Gjest Meena Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Hei allesammen! Jeg ønsker å rådføre litt med dere. Jeg er blitt forelsket i en person på et annet forum. ALtså, jeg har begynt å like og få følelser for en person på nett. En person jeg knapt kjenner, men likevel har dannet meg et visst bilde av han gjennom hans innleggg på nett. Jeg liker personligheten hans, og meninger han prøver å utrykke i form av sine innlegg på forumet. Jeg har pratet med han engang på forumets chat, og han hørtes ut som en hyggelig kar. Eh, jeg vet at dette høres meget barnslig og dumt ut, men sånn er det bare blitt! Han har i det siste ikke vært så mye på forumet og nå savner jeg han. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg har visst begynt å like han veldig mye.. sånn småforelsket.. Kan noen hjelpe meg? Håper jeg ikke blir hakket ned eller misforstått av mine medsøstre. Setter stor pris på om noen kommer med fornuftige råd. Kanskje noen av dere også selv har vært i lignende situasjon? *Forelsket*
Gjest Evvy Skrevet 19. juli 2003 #2 Skrevet 19. juli 2003 -Ja, det skal jeg love deg - at jeg har vært i samme situasjon. Men i motsetning til de fleste andre her, så har jeg stort sett bare negative opplevelser.-Skjønt på internett var alt så rosenrødt at jeg burde vært mer skeptisk bare av den grunn - det er lett å være etterpåklok. Du kan jo oppleve at du møter din hjertevenn for livet - men du kan også oppleve at fyren er helt annerledes i virkeligheten.-Hvis du har tenkt å treffe ham, og det går jeg ut i fra at du har?? Jeg har opplevd at mange har løyet om alder, jobb,sivil status og det siste er igrunnen det verste, at de er opptatt,og skjuler det. - Men jeg håper jo for din del at du ikke opplever det samme som meg.- Jeg må få tilføye at jeg er en helt normal kvinne i min beste alder,oppegående sådan, så jeg synes ikke at jeg har fortjent dette, og for min del så har jeg sluttet å møte menn fra internett. Men jeg synes du skal møte denne vennen din, for å få avkreftet eller bekreftet det du håper på. -Lykke til!
*Lavendel* Skrevet 20. juli 2003 #3 Skrevet 20. juli 2003 Jeg er skeptiker av natur og derfor usannsynlig skeptisk til nettbaserte ting, og da spesielt til personer. Kan hende at personen er alt det han utgir seg for å være, men hva hvis det er stikk motsatt?? Hadde aldri tort å møte noen jeg hadde truffet på nettet, og ALDRI en mann!! Tenk deg godt om i allefall, det er mitt råd!
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2003 #4 Skrevet 20. juli 2003 Generelt tror jeg vel ikke at menn man møter på nett er noe verre enn andre(selv om jeg har begynt å tvil etter å ha lest litt fra enkelte menn her inne da)..Man må jo ta noen sjanser her i livet. Det spørs vel også litt hva du er ute etter hos en mann, og hvor mye eventuelt utseendet betyr..kan jo bli skuffa over en mann du aldri har sett... Du får vel prøve å bli bedre kjent med han da..kanskje han dukker opp igjen snart...
Gjest lurven Skrevet 20. juli 2003 #5 Skrevet 20. juli 2003 Jeg er skeptiker av natur og derfor usannsynlig skeptisk til nettbaserte ting, og da spesielt til personer. Kan hende at personen er alt det han utgir seg for å være, men hva hvis det er stikk motsatt?? Hadde aldri tort å møte noen jeg hadde truffet på nettet, og ALDRI en mann!! Tenk deg godt om i allefall, det er mitt råd! alle på nettet er ikkesyke,gærne eller voldekts mordere.. de fleste erfaktisk normale mennesker... du har like stor sjans for å treffe en syking på byen....
