Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hvis varen koster over 200 og man merker den som gave når man handler på internett, er det ulovlig hvis det ikke er en gave? Og hva vil skje om det blir oppdaget?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hvis varen koster over 200 og man merker den som gave når man handler på internett, er det ulovlig hvis det ikke er en gave? Og hva vil skje om det blir oppdaget? Hvorfor må de vite om det er gave? Jeg tror ikke det spiller noen rolle.
Gjest _Leela_ Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Hvorfor må de vite om det er gave? Jeg tror ikke det spiller noen rolle. Hvis det er en gave så øker tollgrensen fra 200 til 1000,-, derfor er det blitt ganske vanlig å merke ting med gave. Hva som skjer vet jeg ikke, har igrunn ikke bekymret meg så mye angående dette. Vil tro at man iallefall må fortolle den hvis det oppdages + evt en liten bot/gebyr?
angeleyes Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal finne ut om det er en gave eller ikke? Har de noe slags system for det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå