om sånt? Og hvor gamle?

Dere bør vel ha vært sammen noen år. Kan du ikke fri da?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor spør du?

Gjest Ville Mille
Skrevet
Dere bør vel ha vært sammen noen år. Kan du ikke fri da?

Altå, det naturlige mener jeg er at mannen frir, men jeg tenker mer på å diskutere å snakke om temaet i det hele tatt. Ikke noe frieri eller noe.

Gjest Ville Mille
Skrevet
Hvorfor spør du?

For å høre andres tanker rundt det.

Gjest brutal_mann
Skrevet
For å høre andres tanker rundt det.

Da er det umulig å svare. Det finnes så mange variabler å ta hensyn til at hvert forhold må diskuteres for seg.

Skrevet

jeg fridde til min kjære

Skrevet

Vi snakket om det å gifte oss, og satt en dato. Vet ikke hvem som tok det opp. Men det var muligens meg :) Vi har snakket om det lenge før vi forlovet oss.

Skrevet

Hvis vi skal ha barn vil jeg nok ta opp temaet bryllup. Jeg har ikke behov for noe frieri selv om det sikkert kan være romantisk. Jeg har bare ikke noe romantisk samboer. Vi diskuterer oss nok frem til hva vi gjør i fremtiden angående barn og bryllup.

Gjest Bastian
Skrevet

Jeg syns ideen om at "det er naturlig at mannen skal fri" er helt latterlig utdatert. Samme som å gå å spørre pappan hennes. Er hun over 18, så kan hun fint ta den avgjørelsen selv.

Hvis ei dame vil fri, skal hun gå til mora til fyren hun da kanskje, og spørre henne om hun får lov? Det er like latterlig.

Kvinner er ikke lenger handelsvarer. De er ikke lenger et middel for å binde to gårder sammen. Utrolig nok så viser det seg at de er folk de også. Men, det var jo utenfor diskusjonen her. Jeg beklager.

Selvsagt kan du ta det opp. Faktisk så anbefaler jeg det. Å trippe rundt og håpe og hinte som noen kvinner gjør funker dårlig. Hvis du vil gifte deg, snakk med fyren du kunne tenke deg å gifte deg med, så vet dere faktisk hvor dere begge står. Ikke alle har lyst til å gifte seg, noen har forventinger rundt hvordan det skal gjøres ("naturlig at mannen frir", pappa betaler bryllup, det MÅ være i dåpskirka mi, etc). Greit å få unna diskusjonen først.

Gjest Ville Mille
Skrevet
Jeg syns ideen om at "det er naturlig at mannen skal fri" er helt latterlig utdatert. Samme som å gå å spørre pappan hennes. Er hun over 18, så kan hun fint ta den avgjørelsen selv.

Hvis ei dame vil fri, skal hun gå til mora til fyren hun da kanskje, og spørre henne om hun får lov? Det er like latterlig.

Kvinner er ikke lenger handelsvarer. De er ikke lenger et middel for å binde to gårder sammen. Utrolig nok så viser det seg at de er folk de også. Men, det var jo utenfor diskusjonen her. Jeg beklager.

Selvsagt kan du ta det opp. Faktisk så anbefaler jeg det. Å trippe rundt og håpe og hinte som noen kvinner gjør funker dårlig. Hvis du vil gifte deg, snakk med fyren du kunne tenke deg å gifte deg med, så vet dere faktisk hvor dere begge står. Ikke alle har lyst til å gifte seg, noen har forventinger rundt hvordan det skal gjøres ("naturlig at mannen frir", pappa betaler bryllup, det MÅ være i dåpskirka mi, etc). Greit å få unna diskusjonen først.

Takk for veldig bra innlegg!

Og takk til dere andre!

Gjest Gjest_Ole_*
Skrevet

Det er vell bare aa fri det hvis det er det du onsker. Vil du ogsaa kjope ring til din mann da eller gjore det i en romantisk setting?

Lurer egentlig litt paa hvordan damer gjor det i aar 2009?

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

FRI hvis du har lyst.. jeg ville verdsatt det utrolig høyt hvis det skjedde meg

hilsen mann

Skrevet

selvfølgelig akn en jente fri,

men,

jeg tror man besvarer spørsmålet om man er for ung og har vært for kort tid sammen når man faktisk må spørre.

vent til den dagen du ikke føler for å spørre om det:=)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...