punkyB Skrevet 20. juli 2003 #6 Skrevet 20. juli 2003 Hvis du har fulgt vedkommende litt over tid så får du jo selvsagt et bra inntrykk. Man skal jo være god for ikke å vise sitt sanne jeg. Men samtidig så er det tross alt nett - vedkommende kan formidle et inntrykk og du kan oppfatte et annet , dvs. ikke det som er riktig. MEN å treffe noen fra nett synes jeg er minst like greit som å treffe noen på byen o.l. Men du må jo treffe han - evnt. snakke på telefonen før du kan vite noe sikkert. Utseendet vil jo helt sikkert bety noe også. Lykke til da ! :-)
Achmed Skrevet 20. juli 2003 #7 Skrevet 20. juli 2003 Problemet med internettkommunikasjon (hvis du ser bort fra mennesker som lyver) er jo at du kun ser det personen skriver. Nå er det jo mange som sier at "jeg bryr meg bare om det indre", så sånn sett er jo internettkommunikasjon veldig greit. Du kommer til bunns i det et menneske mener uten at du har forstyrrende elementer som klær, holdning og utseende. Men vi må vel innse at det er mer enn bare et menneskes tanker formidlet via et tastatur som er er avgjørende for hvilken partner vi velger. Det kan for eksempel være de nevnte klær, holdning og utseende, men også måten han/hun snakker, hvor høflig vedkommende er, at han/hun har en slapp fisering eller at personen virker nervøs når han/hun møter andre mennesker. Når du ikke opplever dette ved en person, er det veldig vanskelig å opparbeide seg et reelt bilde av personen. Jeg sier ikke at du ikke skal dra på date med en internettflørt, men du må være forberedt på å møten en totalt fremmed person. Jeg har møtt mange internettbekjente, og stort sett er det bra mennesker, men det er mange ganger at mine oppfatninger av mennesker har blitt nyanserte etter et face-to-face-møte.
Fat Sally Lee Skrevet 20. juli 2003 #8 Skrevet 20. juli 2003 Noen virkelig forelskelse kan det da vitterlig ikke være snakk om her!? Siden du sannsynlig vis har blitt betatt av en illusjon du selv har skapt, og ikke en person IRL. Skal du møte denne mannen, er sjansen stor for at du blir skuffet...Det er lett å glorifisere mennesker en ikke har møtt, men er betatt av. :fy: Skulle du likevel bestemme deg for å møte denne mannen, gjør det på et offentlig sted, på dagtid, og si fra til familie eller venner hvor dere møtes..
Gjest Donna Skrevet 20. juli 2003 #9 Skrevet 20. juli 2003 Følelser , følelser , følelser .......ja ........ikke alltid lett å styre de ..............vet hva du mener ........... ...........men så var det dette med IRL da ...........
Midnattsol Skrevet 20. juli 2003 #10 Skrevet 20. juli 2003 Vel...det er vel bare en måte og finne ut av dette på da? Møte han, men som nevnt før her på et offentlig sted på dagen. Har vært i samme situasjon ja...og brent meg! MEN..jeg traff han jeg bor sammen med nå på internet, men det startet som et vennskap og det tok 5 år før vi ble sammen. Lykke til, men vær forsiktig. Heldigvis er de fleste snille, men man kan aldri være for sikker. Det er maaaange crazy folk på nettet.
punkyB Skrevet 20. juli 2003 #11 Skrevet 20. juli 2003 MEN..jeg traff han jeg bor sammen med nå på internet, men det startet som et vennskap og det tok 5 år før vi ble sammen. Ikke rart om du ikke har hatt sex med så mange da ....
Midnattsol Skrevet 20. juli 2003 #12 Skrevet 20. juli 2003 Ikke rart om du ikke har hatt sex med så mange da .... hehe. Nå var jeg i et langvarig forhold før jeg ble sammen med han da.
Joey Skrevet 21. juli 2003 #13 Skrevet 21. juli 2003 Jeg tror at når vi möter folk på nettet så får vi egentlig vite veldig lite om dem. Jeg tror at fantasien vår "fyller ut tomrommene" og er litt optimistisk når den gjör det, slik at vi ofte tror folk er vakrere, smartere og snillere enn de er. På den måten tror jeg det er let å falle for noen på nettet om man innerst inne VIL falle for noen: du kan fantasere fram en drömmemann (eller kvinne). PS: Skam dere, dere som med vitende vilje lurer folk på nettet, dere er like ynkelige som min tjukke lille kompis som forteller 19-åringer at han er jagerpilot!
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #14 Skrevet 21. juli 2003 PS: Skam dere, dere som med vitende vilje lurer folk på nettet, dere er like ynkelige som min tjukke lille kompis som forteller 19-åringer at han er jagerpilot! Er nå det å være jagerpilot så fint da?? Har møtt en virkelig en jeg, ikke så mye å skryte av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå